Citroen to w naszym kraju jeden z najpopularniejszych producentów samochodów. Szczególnie, jeżeli mamy do czynienia z pasjonatami francuskiej motoryzacji. Gama ich nowych samochodów jest imponująca i przemawia do wielu osób. Natomiast dla innych zdecydowanie bardziej liczy się to, co znaleźć można na rynku aut używanych. I tak się składa, iż mamy tu model, który jest dla wielu osób absolutnym hitem.
Citroen, który przeżywa drugą młodość
2004 rok – to właśnie wtedy to produkcji trafił jeden z najbardziej udanych modeli marki Citroen w ostatnich kilkunastu latach, czyli C4. Od samego początku samochód znakomicie radził sobie na rynku. Seryjnie wygrywał różne nagrody, był doceniany m.in. za nowoczesny design, jakość, wytrzymałość, ale też znakomite systemy bezpieczeństwa. W latach 2010-2018 na drogach pojawiła się druga generacja, która była bardzo sprawnym przedłużeniem tej pierwszej. Auto przez cały czas znakomicie radziło sobie na rynku, a dziś bije rekordy popularności na portalach z samochodami używanymi.
Pierwsza generacja ma na portalu „Autocentrum” znakomitą średnią ocenę na poziomie 4,4 na 5. Druga radzi sobie choćby lepiej – tu wynik to 4,5 na 5. W obu przypadkach są to oceny zdecydowanie lepsze od tych dla całego segmentu. Citroen C4 znacznie wychodzi ponad średnią i kapitalnie wypada na tle konkurencji. Stosunek osób, które twierdząco odpowiadają na pytanie o to, czy ponownie kupiliby takie auto, przekracza 90%. Wśród głównych zalet wymienia się tam stosunek ceny do jakości, przestrzeń dla kierowcy i pasażerów, czy bezawaryjność.
C4 to dziś bardzo dobry wybór
Na tym jednak lista zalet się nie kończy. Eksperci bardzo często zwracają uwagę na komfort i wygodę – choćby podczas długich podróży. Samochód słynie z dobrego wykończenia, wyposażenia i jakościowych materiałów. Z drugiej strony są kwestie mechaniczne – trwałe i ekonomiczne silniki to jedna z nich. Znakomicie rozwinięta sieć serwisów, niskie ceny części zamiennych, które są łatwo dostępne – to kolejne. Wiele osób zwraca też uwagę na duży bagażnik, co jest praktyczne i często niespotykane w autach tego segmentu.
Jeśli chodzi o ceny, to pierwszą generację kupimy dziś już w okolicach 3 tysięcy złotych. W przypadku nieco nowszych sztuk i mniejszego przebiegu, będzie to pułap 7-8 tysięcy złotych. Druga generacja aktualnie rusza w okolicach 7 tysięcy, a te bardziej zadbane egzemplarze z mniejszym przebiegiem to ceny rozpoczynające się od 15 tysięcy złotych. Wydaje się, iż to wciąż stosunkowo niewiele, jak na tak dobry, jakościowy samochód, cieszący się takimi opiniami. choćby dziś dla wielu osób to może być świetna opcja – również jako pierwsze auto w rodzinie.
Zdjęcie główne: Citroen / Stellantis Media