Nowe Suzuki z salonu za 35 tys. zł sprzedaje się tu lepiej niż jakikolwiek SUV w Polsce. To taki japoński Fiat 126p

6 godzin temu

Niemal każdy zna powiedzenie o tym, iż Fiat 126p zmotoryzował Polskę. Co ciekawe, mały samochód z silnikiem o pojemności ok. 650 cm3 przez cały czas może cieszyć się ogromnym sukcesem rynkowym. Przykład? Suzuki Alto, czyli samochód, który w tej chwili zmotoryzował Pakistan.

Japoński Fiat 126p jest tam hitem

Suzuki Alto to samochód segmentu A, pod którego maską jest silnik o pojemności 658 cm3. Jednostka rozwija moc do 40 KM przy 6500 obr./min., więc nie jest demonem prędkości. Jest jednak tanim wozidełkiem, czyli czymś, co w zupełności wystarcza wielu ludziom. W takim Pakistanie ceny zaczynają się od 2 707 000 rupii, czyli ok. 35,3 tys. zł.

Skąd ta cena? Oczywiście nie wzięła się znikąd. Bieda wersja byłaby nielegalna w Unii Europejskiej. Choć są w niej jakiekolwiek poduszki powietrzne, to nie ma już ABS-u. Opcją są też takie luksusy jak alarm o niezapiętych pasach czy ich napinacz po stronie pasażera. Dopiero w bogatszych wersjach pojawiają się zaczepy ISOFIX, wsparcie ruszania pod górkę itp. Jednak wersja na bogato też nie jest droga, bo w przeliczeniu kosztuje ok. 41 tys. zł.

Cały rynek w cieniu Suzuki Alto

Budżet potrzebny na nowe auto z salonu jest tu sporym atutem i widać to w wynikach sprzedaży. Suzuki Alto ma w tym roku 26,5 proc. udziału w rynku aut osobowych (17 375 rejestracji). Rok temu o tej porze było to wynik ponad 30-procentowy (dane PAMA). Druga w rankingu Toyota Corolla ma ponad 3 razy mniejszą sprzedaż (5 831 szt.). Co ciekawe, na ten rynek do tej pory produkuje się tam poprzednią generację modelu, aby jakkolwiek konkurować cenowo.

Suzuki Alto. // fot. materiały promocyjne

Pakistańskie podium uzupełnia chiński SUV sprzedawany tam pod pakistańską marką w ramach umowy joint ventury z koncernem Great Wall Motor. Sazgar Haval H6 to pierwszy w historii Pakistaku produkowany lokalnie samochód hybrydowy. Jego 5 266 rejestracji pozwala wyprzedzać Hondę Civic (4 844 szt.) i Toyotę Yaris (4 690 szt.), która oferowana jest tam jako sedan. Na uwagę zasługuje fakt, iż kiedy Suzuki Alto uszczupliło swój udział w rynku, tak konkurencja rośnie w dynamicznym tempie.

Idź do oryginalnego materiału