Rodzina modeli B chińskiego Leapmotor wzbogaci się o limuzynę. Producent wspierany przez koncern Stellantis w Europie zbudował go na platformie crossovera B10. Dziś oficjalnie potwierdził premierę nowego samochodu na targach motoryzacyjnych w Szanghaju.
Nowy Leapmotor B01 to zła wiadomość dla Toyoty
Chiński Leapmotor wspierany przez Stellantis oferuje w Europie nowej generacji modele elektryczne. W ofercie na polski rynek są dwa modele: SUV C10 i mały miejski model T03. W przyszłym tygodniu do katalogu marki w Chinach trafi nowy elektryczny sedan. Nazywa się B01 i zasili rodzinę modeli, do której należy w tej chwili inteligentny duży SUV B10.
Leapmotor zamierza pokazać światu nową elektryczną limuzynę 23 kwietnia 2025 r. na targach motoryzacyjnych w Szanghaju. Producent poinformował o tym oficjalnie, publikując zdjęcie z ukrytym w cieniu modelem. Jednak ze względu na fakt, iż chińskie Ministerstwo Przemysłu i Technologii zarejestrowało nowy model i zdjęcia identyfikacyjne wiemy, iż rynek oczekuje samochodu o długości, szerokości i wysokości 4770 x 1880 x 1490 mm i rozstawie osi 2735 mm.
Jeśli chodzi o specyfikację, to wielce prawdopodobne jest, iż mariaż ze Stellantis oznacza samochód z technologią REEV wykorzystujący silnik elektryczny i benzynowy. Taki otrzymał oferowany w Polsce SUV C10. jeżeli tak się stanie, Toyota dostanie mocnego rywala.
Elektryczna limuzyna debiutuje w dwóch wersjach do wyboru
Według informacji ujawnionych na konferencji partnerów Leapmotor sedan B01 ma zostać wprowadzony na rynek w lipcu. Samochód trafi do sprzedaży w Chinach w cenie początkowej 100 000–150 000 juanów (ok. 52 000-78 000 zł). Nie pozostało jasne, czy i kiedy B01 pojawi się w Europie. Jednak biorąc pod uwagę fakt, iż SUV B10 (który dzieli swoje podwozie z B01) prawdopodobnie dotrze na Stary Kontynent, to jest to bardzo realny scenariusz. jeżeli tak by się stało, to sedan nie będzie posiadał systemu LiDAR.
Leapmotor 01 trafi do oferty w dwóch opcjach układu napędowego. Odpowiednio o maksymalnej mocy 132 kW (180 KM) i 160 kW (218 KM). Obie otrzymają akumulatory LFP firmy CALB (China Aviation Lithium Battery). Ich specyfikacja energetyczna nie pozostało znana, tak jak szczegóły specyfikacji. Prawdopodobnie będą takie same jak w SUV-ie B10, czyli o pojemnościach 56,2 kWh lub 67,1 kWh. W związku z tym przypuszczalnie mówimy o zasięgu CLTC ponad 600 km w najwyższej wersji B01.
Wiadomo, iż w opcjonalnym wyposażeniu przewidziano dach panoramiczny, różne sygnatury świetlne i system LiDAR wspomagający kierowcę funkcjonalnością automatycznej nawigacji na autostradach i w miastach. Ta nieco skromna specyfikacja za skromną cenę oznacza, iż będzie to konkurencyjny cenowo model bliżej wielu kieszeni z autonomią pozwalającą na więcej niż codzienne podróże. Elektryczna wersja stanie się budżetową opcją dla Tesli Model 3.
źródło: WRC Media, Weibo