Genesis Electrified G80 2023 to nie tyle rewolucja samochodu napędzanego gazem, co szokująco dobra adaptacja wspaniałego pojazdu, który już popycha swoich niemieckich rywali.
To sprawiło, iż spędziłem tydzień zastanawiając się, czy Mercedes-Benz popełnił błędy z EQE.
Dzięki ocenie zasięgu EPA na poziomie 282 mil, wspaniałemu wzornictwu i poczuciu normalności za 80 920 USD, Genesis Electrified G80 2023 powinien zatrzymać konsumentów przed udaniem się do salonów konkurencji. To znaczy, jeżeli mieszkają w 12 stanach, w których faktycznie jest sprzedawany.
2023 Genesis zelektryfikowany G80
Podkręć go do 800 woltów
Zelektryfikowany G80 nie jest czystym samochodem elektrycznym, jak jego rodzeństwo GV60 oparte na E-GMP. Genesis dostosował obecny G80, usuwając części gazowego układu napędowego i wsuwając w ich miejsce elektryczny układ napędowy.
Zmiażdż akcelerator i dwusilnikowy układ napędowy o mocy 365 KM z silnikami elektrycznymi o mocy 136 kW na każdej osi nie wrzuca Cię na siedzenie jak Tesla Model S lub inne pojazdy elektryczne, ale jest to z pewnością najszybszy G80, jaki można kupić za pieniądze. Natychmiastowy moment obrotowy, całe 516 funtów na stopę, uderza znacznie mocniej niż w jakimkolwiek innym G80, w tym w G80 Sport z jego 375 KM i momentem obrotowym 391 funtów na stopę. Unosi EG80 z linii, a samochód naprawdę nabiera pary między 25 a 80 mil na godzinę.
Poza płynnym układem napędowym, EG80 nie ma sportowego charakteru. Model G80 z najdelikatniejszymi sprężynami, wersja elektryczna wykazuje największe przechyły nadwozia, ale przez cały czas jest dobrze kontrolowana. Układ kierowniczy jest trochę za lekki i zapewnia wystarczającą informację zwrotną, aby wiedzieć, co dzieje się na kołach, ale ten system nie jest tak komunikatywny, jak w Cadillacu CT5. Standardowe tylne koła skrętne zmniejszają promień skrętu i zmniejszają luksusowy sedan średniej wielkości na zakrętach, podobnie jak G80 Sport. W przeciwieństwie do swojego rodzeństwa napędzanego gazem, system w modelu elektrycznym nigdy nie wydawał się nieskoordynowany ani nie powodował dziwnych falowań zawieszenia. Jest to prawdopodobnie spowodowane przestrojonym zawieszeniem, które dobrze współpracuje ze zwiększoną masą samochodu. Skromne przechylenie korpusu EG80 gwarantuje, iż doskonale zdajesz sobie sprawę, iż jest cięższy niż jakikolwiek inny model G80, ponieważ waży nieco ponad 5000 funtów. G80 napędzane gazem ważą od prawie 4000 do prawie 4500 funtów.
2023 Genesis zelektryfikowany G80
2023 Genesis zelektryfikowany G80
Genesis oferuje trzy poziomy hamowania regeneracyjnego oraz system, który marka (wraz z Hyundai i Kia) nazywa i-Pedal, który zasadniczo polega na jeździe jednym pedałem z maksymalną regeneracją. Poziomy hamowania rekuperacyjnego są kontrolowane dzięki manetek na kierownicy, a i-Pedal jest aktywowany przez prawą manetkę zmiany biegów. Irytujące jest to, iż EG80 zapamięta pierwsze trzy poziomy hamowania regeneracyjnego po ponownym uruchomieniu, ale odmawia ponownego uruchomienia z włączonym i-Pedal.
Akumulator litowo-jonowy o pojemności 87,2 kWh jest odrobinę mniejszy niż akumulator o pojemności 90,6 kWh w Mercedesie EQE. Genesis zadał sobie trud, aby ulepszyć układ elektryczny EG80 do 800 woltów, czego Mercedes-Benz nie zrobił z czystym EQE, wybierając zamiast tego system 400-woltowy. Dzięki temu zelektryfikowany G80 może naładować akumulator z 10% do 80% w zaledwie 22 minuty dzięki szybkiej ładowarki prądu stałego, zgodnie z Genesis, i pomaga zabezpieczyć EG80 na przyszłość.
2023 Genesis zelektryfikowany G80
2023 Genesis zelektryfikowany G80
Byłem bliski zobaczenia tej wydajności ładowania w prawdziwym świecie. Po podłączeniu do ładowarki o mocy 350 kW, ładowanie akumulatora EG80 od 30% do 80% trwało około 23 minut, przy maksymalnej szybkości ładowania 145 kW, gdy akumulator był naładowany w 68%. Na 48-amperowej, 240-woltowej ładowarce Genesis mówi, iż ładowanie EG80 od 10% do 100% zajmie około 7,5 godziny. Ładowarka 110-woltowa zajmie bolesne 80 godzin, więc pomyśl o tym jako o ładowaniu podtrzymującym.
