Mazda CX-90 2024 zadebiutowała na początku 2023 roku jako flagowy trzyrzędowy SUV japońskiego producenta samochodów. Wciąż nie jesteśmy przekonani do stylistyki CX-90, ale jeździ on na całkowicie nowej, pochylonej do tyłu platformie z rozciągniętym rozstawem osi, aby zapewnić więcej miejsca, a jednocześnie podobno zapewnia świetną jazdę (jak zwykle wszystkie Mazdy).
Mazda ogłosiła sugerowane ceny detaliczne siedmiomiejscowego crossovera CX-90. Pojawi się wiosną 2023 roku w co najmniej 11 wersjach wyposażenia.
Układ napędowy Mazdy CX-90: Hybryda i PHEV
Po raz pierwszy informowaliśmy, iż CX-90 pojawi się ze standardową hybrydą i hybrydowym układem napędowym typu plug-in. Jak się okazuje, będą dostępne dwa warianty hybrydowe CX-90. CX-90 3.3 Turbo ma 3,3-litrowy turbodoładowany rzędowy sześciocylindrowy silnik gazowy i 48-woltowy układ doładowania M-Hybrid. To pompuje 280 koni mechanicznych i 332 lb-ft. momentu obrotowego na zwykłym paliwie bezołowiowym, wracając szacowanym przez EPA 24 miastem, 28 autostradą i 25 połączonymi.
Tymczasem CX-90 3.3 Turbo S ma wysoko dostrojony 3,3-litrowy turbodoładowany rzędowy sześciocylindrowy silnik z doładowaniem M-Hybrid. W rezultacie Mazda twierdzi, iż osiąga do 340 koni mechanicznych i 369 funtów na stopę. momentu obrotowego na stałej diecie paliwa premium. Te liczby oznaczają kłopoty dla konkurentów, takich jak nowa Toyota Highlander czy Honda Pilot. Ten pierwszy zrezygnował z potężnego silnika V6 na rzecz odważnego czterocylindrowego silnika turbo o mocy 265 koni mechanicznych, podczas gdy silnik V6 Hondy ma mniejszą moc i moment obrotowy niż hybryda Mazdy. Co więcej, CX-90 3.3 Turbo S zwraca 23 w mieście, 28 na autostradzie i 25 łącznie.
CX-90 PHEV ma mniejszy, wolnossący, czterocylindrowy silnik gazowy o pojemności 2,5 litra, 48-woltowy hybrydowy silnik elektryczny typu plug-in e-Skyactiv oraz akumulator o pojemności 17,9 kWh. Razem system wytwarza 323 koni mechanicznych, 369 lb-ft. momentu obrotowego i całkowicie elektrycznych możliwości jazdy, chociaż Mazda jeszcze nie ogłosiła, jak gwałtownie i jak długo.
Wszystkie CX-90 są wyposażone w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów i napęd na wszystkie koła i-Activ. Przyczynianiu się do przyjemności z jazdy pomaga system Kinematic Posture Control producenta samochodów (oprogramowanie, które eliminuje unoszenie nadwozia przez zakręty, po raz pierwszy zaobserwowane w MX-5 Miata) oraz tryby jazdy Intelligent Drive Select.
2024 Mazda CX-90. Zdjęcie: Operacje Mazdy w Ameryce Północnej.
Wersje wyposażenia i ceny Mazdy CX-90
Mazda CX-90 2024 pojawi się u dealerów w 11 wariantach wyposażenia, co wydaje się oszałamiające i niezwykle wysokie. Niemniej jednak poniżej znajduje się podsumowanie każdego wykończenia oraz odpowiednie wyposażenie i informacje o cenach. Należy pamiętać, iż sugerowana cena detaliczna obejmuje opłatę za miejsce docelowe w wysokości 1375 USD. Nasze bezpłatne i łatwe w obsłudze narzędzia wyszukiwania* pokażą, którzy dealerzy mają najlepsze oferty na CX-90 w Twojej okolicy.
CX-90 3.3 Turbo
Mazda CX-90 3.3 Turbo jest dostępna w pięciu różnych wersjach wyposażenia: Select, Preferred, Preferred Plus, Turbo Premium i Turbo Premium Plus.
