Volvo Cars podpisało nową umowę z firmą Telenor IoT, która dostarczy najnowsze wallboxy do ładowania samochodów elektrycznych dla klientów w Europie. Oferuje on szybkie i inteligentne ładowanie domu, pełne technologii szwedzkiej firmy. Użytkownicy będą mogli w łatwy sposób zaplanować ładowanie, zobaczyć historię ładowania, czy ograniczyć dostęp do Wallboxa.
Materiał powstał przy płatnej współpracy z firmą Volvo
Kolejne innowacje dla elektryków od Volvo
Niedawno ogłoszony Wallbox Volvo, który powstanie przy współpracy z firmą Telenor IoT będzie prawdziwym przełomem w tej dziedzinie. Zaoferuje on szybkie i inteligentne ładowanie. Z czasem urządzenie będzie mogło także obsługiwać dwukierunkowe ładowanie, umożliwiając ładowanie z pojazdu do sieci (V2G) i pojazdu do domu (V2H).
Oznacza to, iż naładowana bateria samochodowa może na przykład obsługiwać przeciążenia domowe lub dostarczyć zasilanie z powrotem do sieci energetycznej. Wszystko to pomoże w utrzymaniu niezawodności i stabilności sieci.
Wszystkie te funkcje będą zależały od stabilnego połączenia internetowego. Dlatego też Wallbox szwedzkiej firmy wyposażony będzie w swoją własną kartę SIM Telenor IoT. Zapewnia ona maksymalny czas działania, choćby jeżeli WiFi lub połączenie dzięki kabla będzie tymczasowo niedostępne.
Ładowanie bardziej smart
Alexander Petrofski, szef rozwiązań energetycznych w Volvo Cars: – Decyzja o współpracy była dość prosta, biorąc pod uwagę naszą długą i solidną relację. Wybierając odpowiedniego dostawcę łączności dla naszych potrzeb, szukamy niezawodności, wysokiej jakości i oczywiście profesjonalnego wsparcia. Telenor Connexion osiąga wysokie wyniki we wszystkich tych domenach.
Paulo Vergos, dyrektor Telenor Connexion: – Dla nas jest to zaszczyt kontynuować i przedłużyć naszą pracę z firmą Volvo. Dzięki temu odblokujemy nowe obszary w ekosystemie połączonych samochodów. Mamy w tym bardzo specjalistyczną wiedzę. Jesteśmy zaangażowani w świadczenie usług najwyższej jakości i czekamy na nowe innowacyjne rozwiązania na horyzoncie.
Sprzedaż nowego wallboxa Volvo rozpocznie się 3 marca i będzie on dostępny aż na 31 europejskich rynkach.