Będziesz musiał złomować swój samochód elektryczny, jeżeli akumulator ulegnie niewielkiemu uszkodzeniu: Oto dlaczego

2 lat temu

Samochody elektryczne zyskują na popularności na całym świecie. choćby w Indiach mamy producentów takich jak Tata, Hyundai, Mahindra, którzy sprzedają samochody elektryczne na rynku. Jednym z głównych powodów, dla których wiele osób decyduje się w tej chwili na pojazdy elektryczne, są ich niskie koszty eksploatacji w porównaniu z samochodami z silnikami benzynowymi lub wysokoprężnymi. Według raportu, który pojawił się w Internecie, jeżeli choćby ulegniesz wypadkowi, w którym akumulatory ulegną niewielkiemu uszkodzeniu, być może będziesz musiał po prostu złomować samochód.

Tesla po wypadku

Według agencji Reuters w przypadku wielu pojazdów elektrycznych nie ma możliwości naprawy ani oceny akumulatora po wypadku, ponieważ producent nie udostępnia ubezpieczycielom danych dotyczących akumulatora. Należy zauważyć, iż dotyczy to samochodów elektrycznych, które są zbudowane z akumulatora jako jednostki konstrukcyjnej. Tesla Model Y, BYD Atto 3, Kia EV6 i Hyundai Ioniq to tylko niektóre przykłady tego samego. choćby nadchodząca seria Born Electric firmy Mahindra ma również podobną strukturę konstrukcyjną dla akumulatorów. Ta polityka złomowania stała się teraz problemem dla ubezpieczycieli w Wielkiej Brytanii. W takich przypadkach są zmuszeni do złomowania pojazdu i zgłoszenia szkody całkowitej. Powodem tego jest to, iż akumulator jako element pojazdu elektrycznego stanowi do 50 procent wartości samochodu, a wymiana akumulatora staje się kosztowną sprawą.

Przeczytaj także: 10 samochodów DC Design i jak wyglądają w PRAWDZIWYM świecie: Maruti Swift do Mahindra XUV500

Hyundai Ioniq 5

Oznacza to, iż choćby niewielkie uszkodzenie akumulatora może po prostu wymagać złomowania samochodu. Poza tym wielu producentów samochodów elektrycznych nie oferuje opcji naprawy zestawu akumulatorów, co jeszcze bardziej utrudnia ubezpieczycielom. To sprawiło, iż składki ubezpieczeniowe dla pojazdów elektrycznych są wysokie. Tesla, która jest jednym z największych producentów samochodów elektrycznych na świecie, nie odniosła się do żadnych problemów z ubezpieczycielami odpisującymi pojazdy elektryczne. Jednak w styczniu dyrektor generalny Elon Musk powiedział, iż składki od zewnętrznych firm ubezpieczeniowych „w niektórych przypadkach były nieracjonalnie wysokie”.

Atto 3 ŚWIAT

W Indiach jednym z inteligentnych sposobów radzenia sobie z taką sytuacją jest wybór ubezpieczenia pojazdu w ramach zwrotu faktury. Dzięki temu właściciel może otrzymać odszkodowanie w wysokości wartości fakturowej samochodu. Roszczenie to ma zastosowanie w przypadku kradzieży lub uszkodzenia samochodu, którego nie da się naprawić. Mówi się, iż producenci tacy jak Tesla pracują nad nowym projektem swoich samochodów elektrycznych, aby obniżyć koszty naprawy, a także składki ubezpieczeniowe.

Weźmy EV6

W Wielkiej Brytanii stało się to poważnym problemem zarówno dla ubezpieczycieli, jak i złomowisk. Liczba pojazdów elektrycznych trafiających na złom po odpisaniu przez firmy ubezpieczeniowe ogromnie wzrosła. W Wielkiej Brytanii nie ma zakładu recyklingu akumulatorów pojazdów elektrycznych, a w pojeździe, który jest dostarczany z akumulatorem jako częścią konstrukcji, trafia on prosto do młynka, podczas gdy w innych przypadkach agencja musi ostrożnie wyjąć akumulatory i bezpiecznie przechowywać je w pojemniku. Stanowi to również problem środowiskowy. Żywotność pojazdów elektrycznych skraca się ze względu na ich nieodwracalny charakter, co oznacza, iż ​​producent musi produkować więcej pojazdów, co z kolei zanieczyszczałoby środowisko.

Za pośrednictwem: Reuters

Przeczytaj także: Nadchodzące renderowanie Maruti Suzuki Vitara Brezza 2022

Idź do oryginalnego materiału