Chiński koncern GAC Motors stawia kolejny, bardzo istotny krok w europejskiej ekspansji. Pierwszym modelem marki produkowanym na Starym Kontynencie został Aion V – nowoczesny, elektryczny SUV, który zjeżdża z linii montażowych renomowanej fabryki Magna Steyr w Grazu (Austria). Co istotne z punktu widzenia polskich kierowców – Aion V jest już dostępny w Polsce, a jego dystrybucją zajmuje się Jameel Motors.
Aion V – pierwszy europejski GAC
Decyzja o rozpoczęciu produkcji w Europie nie jest przypadkowa. Zakład Magna w Grazu to jedna z najbardziej doświadczonych i elastycznych fabryk motoryzacyjnych na świecie. Powstawały tam auta spalinowe, hybrydowe oraz w pełni elektryczne dla wielu globalnych marek premium.
– Europa, w tym Polska, stanowi najważniejszy rynek w globalnej ekspansji GAC. kooperacja z Magną pozwala nam szybciej i sprawniej wdrożyć nowy model na wymagający rynek europejski – podkreśla Marcin Słomkowiski, dyrektor marki GAC Motors w Polsce.
Dla GAC to nie tylko prestiż, ale też jasny sygnał: chiński producent chce grać w europejskiej lidze na poważnie.
Elektryczny SUV z ambicjami
GAC Aion V to kompaktowy SUV w pełni elektryczny, który celuje w segment coraz popularniejszych rodzinnych EV. Na papierze wygląda bardzo solidnie:
- bateria: 75,3 kWh
- zasięg: do 510 km (WLTP)
- szybkie ładowanie: 30–80% w mniej niż 20 minut
To wartości, które stawiają Aiona V w jednym szeregu z najpoważniejszymi konkurentami z Europy i Korei.
Komfort klasy premium
Wnętrze Aiona V wyraźnie pokazuje, iż GAC chce przyciągnąć klientów nie tylko ceną, ale też wyposażeniem. W standardzie znajdziemy m.in.:
- przednie fotele z masażem i wentylacją,
- tylną kanapę z regulacją oparcia do 137°,
- przestronne i nowocześnie zaprojektowane wnętrze nastawione na długie podróże.
To poziom komfortu, którego w tym segmencie często trzeba szukać dopiero na liście opcji.
Bezpieczeństwo i gwarancja – mocne argumenty
Aion V może pochwalić się 5 gwiazdkami w testach Euro NCAP, co potwierdza wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego. Dodatkowym atutem jest 8-letnia gwarancja producenta, która ma przekonać europejskich klientów do nowej marki na rynku.
Co to oznacza dla polskiego rynku?
Produkcja w Europie to krótsze łańcuchy dostaw, lepsza dostępność aut i większa kontrola jakości. Dla klientów w Polsce oznacza to jedno: GAC Aion V nie jest już „egzotycznym Chińczykiem”, ale pełnoprawnym graczem na rynku europejskich elektryków.
Jeśli kolejne modele GAC pójdą tą samą drogą, możemy spodziewać się realnej konkurencji dla uznanych marek – zwłaszcza w segmencie elektrycznych SUV-ów.







