GAC rusza z produkcją w Europie. Elektryczny Aion V powstaje w Austrii i trafia do Polski

moto-przestrzen.pl 2 godzin temu

Chiński koncern GAC Motors stawia kolejny, bardzo istotny krok w europejskiej ekspansji. Pierwszym modelem marki produkowanym na Starym Kontynencie został Aion V – nowoczesny, elektryczny SUV, który zjeżdża z linii montażowych renomowanej fabryki Magna Steyr w Grazu (Austria). Co istotne z punktu widzenia polskich kierowców – Aion V jest już dostępny w Polsce, a jego dystrybucją zajmuje się Jameel Motors.

Aion V – pierwszy europejski GAC

Decyzja o rozpoczęciu produkcji w Europie nie jest przypadkowa. Zakład Magna w Grazu to jedna z najbardziej doświadczonych i elastycznych fabryk motoryzacyjnych na świecie. Powstawały tam auta spalinowe, hybrydowe oraz w pełni elektryczne dla wielu globalnych marek premium.

– Europa, w tym Polska, stanowi najważniejszy rynek w globalnej ekspansji GAC. kooperacja z Magną pozwala nam szybciej i sprawniej wdrożyć nowy model na wymagający rynek europejski – podkreśla Marcin Słomkowiski, dyrektor marki GAC Motors w Polsce.

Dla GAC to nie tylko prestiż, ale też jasny sygnał: chiński producent chce grać w europejskiej lidze na poważnie.

Elektryczny SUV z ambicjami

GAC Aion V to kompaktowy SUV w pełni elektryczny, który celuje w segment coraz popularniejszych rodzinnych EV. Na papierze wygląda bardzo solidnie:

  • bateria: 75,3 kWh
  • zasięg: do 510 km (WLTP)
  • szybkie ładowanie: 30–80% w mniej niż 20 minut

To wartości, które stawiają Aiona V w jednym szeregu z najpoważniejszymi konkurentami z Europy i Korei.

Komfort klasy premium

Wnętrze Aiona V wyraźnie pokazuje, iż GAC chce przyciągnąć klientów nie tylko ceną, ale też wyposażeniem. W standardzie znajdziemy m.in.:

  • przednie fotele z masażem i wentylacją,
  • tylną kanapę z regulacją oparcia do 137°,
  • przestronne i nowocześnie zaprojektowane wnętrze nastawione na długie podróże.

To poziom komfortu, którego w tym segmencie często trzeba szukać dopiero na liście opcji.

Bezpieczeństwo i gwarancja – mocne argumenty

Aion V może pochwalić się 5 gwiazdkami w testach Euro NCAP, co potwierdza wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego. Dodatkowym atutem jest 8-letnia gwarancja producenta, która ma przekonać europejskich klientów do nowej marki na rynku.

Co to oznacza dla polskiego rynku?

Produkcja w Europie to krótsze łańcuchy dostaw, lepsza dostępność aut i większa kontrola jakości. Dla klientów w Polsce oznacza to jedno: GAC Aion V nie jest już „egzotycznym Chińczykiem”, ale pełnoprawnym graczem na rynku europejskich elektryków.

Jeśli kolejne modele GAC pójdą tą samą drogą, możemy spodziewać się realnej konkurencji dla uznanych marek – zwłaszcza w segmencie elektrycznych SUV-ów.

Idź do oryginalnego materiału