Te tanie w zakupie i utrzymaniu Ople są uwielbiane w Polsce. Mają tak dobre opinie, iż zaraz zabraknie ich w Niemczech

11 godzin temu

Polacy znowu importują dużo samochodów osobowych z zagranicy. Nasz rynek nie był tak bardzo chłonny od 4 lat. Po co najczęściej sięgali klienci? Królami lawet zwożących auta były Ople Astra. Choć w rankingu dominują kompakty, to uwagę zwracają mocne wyniki SUV-ów.

Do Polski trafiło ponad pół miliona aut z Niemiec

Na import samochodu używanego znowu panuje niemała moda. Z danych Instytutu Samar wynika, iż w całym 2024 r. przerejestrowano aż 880 375 aut osobowych. Względem 2023 r. to wzrost o blisko prawie 20 proc. Polak najczęściej z zagranicy kupuje 12,5-letni samochód. 58,4 proc. z nich miało silnik benzynowy (przy tym rodzaju paliwa średnia wieku to 13 lat). Do 40,8 proc. spadł udział diesli, które średnio miały nieco mniej niż 12 lat. Do 0,6 proc. wzrósł za to udział aut elektrycznych (średnia wieku 5,2 roku).

Opel Astra był najczęściej kupowanym autem używanym z zagranicy. // fot. materiały prasowe

Ponad połowa aut (52,4 proc.) była ściągnięta z Niemiec. Liczba przerejestrowanych samochodów z tego kierunku przekroczyła w 2024 r. pół miliona (503 368 szt.). Próg 100 tys. rejestracji (100 158 szt.) osiągnęły auta jeżdżące wcześniej we Francji. Na najniższym stopniu podium Belgia (69 794 szt.) minimalnie wyprzedziła USA (68 193 szt.). Czołową piątkę najpopularniejszych krajów, z których importowaliśmy samochody uzupełnia Holandia (48 068 szt.).

Volkswagen Golf wiceliderem rankingu rejestracji z aut z importu. // fot. materiały prasowe

Ople Astra najbardziej łakomym kąskiem

Od kilku lat widać, iż podium najpopularniejszych modeli samochodów z importu tworzą te same auta. W zeszłym roku najwięcej klientów miały Ople Astra (24 293 szt.). Drugie miejsce trafiło do Volkswagenów Golfów (23 553 szt.).

Dopiero trzecie były Audi A4 (21 292 szt.), najczęściej kupowane tą drogą w 2023 r. Niemal tradycyjnie czwarte miejsce zajęły BMW Serii 3 (17 956 szt.). Jednak w 2024 r. te limuzyny miały poważnego rywala w postaci Forda Focusa (16 501 szt.).

Najlepsze w 2023 r. Audi A4 tym razem było trzecie w imporcie. // fot. materiały prasowe

Rośnie popularność SUV-ów

Jak widać, w zestawieniu wciąż dominują kompakty. Jednak rekordowo wysoko, bo na 8. miejscu za Audi A3 (14 588) i VW Passatem (13 840) mamy SUV-a. Używany Nissan Qashqai z importu zebrał aż 13 314 rejestracji w ciągu roku. Japoński model wyprzedził tym samym Forda Fiestę (12 767) i Opla Corsę (12 594).

Nissan Qashqai już nie jest jedynym SUV-em w czołówce. // fot. materiały prasowe

O ile obecność Nissana Qashqaia wśród hitów importowych nie jest zdziwieniem, to widać, iż też inne SUV-y zyskują na znaczeniu. Drugą dziesiątkę otwiera bowiem Ford Kuga (11 852), popularniejszy od Audi A6 (11 493) i BMW Serii 5 (11 342). Trzecim najpopularniejszym SUV-em była Kia Sportage (10 613), na którą było więcej chętnych niż na Forda Mondeo (10 269).

Wśród marek to nie Ople był najczęściej przerejestrowywane

Znamy już najpopularniejsze modele samochodów importowane do Polski w 2024 r. Jednak sumując rejestracje wszystkich aut danych marek, to najczęściej nowe dowody wydawano dla Volkswagenów (86 921 szt.). Drugie miejsce w tym zestawieniu zajęły Fordy (82 374), a trzecie Ople (79 363). Tuż za podium słynne niemieckie marki premium, kolejno: Audi (71 643), BMW (56 663) i Mercedes (42 607).

Drugim najpopularniejszym SUV-em z importu był Ford Kuga. // fot. materiały prasowe

Używany Peugeoty (40 569) i Renaulty (40 494) w imporcie miały większe powodzenie niż Hyundaie (38 707) i Toyoty (33 999). Dużo rejestracji miały też auta marek Volvo (32 390), Citroen (29 544) i Kia (29 285). W czołowej piętnastce rankingu znalazły się jeszcze Skoda (27 638) i Nissan (24 625).

Idź do oryginalnego materiału