Ulubiony SUV 2025 kosztuje 126 900 zł. W podstawie ma 160 KM

2 dni temu

Nie ma wątpliwości, iż Polacy kupują coraz więcej samochodów. Do tego, przeznaczają na to większe środki. Od kilku lat można zaobserwować znaczące wzrosty w tych kategoriach. O ciekawych 'przesiadkach” do nowych modeli może świadczyć ulubiony SUV 2025 w naszym kraju. Co ciekawe, nie jest to miejski model, tylko pełnoprawny kompakt.

Ulubiony SUV 2025 w Polsce

Minęło już pół roku, co oznacza, iż ranking rejestracji zaczął się klarować. Są w nim niespodzianki, ale w przypadku tego auta raczej nikt nie jest zaskoczony. Ulubiony SUV Polaków 2025 to sprawdzona konstrukcja, która cieszy się popularnością w całej Europie. Stanowi połączenie mody, praktyczności i pragmatyzmu.

W salonach sprzedaży znajduje się piąta generacja, która jest w produkcji od 2021 roku. To oznacza mniej więcej połowę misji rynkowej. Warto dodać, iż opisywany model wytwarzany jest w Żylinie, czyli na Słowacji.

Kia Sportage 2025 – tył

To Kia Sportage w najnowszym wcieleniu. Co ciekawe, właśnie przeszła lifting, ale u dealerów można spotkać egzemplarze sprzed modernizacji – i są to roczniki 2025. Łatwo więc wynegocjować dobry rabat i kupić interesujący samochód.

Jak podaje Instytut SAMAR, w okresie od stycznia do końca maja 2025 roku, zarejestrowano w Polsce 5702 sztuki tego modelu. To daje aktualnie czwartą lokatę na całym rynku. Koreański model wyprzedzają jedynie dwie Toyoty i jedna Skoda.

Atrakcyjny z zewnątrz i wewnątrz

Stylistyka tego auta jest zdecydowanie udana, a przy tym wyrazista. Krótko mówiąc, nie da się go pomylić z jakimikolwiek konkurentem. Front z ładnymi reflektorami i szerokim grillem prezentuje się bardzo masywnie. Do tego dochodzą duże osłony.

Profil auta ujawnia jego pokaźne gabaryty. Ulubiony SUV 2025 w Polsce ma 4515 milimetrów długości, co wiąże się z rozstawem osi sięgającym 2680 milimetrów. Tył ma swój indywidualny sznyt, mimo iż oparto go na popularnych motywach. Po liftingu pozostało ciekawiej, o czym świadczą nowe elementy oświetlenia.

Kia Sportage 2025 – przód

Jeżeli chodzi o kabinę to również nie sposób narzekać. Materiały wykończeniowe są całkiem niezłe, a sam projekt kokpitu – ładny i nowoczesny. Co istotne, ergonomia też stoi na odpowiednim poziomie. Producent nie zapomniał o fizycznych przyciskach i pokrętłach ułatwiających obsługę.

Nowoczesny instrumenty pokładowe to kolejna zaleta. choćby w bazowych wersjach występuje spora liczba bardzo przydatnych rozwiązań. Ponadto, kabina jest przestronna i bez problemu przewiezie cztery osoby, które odbędą wygodną, daleką podróż.

Ile kosztuje ulubiony SUV 2025 w Polsce?

Nie jest to budżetowy model, co nie oznacza, iż należy do drogich. Może nie jest tak tani, jak Dacia Bigster, ale przekonuje dobrym stosunkiem ceny do wyposażenia i napędu. Aktualnie za rocznik 2025 trzeba zapłacić 126 900 zł.

Na tle zachodniej konkurencji to naprawdę bardzo korzystna oferta. U wielu producentów za tyle można dostać, co najwyżej, miejskie SUV-y, które nie dysponują równie istotnymi walorami. Nic więc dziwnego, iż Kia Sportage 2025 cieszy się dużym wzięciem.

Za podaną kwotę można kupić bazową konfigurację, co nie oznacza dużych braków. Zacznijmy od tego, iż sercem samochodu jest benzynowa jednostka 1.6 T-GDI generująca 160 koni mechanicznych i 265 niutonometrów. Sprzęgnięto ją z sześciobiegową skrzynią manualną.

Kia Sportage 2025 – kokpit

Ulubiony SUV 2025 Polaków w takim wydaniu przyspiesza do setki w 9,9 sekundy i rozpędza się do 194 km/h. o ile chodzi o zużycie paliwa, to wiele zależy od stylu jazdy. Realny wynik w cyklu mieszanym to 8,5 litra.

Wersja bazowa o nazwie „M” jest przyzwoicie wyposażona. Obejmuje m.in.: pakiet asystentów jazdy, światła full LED, elektryczny hamulec postojowy, wielofunkcyjną kierownicę, elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, kamerę cofania, czujniki parkowania, 17-calowe felgi aluminiowe, dotykowy ekran multimedialny, automatyczną klimatyzację dwustrefową i relingi dachowe.

To pokazuje, iż wspomniana cena jest naprawdę bardzo rozsądnie skalkulowana. Podobnie wyposażony Volkswagen Tiguan kosztuje około 30 tysięcy złotych więcej. To ponad 20 procent różnicy na korzyść koreańskiego modelu.

Idź do oryginalnego materiału