Silnik bokser Subaru ma cztery cylindry, po dwa z każdej strony, które są ustawione poziomo. Silnik Subaru zapewnia dobrą moc, jest niezawodny i łatwy w utrzymaniu. Zapewnia również doskonałą oszczędność paliwa.
Karl Benz wynalazł silnik typu bokser na długo przed tym, zanim Subaru włączyło go do swojego modelu Subaru 1000 w 1966 roku. Subaru 1000 i jego 1-litrowy silnik były pierwszym na świecie modelem produkcyjnym, w którym zastosowano konstrukcję silnika typu bokser. Wytwarzał 55 koni mechanicznych i doskonałą oszczędność paliwa.
Obecne silniki Subaru są ponad dwukrotnie większe niż oryginalny silnik 1-litrowy. Subaru produkuje silniki wolnossące o pojemności 2,4 i 2,5 litra, które mają cztery zawory na cylinder.
Silnik o pojemności 2,5 litra zapewnia do 182 koni mechanicznych i moment obrotowy 176 funtów na stopę. To także czytuje oceniane na 33 mpg na szosie i 26 mpg w mieście. Subaru WRX wykorzystuje turbodoładowaną wersję 2,5-litrowego silnika, który generuje do 310 koni mechanicznych i moment obrotowy 290 funtów na stopę.
Zalety silnika Boxer
Subaru używa czterocylindrowego silnika typu bokser od prawie sześciu dekad z dobrymi wynikami. Poziomo przeciwstawne cylindry w silniku Subaru zapewniają wiele znaczących zalet. Pomagają nadać modelom Subaru nisko położony środek ciężkości. Rezultatem jest lżejszy i niższy silnik, który pozostaje stosunkowo chłodny.
Inne zalety poziomo przeciwstawnych silników Subaru to:
Bardziej wydajna dystrybucja oleju i innych płynów silnikowych. Zmniejszone wibracje, co zmniejsza zużycie silnika. Lepsze prowadzenie dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości.
Subaru wykorzystuje przekładnię z napędem na wszystkie koła (AWD) z silnikiem typu bokser, aby pomóc właścicielom uzyskać doskonałą przyczepność i prowadzenie. Praktycznie wszystkie modele Subaru mają napęd na cztery koła i dobrze radzą sobie w deszczową i śnieżną pogodę. Zapewnia płynną jazdę przy zmniejszonym hałasie i wibracjach silnika, który zapewnia doskonałe osiągi.
Nisko położony środek ciężkości silnika Subaru zwiększa bezpieczeństwo pasażerów w kabinie. jeżeli bierzesz udział w zderzeniu czołowym, uderzasz w tył innego pojazdu lub wjeżdżasz w jakiś obiekt, bardziej prawdopodobne jest, iż silnik wpadnie pod kabinę pasażerską zamiast w nią wjechać.
Ciągłe ulepszenia silników Subaru
Obecny silnik bokser Subaru jest wersją długo działającej serii Subaru EJ, której producent samochodów po raz pierwszy użył w 1971 roku. Wczesne silniki miały pojedynczą górną krzywkę, a później zawierały dwie górne krzywki, aby poprawić osiągi w silniku o pojemności 1,5 litra.
Pojemność skokowa wzrosła do 2,0 litrów i pozostawała w produkcji od 1988 roku, aż Subaru przestało oferować niezawodny silnik po roku produkcji 2020. 2,0-litrowy silnik był oceniany na 200 000 mil i często osiągał tę liczbę przy stosunkowo niskich kosztach konserwacji.
Obecny 2,5-litrowy silnik Subaru pojawił się po raz pierwszy w 1996 r., aw 2005 r. dodano opcjonalną turbosprężarkę. Jest to najmocniejszy z całej gamy i pomaga zachować dużą przydatność silnika bokser Subaru, gdy przemysł samochodowy próbuje przejść na silniki elektryczne.
Silnik typu bokser przez cały czas wytwarza dobrą moc i zapewnia właścicielom doskonałą oszczędność paliwa. Pomimo tego, iż napęd AWD przesyła moc na wszystkie cztery koła, silnik Subaru generalnie uzyskuje lepszą oszczędność paliwa niż wiele konkurencyjnych marek i modeli wyposażonych w napęd na przednie koła.
Oprócz paska rozrządu, który Subaru sugeruje właścicielom wymieniać co 60 000 mil, nie ma większych problemów konserwacyjnych ze sprawdzonym silnikiem typu bokser. Tak długo, jak o nie dbasz, silniki Subaru są w stanie zaspokoić Twoje potrzeby transportowe przez setki tysięcy mil.
Post Historia i ewolucja silnika Subaru Boxer pojawił się jako pierwszy na Motorward.