CX-90 3.3 Wybierz Turbo
Podstawowa Mazda CX-90 3.3 Turbo Select zaczyna się od 40 970 USD. Oferuje miejsca dla maksymalnie ośmiu osób, skóropodobną tapicerkę, łopatki zmiany biegów, rumpel ze skóry bydlęcej, automatyczną klimatyzację, dostęp bezkluczykowy, uruchamianie dzięki przycisku i elektrycznie sterowany fotel kierowcy w ośmiu kierunkach. Ponadto ma 10,25-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy, system audio z ośmioma głośnikami oraz łączność Apple CarPlay i Android Auto.
Może to być podstawowa Mazda CX-90, ale Select ma wysokiej jakości ozdoby, takie jak 19-calowe felgi aluminiowe, elektrycznie otwieraną klapę, relingi dachowe, automatyczne włączanie / wyłączanie reflektorów LED, wycieraczki z czujnikiem deszczu, czarne wykończenia zewnętrzne i przedni grill o strukturze plastra miodu wykończony na czarno.
Preferowany CX-90 3.3 Turbo
Cena modelu 3.3 Turbo Preferred zaczyna się od 44 820 USD. Jest dostępny w konfiguracji siedmioosobowej z fotelami kapitańskimi w drugim rzędzie i kanapą w trzecim rzędzie. Posiada wszystkie standardowe funkcje podstawowego wyposażenia Turbo Select. Mimo to zyskuje elektrycznie sterowany dach księżycowy, tapicerkę z czarnej lub szarej skóry bydlęcej, podgrzewane przednie siedzenia, elektrycznie sterowany fotel pasażera, sześć punktów ładowania USB-C i wysuwane rolety w drugim rzędzie.
CX-90 3.3 Turbo Preferowany Plus
3.3 Turbo Preferred Plus dodaje nowe tryby jazdy Mi-Drive (Sport, Off-Road i Holowanie), wyświetlacz przezierny, bezprzewodową łączność ze telefonem i 5000 funtów. maksymalna zdolność holowania przy odpowiednim wyposażeniu. Sugerowana cena detaliczna modelu Preferred Plus wynosi 47 275 USD.
CX-90 3.3 Turbo Premium
Cena 3.3 Turbo Premium zaczyna się od 50 275 USD. Ma siedmiomiejscową kabinę z fotelami kapitańskimi w drugim rzędzie, 21-calowe felgi aluminiowe, panoramiczny szyberdach, otwieraną klapę bez użycia rąk i chromowane wykończenia zewnętrzne. Inne ulepszenia obejmują 12-głośnikowy system audio Bose, ustawienia pamięci fotela kierowcy, oświetlenie Ambiente i radio satelitarne SiriusXM.
CX-90 3.3 Turbo Premium Plus
3.3 Turbo Premium Plus zaczyna się od 51 650 USD. Oferuje między innymi czarną lub białą skórzaną tapicerkę Nappa, podgrzewany rumpel, wentylowane przednie siedzenia, podgrzewane siedzenia w drugim rzędzie, dotykowe sterowanie Apple CarPlay i Android Auto, automatycznie przyciemniane lusterka boczne i odmrażacz przedniej szyby.
Układ wnętrza Mazdy CX-90 2024. Zdjęcie: Operacje Mazdy w Ameryce Północnej.
CX-90 3.3 Turbo S
Mazda CX-90 3.3 Turbo S 2024 jest dostępna w trzech wersjach wyposażenia: Turbo S, Turbo S Premium i Turbo S Premium Plus.
CX-90 3.3 Turbo S
Podstawowy CX-90 3.3 Turbo S zaczyna się od 53 125 USD i trafi do sprzedaży w dwóch konfiguracjach: siedmiomiejscowej z kanapami w drugim rzędzie i dwumiejscowym trzecim rzędem lub sześciomiejscowej z fotelami kapitańskimi w drugim rzędzie. Ponadto ma 21-calowe felgi aluminiowe z wykończeniem maszynowym, adaptacyjne światła przednie, 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, nadkola w kolorze nadwozia i standardowe elementy wykończenia Turbo Premium Plus.
