Renault Symbioz – wszystko, co potrzebne

2 godzin temu

Renault Symbioz wpisuje się między miejskie przeboje, Clio i Captura, a popularne średniej wielkości SUV-y Austral i Arkana, oferując wszystko, czego potrzeba w samochodzie segmentu C.

Renault od lat doskonale radzi sobie w segmentach B i C. Clio zajmuje drugie miejsce w europejskich rankingach sprzedaży nowych samochodów, Captur plasuje się w czołówce zestawienia, Renault 5 E-Tech electric jest drugie wśród „elektryków”, większy Austral też znajduje wielu nabywców.

Żeby jeszcze wzmocnić swoją pozycje w tej części rynku, Renault uzupełniło ofertę o model Symbioz. Ten mierzący 441,3 cm kompaktowy crossover plasuje się w gamie między krótszym o 17,4 cm Capturem a dłuższą o 12 cm Arkaną.

Mimo poręcznych rozmiarów zapewnia w swoim modułowym wnętrzu zapas przestrzeni na wygodnych siedzeniach obu rzędów. Pozwala też przesuwać kanapę, umożliwiając zmieszczenie za nią imponujących w samochodzie tej wielkości 708 litrów bagażu.

Dużo miejsca zarówno na komfortowych, dobrze wyprofilowanych fotelach… fot. Renault
…i przesuwnej kanapie… fot. Renault
…jak też w bardzo funkcjonalnej przestrzeni bagażowej. fot. Renault

Przyjemność codziennego użytkowania Symbioza zapewnia system openR link z wbudowanymi usługami Google i dostępem do ponad 100 aplikacji, a o odpowiednią atmosferę w kabinie dba jej estetyczne wykończenie i oświetlenie, a opcjonalnie także panoramiczny szklany dach solarbay.

Połączenie prawie 17 cm prześwitu z jędrnym, ale i komfortowym zawieszeniem sprawia, iż Renault Symbioz doskonale nadaje się do wielu zastosowań – równie dobrze sprawdzi się w roli wszechstronnego auta rodzinnego, co firmowego.

2222

Uzupełnieniem tej kompletnej propozycji są wydajne układy napędowe. Symbioz może mieć napęd typu mild hybrid, z 4-cylindrowym benzynowym silnikiem turbo o mocy 140 KM, oferowany z ręczną skrzynią 6-biegową lub 7-stopniową automatyczną i zużywający średnio ok. 6 l/100 km. Do wyboru jest też wersja full hybrid z nowym układem hybrydowym o mocy 160 KM, wykorzystującym spalinowy silnik 1.8, jednostkę elektryczną i rozrusznik-alternator. W tym wydaniu średnie spalanie Symbioza nie przekracza 4,5 l/100 km.

fot. Renault

Hybryda nowej generacji

Renault Symbioz oferuje zelektryfikowane w różnym stopniu wersje napędowe. Wariant mild hybrid 140, ze skrzynią ręczną lub automatyczną, ma 4-cylindrowy benzynowy silnik turbo o mocy 140 KM wsparty instalacją miękkiej hybrydy, a odmiana full hybrid E-Tech to nowe, 160-konne wydanie tzw. pełnej hybrydy z silnikiem benzynowym o pojemności zwiększonej z 1,6 do 1,8 l (moc 109 KM zamiast 94 KM), elektrycznym (50 KM) i rozrusznikiem-alternatorem (20 KM). Akumulator powiększony z 1,2 do 1,4 kWh pozwala poruszać się w trybie elektrycznym przez 80% czasu jazdy po mieście i okolicach.

Wersja mild hybrid 140 zużywa średnio 5,9-6,0 l na 100 km (z automatem +0,1 l). fot. Renault
Średnie spalanie odmiany full hybrid E-Tech wynosi 4,3-4,5 l na 100 km. fot. Renault
Idź do oryginalnego materiału