Lexus niedługo wycofa ze swojej oferty mnóstwo modeli, które są dostępne na rynku od wielu, wielu lat. Japoński producent pożegna sedana z silnikiem V8, coupé, czy elektrycznego SUV-a. Ich produkcja zakończy się już w listopadzie tego roku. Taki ruch może sugerować zbliżające się odświeżenie portfolio i pojawienie się zupełnie nowych samochodów na rynku.
Lexus już niedługo pożegna trzy najważniejsze modele
Japoński producent szykuje się do zakończenia produkcji kilku swoich kluczowych modeli. To oznacza koniec pewnej ery dla niektórych z nich. Lexus mówi tu m. in. o takich samochodach jak większość wariantów sedana IS, coupé RC, czy w pełni elektrycznego SUV-a UX. Kilka z nich już zostało wycofanych z produkcji, a jej oficjalny koniec zaplanowany jest na listopad 2025 roku.
Na oficjalnej stronie Lexusa pojawiła się następująca informacja: – Dziękujemy za zainteresowanie naszymi pojazdami. Produkcja modeli IS 500, IS 350, IS 300h, IS 300, RC 350, RC 300h i RC 300 zakończy się w listopadzie 2025 roku. Sprzedaż zakończy się, gdy liczba zamówień osiągnie liczbę wyprodukowanych samochodów. W zależności od tego, kiedy planujesz zakup pojazdu, niektóre pakiety mogą już być niedostępne. Aby uzyskać szczegółowe informacje, skontaktuj się z dealerem Lexusa.
Podobny komunikat pojawia się na stronie poświęconej modelowi RC F Final Edition. To swoiste pożegnanie z coupé z silnikiem V8, które zostało wprowadzone na rynek w styczniu 2025 roku. Wersja ta została ograniczona do zaledwie 200 egzemplarzy w Japonii, a Lexus potwierdził, iż wszystkie zostały już zarezerwowane.
– Dziękujemy za nieustanne zainteresowanie naszymi produktami. Z przykrością informujemy, iż RC F „Final Edition” osiągnął limitowaną liczbę 200 egzemplarzy i został wyprzedany. Chcielibyśmy podziękować za nieustające zainteresowanie RC F. Z kolei model RC „Final Edition” będzie w sprzedaży do listopada, kiedy jego produkcja zostanie zakończona.
Czym zastąpi je japoński producent?
Wszystko to wskazuje na to, iż jedynym modelem, jaki pozostanie w produkcji będzie IS 300h z napędem na przednią oś. Wszystkie pozostałe warianty IS i RC przejdą do historii. Ta informacja nie może być jednak wielkim zaskoczeniem dla osób uważnie śledzących rynek.
Japoński producent niedawno zaprezentował prawdopodobnie ostatnie aktualizacje roczników modelowych dla sedana IS i coupé RC. Pojazdy te swoją przygodę rozpoczęły już w 2013 roku. A to oznacza, iż w tej chwili mają na swoim koncie już grubo ponad 10 lat. IS przeszedł lifting w 2017 i 2020 roku. Z kolei RC otrzymał odświeżenie w połowie cyklu produkcyjnego w 2018 roku.
Ale jak informuje portal Creative Trend, plotki o nowej generacji IS nasilają się. Model ten miałby pojawić się jednak dopiero w 2026 roku. Pomimo wcześniejszych planów przejścia wyłącznie na napęd elektryczny, nowy IS ma być dostępny zarówno w hybrydzie, jak i w pełnym elektryku. Tym samym model ten pójdzie w ślady większego sedana ES. Bezpośredniego następcy może nie doczekać się coupé o nazwie RC. Zamiast tego japoński producent rzekomo pracuje nad sportowym coupé, które zastąpi zarówno RC, jak i LC.