Tańsze akumulatory LFP w elektrycznych Fordach

1 rok temu

Ford jeszcze w tym roku wdroży montaż akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) w Mustangu Mach-E na rynek europejski. To wyraz zaangażowania firmy w obniżenie cen pojazdów elektrycznych i zwiększanie ich dostępności. Ford ogłosił również, iż zainwestuje 3,5 mld dolarów w budowę pierwszej, wspieranej przez koncern motoryzacyjny, amerykańskiej fabryki akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych. Fabrykę tę nazwano BlueOval Battery Park Michigan. Jej otwarcie planowane jest w 2026 roku.

Dywersyfikacja i odpowiednie rozlokowanie łańcucha dostaw akumulatorów Forda w regionach, w których firma produkuje pojazdy elektryczne, wpłynie na obniżenie kosztów zakupu pojazdów. Wpłynie to również na zwiększenie ich przystępności, a jednocześnie wzmocni popyt. Ford pracuje też nad zrealizowaniem w ramach planu Ford+ globalnej rocznej produkcji 600 000 samochodów elektrycznych do końca tego roku. Do końca 2026 roku planuje zaś wyprodukowanie 2 milionów samochodów elektrycznych.

Wraz z szybkim wzrostem produkcji samochodów elektrycznych, niezbędnym działaniem było wprowadzenie w gamie modeli akumulatorów LFP. Pozwoli to Fordowi oferować przyszłym właścicielom modeli elektrycznych większy wybór. Pozwoli także zrealizować cel firmy, jakim jest osiągnięcie 8-procentowej marży EBIT w segmencie działalności Model e do 2026 roku.

„Jesteśmy nastawieni na przywództwo w rewolucji pojazdów elektrycznych. Oznacza to inwestowanie w technologie i miejsca pracy, które pozwolą nam utrzymać się na czele globalnej transformacji w branży.” – powiedział Bill Ford, prezes zarządu Forda.

Korzyści dla klientów, jakie oferują akumulatory LFP

Zaoferowanie akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP), o innym składzie chemicznym ogniw – obok w tej chwili dostępnych niklowo-kobaltowo-manganowych (NCM) – pozwoli klientom Forda wybierać pojazd elektryczny o charakterystyce efektywności akumulatora odpowiadającej ich potrzebom.

Akumulatory LFP są bardzo trwałe i tolerują częstsze ładowanie oraz ładowanie szybkie. Jednocześnie korzystają też z mniejszej ilości poszukiwanych w branży, drogich surowców. Tańszy akumulator pomoże Fordowi ograniczyć koszty produkcji, a choćby obniżyć ceny samochodów elektrycznych. Akumulatory LFP będą stanowić źródło zasilania wielu przystępnych cenowo elektrycznych modeli osobowych i ciężarowych nowej generacji, opracowywanych przez Forda.

Jeszcze przed otwarciem fabryki w Marshall w USA, Ford wprowadzi akumulatory LFP w Mustangu Mach-E (2023) i F-150 Lightning (2024). Dzięki temu skróci się także czas oczekiwania klientów na te samochody.

Technologia akumulatorów LFP pomaga również zmniejszyć zależność od krytycznych surowców, takich jak nikiel i kobalt. Wpisuje się to też w plany stworzenia łańcucha dostaw samochodów elektrycznych, respektującego przyjęte przez Forda zasady zrównoważonego rozwoju i prawa człowieka.

Ford planuje do roku 2026 światowe inwestycje w rozwój pojazdów elektrycznych, sięgające ponad 50 mld USD. Zobowiązał się także do osiągnięcia do 2050 r. globalnej neutralności pod względem emisji CO2. Zobowiązanie to dotyczy dla całej gamy modelowej, swoich zakładów i także dostawców. Zerową emisję pojazdów oraz neutralność pod względem emisji CO2 zakładów, logistyki i dostawców w Europie Ford planuje osiągnąć w 2035 r.

Informacja prasowa

Idź do oryginalnego materiału