Debiut najmniejszego elektrycznego Hyundaia w Polsce. Inster kosztuje w promocji od 103 900 zł

1 tydzień temu

Hyundai Inster to nowy crossover klasy mini – a zarazem najmniejszy i najtańszy elektryk w gamie tej koreańskiej marki. Na rynku debiutuje w dwóch wersjach napędowych i aż 5 odmianach wyposażenia. Jego ceny startują od 103 900 zł.

Gama elektrycznych samochodów Hyundaia staje się coraz szersza, obejmując modele różnych klas. O ile niedawny debiutant, czyli Ioniq 9 (który dopiero w przyszłym roku pojawi się na europejskim rynku) to wielki, a co zatem idzie najpewniej kosztowny SUV, o tyle właśnie wchodzący do sprzedaży w Polsce Inster będzie w zasięgu znacznie większej grupy klientów.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/tak-wyglada-okret-flagowy-hyundaia-moze-kosztowac-ponad-400-tys-zl,aid,4709

Mały, ale nie słabowity

Inster to samochód mini, ale „ubrany w szaty” crossovera, co może mu przysporzyć popularności. Jego wymiary zewnętrzne są następujące: długość 382,5 cm (wersja Cross: 384,5 cm), szerokość 161 cm, wysokość 161,4 cm, rozstaw osi 258 cm. Pojemność bagażnika wynosi od 280 do 1059 litrów.

Kabina jest czteroosobowa, ale ze względu na duży rozstaw osi ma zapewniać dobrą, jak na auto o tych gabarytach, przestronność. Cechą szczególną Instera jest to, iż można złożyć na płasko oparcia wszystkich foteli (od wersji wyposażenia Modern) i uzyskać płaską powierzchnię o wymiarach dwa na jeden metr, co pozwoli np włożyć do kabiny materac. Sporym udogodnieniem jest także to, iż kanapę da się przesuwać. Dzięki funkcji V2L do instalacji auta można podłączyć zewnętrzne urządzenia elektryczne o mocy do 3600 W (np. czajnik elektryczny, odkurzacz czy suszarkę).

Inster jest oferowany w dwóch przednionapędowych wariantach. Podstawowa wersja ma silnik rozwijający 97 KM i 147 Nm. Pozwala on rozpędzić się autu do 140 km/h, zaś przyspieszenie od 0 do 100 km/h to 11,7 s. Akumulator trakcyjny ma pojemność 42 kWh, a zasięg wynosi 327 km. Mocniejszy silnik generuje 115 KM (i też 147 Nm). Dzięki temu Inster jest w stanie uzyskać prędkość maksymalną 150 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 10,6 s. Tutaj stosowany jest z kolei akumulator 49 kWh, zapewniający zasięg do 370 km (z oponami 15'').

https://magazynauto.pl/testy/siedem-sportowych-aut-elektrycznych-i-jeden-cel-sprawdzic-czy-emocje-zawsze-musza-byc-napedzane-tylko-benzyna,aid,4319

Dużo wersji wyposażenia, szeroki zakres cen

Inster jest oferowany w aż pięciu wersjach: trzech standardowych (Pure, Modern i Smart) oraz dwóch stylizowanych na „terenówkę” – Cross i Cross Smart (wyróżniają się one m.in. inaczej stylizowanymi zderzakami czy aluminiowymi obręczami).

Do wyposażenia bazowej Pure należą m.in. automatyczna klimatyzacja, elektrycznie regulowane i składane lusterka, kamera cofania i czujniki parkowania, system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala, nawigacja oraz interfejsy Android Auto i Apple Car Play. Warto nadmienić, iż wersje Smart i Cross Smart mają seryjnie pompę ciepła, a do pozostałych (poza Cross) jest ona oferowana jako opcja.

Inauguracyjna promocyjna cena najtańszego Instera wynosi 103 900 zł (normalnie to 107 900 zł). Pierwsze egzemplarze produkowanego w Korei Instera dotrą do Polski w I kwartale przyszłego roku.

Poniżej prezentujemy ceny wszystkich wersji Instera, jakie są w tej chwili oferowane w Polsce

Hyundai Inster: wersje i ceny Wersja Silnik Cena podstawowa Cena promocyjna Pure Pure Modern Modern Smart Cross Cross Smart
Moc 97 KM, bateria 42 kWh 107 900 zł 103 900 zł
Moc 115 KM, bateria 49 kWh 116 900 zł 112 900 zł
Moc 97 KM, bateria 42 kWh 116 900 zł 108 900 zł
Moc 115 KM, bateria 49 kWh 124 900 zł 116 900 zł
Moc 115 KM, bateria 49 kWh 139 900 zł 131 900 zł
Moc 115 KM, bateria 49 kWh 134 900 zł 126 900 zł
Moc 115 KM, bateria 49 kWh 151 900 zł 143 900 zł

Hyundai Inster: galeria zdjęć

Podczas polskiej prezentacji można było obejrzeć wersję Cross Smart. fot. Kacper/Szczepański/Motor
Do wyboru przewidziano 10 lakierów, w tym matowe. fot. Kacper/Szczepański/Motor
Centralny ekran ma przekątną 10,25 cala (tak jak cyfrowe zegary przed kierowcą). Jest seryjny w każdej wersji Instera. fot. Kacper/Szczepański/Motor
Świetnie, iż zdecydowano się pozostawić klasyczny panel klimatyzacji i sporo fizycznych przycisków. fot. Kacper/Szczepański/Motor
Ciekawe rozwiązanie – wszystkie siedzenia można składać. fot. Kacper/Szczepański/Motor
W kabinie zmieści się materac o rozmiarach dwa na jeden metr. fot. Kacper/Szczepański/Motor
Kosz dachowy to standard w wersji Cross Smart. fot. Kacper/Szczepański/Motor
Do instalacji auta można podłączyć urządzenia zewnętrzne o mocy do 3600 W (gniazdko znajduje się też w kabinie). fot. Kacper/Szczepański/Motor
Inster ma 382,5-384,5 cm długości. Tu standardowa odmiana, nie Cross. fot. Hyundai
Felgi mają 15 lub 17 cali. fot. Hyundai
Tylne światła otrzymały bardzo charakterystyczną formę. fot. Hyundai
Idź do oryginalnego materiału