Dacia wstrząsa rynkiem pierwszym cennikiem Bigstera. Żaden inny SUV nie jest już okazją

9 godzin temu

Dacia długo przygotowywała się do przedstawienia cen swojego nowego SUV-a. Bigster to jedna z najbardziej oczekiwanych premier. Na uruchomienie zamówień modelu przyszło nam czekać od Salonu Samochodowego w Paryżu. Teraz właśnie wchodzi do produkcji w Mioveni. Ile życzy sobie rumuński producent za nowy wydajny i oszczędny samochód z dużym bagażnikiem?

Dacia ogłasza ceny nowego dużego SUV-a

Wiadomo, iż Dacia zamierza podbić nowe rynki swoim nowym SUV-em, którego nazwała Bigster. Nazwa określa model o długości 4,60 m, który jak wszystkie SUV-y ma pokonać rywali bezkonkurencyjną relacją jakości i ceny. Początkowo ogłoszona cena wyjściowa stanowiła kwotę „poniżej 25 000 euro” za najtańszy model. Ponadto najtańsza pełna hybryda, która łączy silnik o poj. 1,8 l i elektryczny miała kosztować zaś „poniżej 30 000 euro”.

Jedna opcja napędu jest nowa. To łagodna hybryda (MHEV) z silnikiem o pojemności 1,2 litra o mocy 130 KM lub 140 KM, zapewniająca oszczędność i większą moc. Oferowana jest z manualną skrzynią biegów. Jak zapowiedzi Dacii mają się do ogłoszonego polskiego cennika?

Dacia Bigster 2025 Journey

Bigster jak każdy SUV Dacii stawia na praktyczność

Nowego dużego SUV-a Dacia oferuje już od 99 900 zł. Tyle zapłacimy za wariant MHEV o mocy 140 KM zadowalający się zużyciem paliwa na poziomie 5,4 l. Bigster występuje w czterech poziomach wyposażenia, z czego Essential jest najtańszym wariantem. To jednak dwie ostatnie wersje są szczególnie warte uwagi.

Bigster Extreme jest idealny dla miłośników outdooru. Ma w standardzie m.in. panoramiczny dach otwierany elektrycznie, modułowe relingi flagowe, system kontroli zjazdu ze wzniesienia i gumowe dywaniki w standardzie.

Jeśli chodzi o wersję Journey, to jest szyta na miarę tych, którzy lubią dalekie podróże i cenią sobie komfort. Poza nadwoziem z czarnym dachem ma m.in. elektrycznie sterowaną tylną klapę i elektrycznie regulowany fotel kierowcy w standardzie. Sprawdźmy, co znajdziemy na wyposażeniu najtańszego Bigstera?

Dacia Bigster 2025 Extreme widok wnętrza

Dacia nie zapomniała o niczym, by wykreować nowy budżetowy hit

Na liście wyposażenia najtańszej Dacii Bigster z lekkim systemem hybrydyzacji znajdziemy na przykład:

– 17’ calowe aluminiowe obręcze kół,
– 7 ‘ kolorowy wyświetlacz komputera,
– nowy system multimedialny Media Display (dotykowy ekran 10″, bezprzewodową replikację telefona),
– kierownicę pokryta skórą ekologiczną,
– kamerę cofania i czujniki parkowania z tyłu,
– manualną klimatyzację.

Dodatkowo Dacia oferuje komplet poduszek powietrznych w tym kurtynowe oraz systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.

Jeśli chodzi o pozostałe wersje mechaniczne Bigstera, to można wybierać pomiędzy opcją:

– TCe 4×4 (MHEV) o mocy 130 KM od 110 400 zł, ( zużycie paliwa 5,9 l/100 km),
– w pełni hybrydową Hybrid o mocy 155 KM od 124 000 zł ( zużycie paliwa 4,6 l/100 km).

W rezultacie pomimo niskiej ceny Bigster nie skąpi na wydajności. Wersja hybrydowa o mocy 155 KM wyróżnia się wydajnością oraz możliwością zapewnienia mocnego i przyjaznego dla środowiska napędu.

Podsumowując, nowa Dacia Bigster w garażu to oszczędność w porównaniu z innymi popularnymi modelami na rynku, takimi jak Tucson, czy chińskim MG co niewątpliwie uczyni go bardzo atrakcyjną opcją dla wielu kupujących. W przyszłości będą mogli zakupić Bigstera także z nowym silnikiem ECO-G 140, wyjątkowym w gamie Dacii, ponieważ to typ „mild hybrid”, który może współpracować również z LPG.

Dacia Bigster Extreme
Idź do oryginalnego materiału