Crosstrek zarabia 7 za wartość i standardowe funkcje, przy czym model podstawowy (teraz ze standardem CVT) nie zmienił ceny od zeszłego roku, pomimo nowych funkcji. Pełna gama modeli Subaru Crosstrek 2024 obejmuje cztery poziomy wyposażenia: podstawowy, Premium, Sport i Limited.
Podstawowa wersja, której cena zaczyna się od 26 220 USD, obejmuje 17-calowe koła, system EyeSight z dwoma kamerami, który umożliwia aktywne funkcje bezpieczeństwa, w tym adaptacyjny tempomat, reflektory reagujące na sterowanie i aktywną kontrolę pasa ruchu. Inne standardowe funkcje w całej gamie obejmują dwustrefową klimatyzację, Android Auto i Apple CarPlay (przez kabel) oraz punkty mocowania poprzeczek na dachu (ale bez relingów dachowych). Dolna deska rozdzielcza zawiera dodatkowe gniazdo, złącze USB-A 2,4 A i złącze USB-C 3,0 A, przy czym dwa ostatnie są powtórzone z tyłu konsoli do użytku przez kierowców na tylnych siedzeniach.
Wersja Premium, którą przetestowaliśmy, od 27 370 USD, dodaje bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay, relingi dachowe do przechowywania akcesoriów oraz 11,6-calowy ekran dotykowy. Opcjonalny pakiet o wartości 2245 USD obejmuje elektrycznie regulowany fotel kierowcy, pakiet na każdą pogodę z podgrzewanymi siedzeniami i lusterkami, automatycznym układem kierowniczym awaryjnym, ostrzeżeniami o martwym polu i elektrycznie sterowanym dachem księżycowym, dzięki czemu całkowity koszt naszego modelu testowego wynosi 29 615 USD.
Wersja Sport, której cena zaczyna się od 30 220 USD, obejmuje 2,5-litrowy silnik (którego nie byliśmy w stanie przetestować) i 18-calowe felgi aluminiowe, a także pakiet na każdą pogodę, bezprzewodowe ładowanie telefonu i wnętrze z tkaniny sportowej. Zawiera również Dual X-Mode, z drugim ustawieniem, które pozwala na ograniczenie poślizgu kół (w głębokim śniegu i błocie), dodanym do X-Mode z Hill Descent Control, który ogranicza poślizg kół na śniegu i błocie i jest standardem we wszystkich modelach. Opcjonalny pakiet za 1920 USD dla wersji Sport dodaje ten sam zestaw funkcji, co w wersji Premium, bez pakietu na każdą pogodę.
Wreszcie, najwyższy model Limited, od 32 120 USD, sprawia, iż elektrycznie sterowany fotel kierowcy, automatyczny układ kierowniczy awaryjny i ostrzeżenia o martwym polu są standardem, wraz z automatycznym hamowaniem do tyłu i skórzanymi wykończeniami siedzeń. Jego pakiet opcji o wartości 1795 USD obejmuje mocniejszy dach księżycowy i system audio Harmon Kardon. Nawigacja to samodzielna opcja o wartości 650 USD, dostępna tylko w wersji Limited.
Które Subaru Crosstrek powinienem kupić?
Zdecydowana większość kupujących Crosstrek wybiera albo Premium (wystarczająca liczba usprawnień w stosunku do modelu podstawowego, ale tylko około 1000 USD więcej) lub najwyższej klasy Limited. Podoba nam się Sport, który oferuje mocniejszy 2,5-litrowy silnik bez wielu luksusowych funkcji, które wydają się przesadne w tym pojeździe z kombinezonem i butami do biegania.
Ile kosztuje w pełni załadowany Subaru Crosstrek?
Najwyższej klasy Crosstrek Limited ze wszystkimi dostępnymi opcjami wkracza na terytorium o wartości 35 000 USD. Wszystkie modele objęte są gwarancją na 3 lata/36 000 mil, co jest średnią wśród konkurentów.