CX-90 3.3 Turbo S Premium
Cena 3.3 Turbo S Premium zaczyna się od 57 825 USD. Unikalny dla tego wykończenia jest „System personalizacji kierowcy”, który rozpoznaje kierowcę dzięki skanowania twarzy i zapamiętuje pożądane ustawienia pojazdu. Ponadto Turbo S Premium ma sześć siedzeń z fotelami kapitańskimi w drugim rzędzie. Standardowe wyposażenie obejmuje czarną lub białą skórę Nappa, odchylaną i teleskopową kierownicę z pamięcią ustawień, automatycznie składane i przyciemniane lusterka boczne i wiele innych.
CX-90 3.3 Turbo S Premium Plus
Cena Mazdy CX-90 3.3 Turbo S Premium Plus zaczyna się od 61 325 USD. Za te pieniądze ma fotele kapitańskie w drugim rzędzie, wentylowane siedzenia z przodu iw drugim rzędzie, pikowaną skórzaną tapicerkę Nappa, zamszowe wykończenie wnętrza, wykończenia z drewna klonowego, dwukolorową skórzaną kierownicę i ulepszone oświetlenie Ambiente.
Zdjęcie: Operacje Mazdy w Ameryce Północnej.
CX-90 PHEV
Mazda CX-90 PHEV będzie dostępna w trzech dostępnych pakietach: Preferred, Premium i Premium Plus.
Preferowany CX-90 PHEV
Podstawowy CX-90 PHEV Preferred zaczyna się od 48 820 USD. Ma tryb jazdy EV z selektora Mi-Drive, który umożliwia jazdę wyłącznie na energii elektrycznej. Ponadto oferuje kabinę z ośmioma lub siedmioma miejscami, odzwierciedlając standardowe funkcje wyposażenia Turbo Preferred.
CX-90 PHEV Premium
Mazda CX-90 PHEV Premium zaczyna się od 54 275 USD i jest dostępna z siedmioosobową kabiną. Zyskuje również tryb jazdy holowania, który odblokowuje 3500 funtów. maksymalna zdolność holowania. Standardowe wyposażenie obejmuje 12-głośnikowy system audio Bose, bezprzewodowe ładowanie telefona, elektrycznie sterowany szyberdach, 21-calowe koła i wiele innych.
CX-90 PHEV Premium Plus
Topowa Mazda CX-90 PHEV to Premium Plus. Zaczyna się od 58 325 USD, ma czarną lub białą skórzaną tapicerkę Nappa, wentylowane przednie siedzenia, 12,3-calowy ekran dotykowy informacyjno-rozrywkowy, Apple CarPlay i Android Auto oraz podgrzewane siedzenia w drugim rzędzie.
Funkcje bezpieczeństwa Mazdy CX-90 2024
CX-90 Hybrid i PHEV są wyposażone w i-Activesense. Pakiet obejmuje inteligentne wspomaganie hamowania w mieście, monitorowanie martwego pola, tempomat radarowy, asystent utrzymania pasa ruchu, ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu, ostrzeżenie o tylnych siedzeniach i ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu. Bardziej zaawansowane funkcje bezpieczeństwa są dostępne w wyższych wariantach wyposażenia, takie jak przednie i tylne czujniki parkowania, hamowanie w ruchu poprzecznym, monitorowanie 360 stopni i ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z przodu, by wymienić tylko kilka.
Alvin Reyes jest felietonistą Autoblog i ekspertem w dziedzinie samochodów sportowych i wyczynowych. Studiował lotnictwo cywilne, aeronautykę i księgowość w młodości i przez cały czas jest bardzo zauroczony swoim byłym Lancerem GSR i Galantem SS. Lubi też smażonego kurczaka, muzykę i ziołolecznictwo.
Zdjęcia i źródło: Mazda North American Operations.
*Chociaż Autoblog jest zawsze bezpłatny, Automoblog i jego partnerzy mogą otrzymywać prowizję, gdy korzystasz z usług świadczonych za pośrednictwem tego łącza. Sugerowane ceny detaliczne mogą ulec zmianie.