Recenzja MG4

2 lat temu

Przeczytaj recenzję Caroline MG4, aby dowiedzieć się wszystkiego, co musisz wiedzieć o zakupie nowego elektrycznego hatchbacka MG w Irlandii.

MG4 przybył do Irlandii i jest jednym z najbardziej oczekiwanych nowych samochodów 2023 roku.

Od końca 2020 roku firma MG powoli umacnia swoją pozycję na rynku irlandzkim dzięki nowej sieci dealerów oraz gamie pojazdów hybrydowych i elektrycznych, takich jak MG ZS, MG HS i MG5.

Ale to nowy MG4 wygląda na to, iż naprawdę przyspieszy rozwój marki MG w Irlandii.

MG4 wchodzi na rynek z dwoma akumulatorami, z zasięgiem elektrycznym do 450 kilometrów (WLTP) w zależności od modelu.

A najlepszy kawałek? Jest dostępny w Irlandii już od 27 495 euro. Przyjrzyjmy się bliżej.

MG4 w teście zmiany pasa ruchu

Stylizacja

Nowy MG4 wygląda świetnie i stanowi krok naprzód w projektowaniu marki MG. Elegancka, aerodynamiczna konstrukcja jest pełna interesujących cech konstrukcyjnych, które pomagają wyostrzyć obecność MG4 na drodze. MG4 jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia – Excite i Exclusive – a 17-calowe felgi aluminiowe oraz automatyczne przednie i tylne światła LED są standardem. Z tyłu smukłe tylne światła LED pomagają wyróżnić MG4, podobnie jak dwuskrzydłowy spojler dachowy w modelach Exclusive. MG4 to hatchback o sportowym wyglądzie, podobnie jak Cupra Born, dostępny w wielu kolorach, w tym w charyzmatycznych odcieniach, takich jak Volcano Orange i Ocean Blue, a także w subtelniejszych odcieniach, takich jak Urban Grey i Black Pearl.

Wnętrze

MG4 ma jedno z najnowocześniejszych wnętrz, jakie widzieliśmy do tej pory w marce MG. Projekt jest zgodny z trendem otwartego i minimalistycznego układu, takiego jak wnętrza Volkswagena ID.3 i Renault Megane E-Tech. Kierowca ma do dyspozycji mały cyfrowy zestaw wskaźników, a duży ekran dotykowy jest standardowo wyposażony w przewodowe połączenie Apple CarPlay i Android Auto. Kierownica ma nowoczesny dwuramienny design. Nowoczesna konstrukcja kabiny zwalnia dużo miejsca między dwoma przednimi siedzeniami, które MG wykorzystuje na kilka praktycznych schowków i uchwytów na kubki. Wykończenie kabiny jest dobre jak na samochód w tej cenie. Są twarde tworzywa sztuczne, ale całkiem dobrze się komponują, chociaż Cupra Born przez cały czas wydaje się być lepszym miejscem. Częściowo skórzane fotele z niebieskimi przeszyciami w MG4 Exclusive również dobrze wyglądają.

Wnętrze nowego MG4

Standardowe wyposażenie MG4 Excite obejmuje zaawansowany system wspomagania kierowcy MG Pilot, tylne czujniki parkowania, tempomat adaptacyjny
sterowanie, automatyczną klimatyzację i łączność z aplikacją MG iSmart.

MG4 Exclusive dodaje ulepszony system MG Pilot (wykrywanie martwego pola, asystent zmiany pasa ruchu i ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu, dwukolorowy dach, przyciemniane tylne szyby, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, podgrzewane przednie siedzenia i kierownica, kamera 360 stopni, bezprzewodowy ładowanie telefonu i ulepszony system MG iSmart kompatybilny z usługami na żywo.

Praktyczność

MG4 jest stylizowany na pięciodrzwiowego hatchbacka. To pierwszy MG zbudowany na dedykowanej platformie pojazdu elektrycznego, co zapewnia przestronne wnętrze jak na samochód tej wielkości. Na tylnym siedzeniu jest dużo miejsca na nogi i prawie płaska podłoga, dzięki czemu samochód jest wygodniejszy dla pasażerów tylnych siedzeń.

Bagażnik oferuje 363 litry przestrzeni, co nie odbiega zbytnio od Volkswagena ID.3 (385 litrów). Ale Nissan Leaf (420 litrów) i Renault Megane E-Tech (440 litrów) oferują znacznie więcej. To rozsądne jak na hatchbacka, ale nie ma sprytnego miejsca pod podłogą bagażnika do przechowywania kabli lub pod przednią maską.

MG4 jest dostępny już od 27 495 euro

Bateria

MG4 Excite jest dostępny z akumulatorem o pojemności 51 kWh (zasięg WLTP 350 km) lub 64 kWh (zasięg WLTP 450 km). MG4 Exclusive jest dostępny tylko z akumulatorem 64 kWh i może jechać na napędzie elektrycznym o zasięgu do 435 km (WLTP).

Ekskluzywne modele są wyposażone w system Active Grille Shutter System, który reguluje przepływ powietrza w celu poprawy wydajności aerodynamicznej.

Ładowanie

Model MG4 64 kWh umożliwia szybkie ładowanie prądem stałym do 135 kW, a ładowanie akumulatora z ładowarki ściennej o mocy 7 kW zajmuje 9 godzin.

Napędowy

MG4 to pierwszy MG zbudowany na nowej platformie MSP marki, firmy macierzystej SAIC Motor. Jest to dedykowana platforma EV z rozkładem masy 50:50, konfiguracją napędu na tylne koła i nisko położonym środkiem ciężkości wynikającym z konstrukcji akumulatora i jego umieszczenia w samochodzie.

Na drodze MG4 jest lekki, szybki i przyjemny w prowadzeniu jak na kompaktowy pojazd elektryczny – niezależnie od tego, czy wybierzesz wersję akumulatorową 51 kWh (170 KM), czy 64 kWh (204 KM). Dobrze trzyma się drogi i jest zwinny, gdy drogi stają się bardziej kręte. Jest to samochód z mocnymi resorami, dzięki czemu będziesz świadomy wszelkich niedoskonałości nawierzchni pod Tobą, choćby na autostradzie. Wyrafinowanie mogłoby być lepsze przy sporym odrobinie szumu wiatru przy dużych prędkościach. Niektóre kompaktowe pojazdy elektryczne, takie jak Volkswagen ID.3 i Cupra Born, oferują większy komfort i wyrafinowanie.

Przestrzeń bagażowa w nowym MG4

cennik

Standardowa gama MG4 Excite 51 kWh kosztuje od 27 495 euro. Cena MG4 Excite 64 kWh Long Range zaczyna się od 30 995 euro, a MG4 Exclusive 64 kWh Long Range kosztuje od 34 495 euro. Wszystkie ceny zawierają grant SEAI.

Werdykt

Nowy MG4 wstrząsa rynkiem kompaktowych pojazdów elektrycznych dzięki doskonałym cenom i konkurencyjnej ofercie akumulatorów, co czyni ten samochód bardzo atrakcyjnym. Standardowe poziomy wyposażenia są wysokie w całej gamie, a ostra stylistyka MG4 naprawdę się wyróżnia. MG4 jest jednym z najbardziej pożądanych samochodów, jakie marka MG wprowadziła do tej pory na rynek iz pewnością stanie się popularnym widokiem na irlandzkich drogach.

____________________________

Napisane przez Caroline Kidd

Założyciel i redaktor Change Lanes, juror w konkursie Irish Car of the Year

MG4 jest już w sprzedaży

Powiązany

Idź do oryginalnego materiału