Flagowa Dacia z polskim cennikiem. To nowy problem chińskich marek

12 godzin temu

Rumuńska marka jest jedyną w Europie, która pod względem cenowym może rywalizować z nowymi tworami reprezentującymi Państwo Środka. Flagowa Dacia to kolejny tego dowód. Na pewno stanie się bardzo popularnym samochodem na polskich drogach. Oprócz tego, czym dysponuje Duster, oferuje bardziej rodzinny charakter przy zachowaniu rozsądnej ceny.

Bigster, bo o nim mowa, właśnie trafił do polskiego cennika. I od razu możemy zdradzić, iż choćby podstawowa konfiguracja może spełnić oczekiwania sporej grupy klientów. To na tyle dobra propozycja, iż wybór chińskiej alternatywy może być dla większości całkowicie bezsensowny. W tym przypadku mamy przecież sprawdzoną markę i dobrze znany serwis, co podczas eksploatacji oraz potencjalnej odsprzedaży ma bardzo duże znaczenie.

Flagowa Dacia – pełnoprawny kompakt

Pas przedni wygląda, jak we wspomnianym Dusterze, ale od drugiego słupka można dostrzec wyraźne zmiany. Przekłada się to nie tylko na stylistykę, ale też gabaryty pojazdu. Potwierdzają to oficjalne dane techniczne.

Flagowa Dacia ma 4570 milimetrów długości, 1812 milimetrów szerokości (bez lusterek) oraz 1711 milimetrów wysokości. Jej rozstaw osi sięga 2704 milimetrów. Mówimy więc o modelu, który jest większy od Volkswagena Tiguana czy Peugeota 3008. I to ma znaczenie.

Dacia Bigster Essential

Design auta jest udany – nie widać w nim budżetowego charakteru. Pas przedni z reflektorami LED, charakterystycznym grillem, wysoko poprowadzoną linią maski i masywnym zderzakiem prezentuje się bardzo dobrze.

Z kolei profil ujawnia spójną linię, którą urozmaicają spore przeszklenia, plastikowe nakładki chroniące dolne strefy karoserii oraz aluminiowe felgi. Z tyłu dominują lampy, które przywodzą na myśl grot strzały.

Dacia Bigster – gama silników

W ofercie nie znajdziemy silnika Diesla, ale nie jest on potrzebny, ponieważ producent udostępnił wersję LPG. Opiera się ona na doładowanym silniku benzynowym o pojemności 1,2 litra, który generuje 140 koni mechanicznych i 230 niutonometrów. Wariant ECO-G pozwala osiągać setkę w 10 sekund. Zużywa 7 litrów gazu lub 5,5 litra benzyny.

Co istotne, nowa jednostka 1.2 TCe (zupełnie inna, niż ta czterocylindrowa sprzed lat) występuje też bez LPG. Ma taką samą moc (140 koni mechanicznych, 230 niutonometrów) i spala podobną ilość benzyny. Tutaj także seryjnie występują przedni napęd i sześciobiegowa skrzynia manualna.

Na bazie tego samego silnika stworzono również wersję 4×4. W tym przypadku użytkownik ma do dyspozycji 130 koni mechanicznych i 230 niutonometrów. Przyspieszenie do 100 km/h trwa nieco dłużej, bo 11,2 sekundy. Z kolei spalanie rośnie do 6,1 litra.

Na szczycie oferty znajduje się wersja hybrydowa, którą oparto na nowym silniku wolnossącym o pojemności 1,8 litra. Uzupełniają go E-Motor oraz system HSG. Użytkownik ma do dyspozycji 155 koni mechanicznych, co przekłada się na setkę w 9,7 sekundy. Producent obiecuje zużycie paliwa poniżej 5 litrów.

Flagowa Dacia Bigster – polski cennik

Czas przejść do tych kluczowych liczb. Podstawowa konfiguracja kosztuje 99 900 złotych. I jest to znakomita oferta, ponieważ standardowo można liczyć na 140 koni mechanicznych i sześciobiegowy manual.

Dacia Bigster Essential

Flagowa Dacia z bazowym wyposażeniem nie rozczarowuje. Klient, który zdecyduje się na wersję Essential (pierwszy poziom) będzie miał do dyspozycji: klimatyzację manualną, kamerę cofania, cyfrowe wskaźniki, ekran multimedialny o przekątnej 10,1 cala oraz pakiet systemów wsparcia. Pragmatykom to w zupełności wystarczy.

Za ten sam silnik uzupełniony instalacją gazową trzeba zapłacić zaledwie 101 200 złotych, czyli 1300 złotych więcej. I to jeszcze lepsza oferta, biorąc pod uwagę charakter auta. Taki wariant ma jednak wjechać do salonów nieco później (najpewniej jeszcze w tym półroczu).

Jedyna w ofercie wersja 4×4 wyposażona w 130-konny silnik startuje od 110 400 złotych – również z wyposażeniem Essential. Z kolei 155-konna hybryda typu HEV (samoładująca) zaczyna się od 124 000 złotych. Uzupełnia ją drugi poziom wyposażenia obejmujący m.in.: klimatyzację automatyczną, kanapę dzieloną na trzy części, elektrycznie składane lusterka i automatyczny hamulec postojowy. Wszystkie opcje i rozwiązania w tym modelu są dostępne w oficjalnym konfiguratorze.

Idź do oryginalnego materiału