Należąca do TMD Friction marka DON oferuje produkty zapewniające skuteczne hamowanie i rozsądne koszty. Asortyment DON obejmuje klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, okładziny hamulców bębnowych i akcesoria.
Marka DON należy do portfolio grupy TMD Friction, właściciela m.in. marki TEXTAR. DON ma zapewniać budżetową alternatywę dla klientów zwracających większą uwagę na cenę części. Portfolio produktów DON obejmuje klocki hamulcowe i tarcze hamulcowe dla wszystkich segmentów pojazdów, a także okładziny hamulców bębnowych i akcesoria do ciężkich pojazdów użytkowych.
Marka DON powstała w 1881 roku i ma ponad 140 lat doświadczenia w dostarczaniu wysokiej jakości hamulców do ciężkich pojazdów użytkowych. W 2018 roku firma TMD Friction rozszerzyła ofertę produktów DON o klocki i tarcze hamulcowe do aut osobowych i lekkich samochodów dostawczych. w tej chwili portfolio DON zapewnia pokrycie ponad 90 procent europejskiego rynku pojazdów użytkowych. TMD Friction egzekwuje surowe standardy jakości dla wszystkich swoich produktów, niezależnie od segmentu cenowego. DON oferuje optymalne rozwiązania hamulcowe, jednocześnie przestrzegając restrykcyjnych przepisów dotyczących ochrony środowiska i bezpieczeństwa. Każdy produkt marki DON jest w szczególności testowany pod kątem zgodności
z wymogami normy ECE-R90, czyli obowiązujących w Europie zasad określających wymagania projektowe, konstrukcyjne i eksploatacyjne, a także procedury testowe dla klocków, tarcz i okładzin hamulcowych przeznaczonych do drogowych pojazdów silnikowych i przyczep. Stosowane z myślą o ochronie środowiska wytrzymałe opakowania kartonowe i papierowe nadają się do recyklingu i nie zawierają plastiku.
DON ma najdłuższą historię spośród wszystkich marek w portfolio TMD Friction. Części DON są opracowywane przy wykorzystaniu zaawansowanej globalnej sieci badawczo-rozwojowej TMD Friction, która obejmuje centra technologiczne w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Brazylii i Chinach, a także własny tor i flotę testową.
– Marka DON zapewnia na niezależnym rynku części zamiennych produkty i rozwiązania dostosowane do potrzeb klientów zwracających uwagę na cenę. Gwarantuje rozsądne koszty bez uszczerbku dla bezpieczeństwa oraz komfortu – mówi Marco Loth, Wiceprezes ds. globalnego zarządzania produktami i kategoriami, sprzedaży i marketingu handlowego w TMD Friction.