
Do oferty niedawno powstałej marki dołącza właśnie kolejny model, który powinien zainteresować firmy korzystające z samochodów w trudnych warunkach.
Ineos Grenadier Quartermaster, czyli „Kwatermistrz” to pick-up, który powstał na bazie pierwszego z zaprezentowanych aut tego producenta. Jego premiera odbyła się kilka miesięcy temu na festiwalu prędkości w Goodwood. Teraz ruszyły taśmy produkcyjne w Hambach (Francja).
Jak widać, to duży pick-up, który został przystosowany do jazdy w ciężkim terenie. Będzie oferowany globalnie, choć najwcześniej trafi do Europy – już w przyszłym miesiącu. Nieco później rozpoczną się dostawy do Azji, Ameryki Północnej i Afryki.
„W ramach końcowego procesu zatwierdzania jeździłam prototypem zarówno w Hiszpanii, jak i w afrykańskim buszu i jest on bezkonkurencyjny w terenie, łącząc solidne możliwości i wyrafinowane osiągi Station Wagon z ogromną przestrzenią, która może pomieścić ogromną ilość ładunku. To świetny dodatek do naszej oferty modelowej” – mówi Lynn Calder, dyrektor generalna INEOS Automotive.
Ineos Grenadier Quartermaster – dane techniczne
Co wiemy o tym modelu? W porównaniu do standardowego Grenadiera, jego rozstaw osi wzrósł o 305 milimetrów. To bardzo dużo. Teraz ma 3227 milimetrów. Ładowność samochodu to 760 kilogramów, a uciąg – dokładnie 3500 kilogramów. Te parametry są więc zbieżne z pierwszym modelem.
Bardzo istotnym elementem jest skrzynia załadunkowa. Bez problemu zmieści europaletę o wymiarach 1200 milimetrów na 80 milimetrów. Kwestią otwartą pozostaje oferta dotycząca zabudowy.

Jak wynika z informacji przekazanych przez samego producenta, w przyszłym roku może pojawić się również wersja z kabiną i samą platformą, która będzie dedykowana firmom specjalistycznym preferującym niestandardowe zabudowy.
>Oto surowa terenówka nowej marki. Diesel i benzyniak do wyboru
Ineos Grenadier Quartermaster będzie oferowany z dwiema jednostkami BMW. Pierwsza z nich to trzylitrowy benzyniak generujący 282 konie mechaniczne i 450 niutonometrów. Alternatywą dla niego jest trzylitrowy diesel oferujący 245 koni mechanicznych i 550 niutonometrów.
W obu przypadkach można liczyć na ośmiobiegową skrzynię automatyczną i napęd na obie osie. Najważniejsze są jednak podzespoły umożliwiające jazdę w terenie. Blokady, wzmocnione zawieszenie, opony terenowe i liczne systemy pozwalają dostać się tam, skąd inne auta mogą otrzymać jedynie pocztówkę. Ineos Grenadier Quartermaster trafi oczywiście do polskich salonów.