“Tydzień życzliwości” w Circle K trwa. Akcja przeciwko agresji wobec pracowników.

3 godzin temu

Circle K, właściciel blisko 400 stacji paliw w Polsce, rozpoczyna “Tydzień Życzliwości”. Akcja ma na celu zwrócenie uwagi na problem agresji wobec pracowników obsługi klienta i promowanie kultury życzliwości na stacjach.

Agresja wobec pracowników stacji benzynowych i “Tydzień życzliwości” w Circle K

Badania przeprowadzone przez Circle K pokazują, iż 61% pracowników stacji spotkało się z niewłaściwym zachowaniem ze strony klientów. 40% z nich doświadcza tego codziennie lub co najmniej raz w tygodniu. Do najczęstszych przejawów agresji należą: przeklinanie (69%), unikanie płatności (36%), groźby słowne (33%), a choćby przemoc fizyczna (5%). Firma zauważa wzrost takich zachowań po pandemii COVID-19.

W ramach “Tygodnia Życzliwości” Circle K realizuje działania skierowane zarówno do klientów, jak i pracowników. Na stacjach klienci będą mogli otrzymać naklejki z życzliwym przesłaniem. Dla pracowników organizowane są szkolenia z zakresu radzenia sobie w trudnych sytuacjach.

– Mimo, iż większość klientów traktuje naszych pracowników z szacunkiem, to niestety z roku na rok obserwujemy rosnący odsetek takich, którzy wykazują zachowania negatywne, związane z nękaniem, agresją słowną czy choćby przemocą fizyczną. Kampanię „Bądźmy życzliwi” realizujemy w naszej sieci w Europie i Ameryce Północnej już od 3 lat, jednak w tym roku będzie miała ona wyjątkowy charakter. Rozpoczyna ją tzw. Tydzień Życzliwości, w ramach którego będziemy prowadzili działania w naszych sklepach na całym świecie, w tym również w Polsce. Liczymy, iż nasza inicjatywa nie tylko pomoże nam skutecznie nagłośnić problem agresji wobec pracowników obsługi klienta i promować kulturę życzliwości, ale także zachęci inne firmy z różnych segmentów rynku, do realizacji podobnych działań w naszym kraju – mówi Maria Pertkiewicz, Dyrektor ds. Personalnych w Circle K Polska.

“Tydzień Życzliwości” to część globalnej kampanii “Bądźmy Życzliwi”, którą Circle K realizuje w Europie i Ameryce Północnej już od 3 lat. Firma ma nadzieję, iż inicjatywa przyczyni się do nagłośnienia problemu agresji wobec pracowników obsługi klienta i zachęci inne firmy do podobnych działań.

Akcja trwa od 25 stycznia. W ramach “Tygodnia życzliwości” klienci mogą otrzymać naklejki.

Idź do oryginalnego materiału