Pomimo temperatur otoczenia w latach 30-tych przez większość mojego czasu z EG80, przez cały czas widziałem przyzwoitą średnią 3,1 mi/kWh w ciągu 367 mil. Ta średnia była wyższa i wynosiła 3,3 mil/kWh podczas pierwszych 185 mil jazdy, aż do momentu, gdy do mieszanki włączono więcej prędkości zimnych i autostradowych. Wydaje się, iż zasięg 282 mil EPA jest realistyczny. To prawdopodobnie mniej więcej taki sam zakres, jaki osiągnie porównywalny dwusilnikowy EQE, gdy zostanie oceniony.
Zelektryfikowany G80 może również ładować dwukierunkowo, co jest czasami określane jako funkcja pojazdu do sieci lub pojazdu do obciążenia. Oznacza to, iż EG80 może rozładowywać swoją energię elektryczną z prędkością do 3,6 kW, aby naładować inny pojazd elektryczny, zasilić urządzenie, a choćby zasilić dom. Nie testowałem tej funkcji. Następnym razem Genesis.
2023 Genesis zelektryfikowany G80
Wygląda na G80
Większość ludzi nie będzie w stanie powiedzieć, iż zelektryfikowany G80 nie ma silnika gazowego pod maską. Prawie każdy element jego projektu jest taki sam, jak jego bracia pijący dino, i to nie jest zła rzecz.
W przeciwieństwie do futurystycznie wyglądającego Mercedesa EQE, zelektryfikowany G80 sprawdza się z klasycznymi proporcjami napędu na tylne koła, z długą maską, długim prześwitem do osi i odpowiednio krótkim tyłem. Dziedziczy te proporcje z modelu gazowego, więc Genesis nie mógł zastosować projektu kabiny z przodu w imię aerodynamiki, jak ma to miejsce w przypadku Mercedesa.
2023 Genesis zelektryfikowany G80
Zmiany wizualne, które wyróżniają elektrycznego G80, są ograniczone. Kluczowym prezentem jest zamknięta osłona chłodnicy w romby z ukrytym portem ładowania po stronie kierowcy pod drzwiami w kształcie rombu, ale specyficzne dla modelu 19-calowe koła i dostępny lakier zewnętrzny Matira Blue również odróżniają model elektryczny od mniej wydajnego G80s. No i nie ma rur wydechowych.
2023 Genesis zelektryfikowany G80
Wewnątrz zelektryfikowany G80 wygląda jak każdy inny G80, z wyjątkiem tego, iż jest tak załadowany do skrzeli, iż nie oferuje żadnych opcji. Cyfrowy zestaw wskaźników 3D o przekątnej 12,3 cala zamienia wskaźnik poziomu paliwa na wskaźnik trybu hamowania rekuperacyjnego, obrotomierz staje się miernikiem mocy, a zamiast wskaźnika zasięgu wyświetlacz pokazuje sok pozostały w akumulatorze. Dostępne są wszystkie standardowe elementy sterujące, w tym system informacyjno-rozrywkowy z 14,5-calowym ekranem dotykowym z łatwym w użyciu kafelkowym interfejsem, obrotowy kontroler systemu informacyjno-rozrywkowego, który rozszerza ekran dotykowy, oraz twarde przyciski systemu audio i sterowania klimatyzacją. Pamiętasz guziki, Mercedes-Benz?
Konwersja z samochodu na gaz podnosi głowę, gdy wsuwasz się do kokpitu. Od razu zauważyłem, iż pozycja siedząca wydaje się wysoka w porównaniu z modelem gazowym. Rzecznik Genesis, Jarred Pellat, potwierdził, iż dzięki akumulatorowi siedzenia są o cal wyższe. Oznacza to, iż kierowca ma lepszy widok na drogę (co można również uzyskać, podnosząc siedzenie w dowolnym pojeździe), ale jest o około cal mniej miejsca nad głową niż w standardowym G80 dookoła. Kompromisy.
2023 Genesis zelektryfikowany G80
Podczas gdy bagażnik zachowuje przejście dla nart, spadł o 3,0 stopy sześcienne na raczej małe 10,0 stóp sześciennych przestrzeni ładunkowej. przez cały czas mogłem zmieścić cztery komplety nart zjazdowych (dwa komplety dla dorosłych i dwa komplety dla dzieci) oraz cztery komplety butów narciarskich w bagażniku z zapasem miejsca.
W przeciwieństwie do EQE, w którym brakuje frunk z powodu decyzji inżynieryjnych, EG80 nie ma frunk, ponieważ jego platforma ICE uderza w boisko z elektrycznym układem napędowym. Długa maska otwiera się, odsłaniając przedni silnik, falownik i niezbędny sprzęt chłodzący.
Z podobnym zasięgiem i wydajnością, ładniejszym designem i bardziej przyszłościowym sprzętem niż porównywalny Mercedes-Benz EQE, Genesis Electrified G80 2023 ma pewne zalety w stosunku do EQE bez pełnego zaangażowania w architekturę EV. Kosztuje 8 000 USD więcej niż porównywalny model gazowy, ale skutecznie wymienia gaz na elektrony. Nie mogę się doczekać gry A, czystych kart EV z Genesis. Uważaj, Niemcy.