
W pierwszym półroczu 2025 r. liczba samochodów wyrejestrowanych z powodu kradzieży spadła w Polsce o 9,7% względem analogicznego okresu 2024 r. przez cały czas jednak niezmiennie w statystykach dominują modele pewnej bardzo popularnej w naszym kraju japońskiej marki.
Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar podsumował statystyki dotyczące kradzieży w Polsce od stycznia do końca czerwca bieżącego roku. Dane opierają się na bazie Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK), co oznacza, iż mogą różnić się od informacji policji.
Wynika to z faktu, iż policja auto uznaje za skradzione w momencie jego zaginięcia. Z kolei do CEPiK-u informacje o kradzieży trafia w momencie wyrejestrowania z jej powodu. A to sprawia, iż od zaginięcia samochodu do wyrejestrowania może upłynąć choćby kilka miesięcy.
Co więcej, pojazdy skradzione, ale odzyskane mogą w ogóle nie znaleźć się w bazie CEP-iku. Poza tym „część aut pokazanych w CEPiK-uu jako wyrejestrowane policja uznała za skradzione rok wcześniej” – informuje Samar.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/samochody-tych-marek-w-polsce-najszybciej-trafiaja-do-punktu-demontazu,aid,5432Prawie 10% mniej skradzionych aut
Łącznie od stycznia do końca czerwca 2025 roku, zgodnie z danymi z CEPiK-u, łupem złodziei padły 2642 pojazdy osobowe i dostawcze o DMC 6 t. Oznacza to spadek rok do roku o 9,7%. W całym 2024 roku skradziono 5327 pojazdów, natomiast jeszcze w 2021 roku było to ponad 7 tys. szt., a w 2014 roku – około 14 tys. szt.
Tradycyjnie najczęściej, bo 493 razy, kradziono modele Toyoty. Niemal 3/4 (339 szt.) z tej liczby „ginęło” w województwie mazowieckim, z czego w Warszawie – 227 szt.

Na drugim miejscu wśród marek znalazło się Audi (208 szt.) przed BMW (186 szt.), Volkswagenem (181 szt.) i Mercedesem (121 szt.). Kolejne miejsca zajmują Hyundai (120 szt.), Renault (112 szt.), Kia (102 szt.), Ford (95 szt.), Peugeot (77 szt.).
https://magazynauto.pl/porady/ochrona-auta-przed-kradzieza-takie-zabezpieczenia-mozna-zamontowac-w-salonie-spokoj-od-zlodziei-i-brak-obaw-o-utrate-gwarancji,aid,4534Wśród modeli całe podium należy do Toyoty (dane IBRM Samar):
- Toyota Corolla: 153 szt.
- Toyota RAV4: 111 szt.
- Toyota C-HR: 87 szt.
- Hyundai Tucson: 72 szt.
- Toyota Yaris: 54 szt.
- Audi A6: 47 szt.
- BMW 5: 44 szt.
- Renault Master: 43 szt.
- Kia Sportage: 41 szt.
- Fiat Ducato: 41 szt.
Dominuje województwo mazowieckie
Najczęściej samochody są kradzione w województwie mazowieckim. W okresie od stycznia do końca czerwca 2025 roku „skrojono” tutaj 937 pojazdów, co daje aż 40-procentowy udział w skali całego kraju. Z kolei w Warszawie było to 583 szt. (23,7%).
„To wynik większy niż w 10 województwach z najmniejszą liczbą kradzieży. Najbezpieczniej mogą się czuć właściciele aut z województw świętokrzyskiego i opolskiego, gdzie liczba kradzieży wyniosła odpowiednio 19 i 26 sztuk” – informuje Samar.

Drugie miejsce pod względem kradzieży zajmuje województwo dolnośląskie (264 szt.) przed wielkopolskim (209 szt.) i śląskim (208 szt.). W pomorskim to 181 szt., w łódzkim 176 szt., a w małopolskim – 107 szt. W reszcie województw kradzieże zamknęły się poniżej 100 szt.
Wśród roczników pierwszą część 2025 roku zdominowały modele z 2020 roku (255 szt.). Za nimi znalazły się te wyprodukowane w 2021 (237 szt.) i w 2017 roku (215 szt.).