Sprzedaż Tesli po raz pierwszy spadła rok do roku

cyberfeed.pl 1 tydzień temu


Dane dotyczące produkcji i dostaw Tesli w 2024 r są nieobecnia liczby są dość otrzeźwiające.

Premierowa firma zajmująca się pojazdami elektrycznymi w USA wyprodukowała w tym roku 1,77 miliona samochodów, co stanowi spadek o około 4 procent w porównaniu do poprzedni roki dostarczyła w tym roku 1,79 mln pojazdów, czyli o około 1 procent mniej niż w 2023 r. Tesla wdrożyła także 31,4 GWh w magazynach energii.

Mimo to firma stwierdziła, iż ​​odnotowała „rekordowy” czwarty kwartał pod względem dostaw, kiedy do klientów trafiło 495 570 pojazdów. Tesla oświadczyła również, iż wdrożyła 11 GWh produktów do magazynowania energii, co również stwierdziła jako rekord. Wyprodukowała 459 445 pojazdów, z których większość to Modele 3 i Y.

Jednak wzrost pod koniec roku nie wystarczył, aby zrównać całoroczne wyniki firmy z rokiem 2023. I rzeczywiście, dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, powiedział: ostrzegł na początku roku iż zwiększona konkurencja i zmniejszony popyt na starzejącą się gamę pojazdów firmy będą ogólnie negatywnie wpływać na jej wyniki w 2024 r. choćby względna popularność Cybertrucka, którego dostawy rozpoczęły się pod koniec ubiegłego roku, wystarczyło, aby podnieść fortunę Tesli na ten rok.

Według Dana Ivesa z Wedbush, pomimo ustanowienia rekordów w dostawach i zużyciu energii w czwartym kwartale, firma w dalszym ciągu wypadła poniżej oczekiwań Wall Street, które zakładały dostawę 504 800 pojazdów. Po tych ponurych wiadomościach cena akcji Tesli spadła o około 5 procent.

Nie jest jasne, jak Tesla poradzi sobie w nowym środowisku po wznowieniu prezydentury przez Donalda Trumpa. Wiele powiedziano o rozwijającym się sojuszu Muska i Trumpa, ale najprawdopodobniej to zrobi nowy prezydent wyeliminować wiele zachęt dzięki którym pojazdy Tesli stały się bardziej przystępne cenowo dla konsumentów, obejmujące ulgę podatkową w wysokości 7500 USD na nowe pojazdy elektryczne.

Musk to powiedział tańsza Tesla jest dostępna na rok 2025I w pełni autonomiczna Cybercab na rok 2026 – chociaż oba projekty napotykają wiele przeszkód. I oczywiście nad wszystkim górują Chiny, ponieważ rosnąca krajowa produkcja pojazdów elektrycznych w tym kraju w dalszym ciągu wywiera presję na amerykańskich producentów prowadzących tam interesy. Chiny są największym i najważniejszym rynkiem Tesli, a firma w dalszym ciągu traci udział w rynku na rzecz BYD i innych głównych graczy.



Source link

Idź do oryginalnego materiału