Nadjeżdża Toyota GR Supra z 2-litrowym silnikiem turbo. Ma 258 KM

profiauto.pl 4 lat temu

Supra z 2-litrową 4-cylindrową jednostką z turbodoładowaniem zadebiutuje jeszcze w tym roku. Dołączy do mocniejszej Supry z 3-litrowym 6-cylindrowym motorem, która jest już w sprzedaży.

Nowa jednostka ma przyciągnąć do marki nowych klientów

Ma „tylko” 258 KM (wobec 340-konnej wersji z 3-litrowym silnikiem). Szczytowy moment obrotowy wynosi 400 Nm (wobec 500 Nm mocniejszej wersji). Współpracuje z nim znana 8-stopniowa przekładnia ZF, która przekazuje całą moc na tylne koła.

Supra w tej specyfikacji przyspiesza wolniej do setki od mocniejszej odmiany niemal o 1 s (5,2 s). Nie oznacza to, iż jazda nią będzie mniej przyjemna. Niedobory mocy ma rekompensować niższa o 100 kg waga oraz lepiej rozłożony środek ciężkości. Toyocie udało się osiągnąć równowagę rozkładu masy przód-tył w stosunku 50:50. Tak układ gwarantuje jeszcze ostrzejsze prowadzenie i sportowe doznania.

Supra ze słabszą jednostką będzie też tańsza

To istotny argument dla potencjalnych nabywców, którzy w bazowej wersji Live znajdą 18-calowe felgi, 4-głośniowy system audio z 8,8-calowym wyświetlaczem oraz fotele pokryte czarna Alcantarą.

Na wyposażeniu nie zabraknie także licznych systemów bezpieczeństwa. Można tu wymienić: system awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, inteligentny tempomat, asystenta znaków drogowych, czy funkcję utrzymania na pasie ruchu z aktywnym układem kierowniczym. Opcjonalny pakiet Connect obejmuje nawigację, a pakiet Sport – sportowe hamulce, adaptacyjne zawieszenie i aktywny mechanizm różnicowy.

W marcu na rynek europejski trafi edycja specjalna GR Supry o nazwie Fuji Speedway

Wyróżnia się metalicznym białym lakierem, matowymi czarnymi felgami oraz czerwonym wykończeniem wnętrza. I z pewnością sprzeda się na pniu, szczególnie, iż jest limitowana do zaledwie 200 egzemplarzy.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału