
Segment miejskich kompaktów ma wielką gwiazdę w katalogu hiszpańskiej marki. Prawdą jest jednak, iż Cupra oferuje sprzęt premium. W związku z tym nie na każdą kieszeń. Mocna korekta cennika Leona ma jasną intencję- przebić ofertę VW Golfa i Audi A3. Dla Polaków to wielka okazja, by sięgnąć po coś mniej konserwatywnego o sportowym charakterze.
- Wielu chwali topowy kompakt Hiszpanów za sportową stylistykę i bogatsze wyposażenie
- Cupra Leon uwzględnia teraz rabat na ponad 20 000 zł
- Najlepszą opcją na drożyznę będzie hybrydowa Cupra Leon
Wielu chwali topowy kompakt Hiszpanów za sportową stylistykę i bogatsze wyposażenie
Cupra Leon jest teraz w sam raz dla tych, którzy cenią sobie sportowy charakter, dynamikę, i wyposażenie. Nowy cennik ze sporą zniżką stawia go powyżej VW Golfa. Niemiecki model, choć bez wątpienia praktyczny, to ma jednak bardziej konserwatywny charakter.
Cupra Leon to plus jeden do prestiżu i euforii z jazdy. Bardziej indywidualny i dynamiczny styl ściąga spojrzenia. Na dodatek katalog tego modelu uwzględnia warianty w sam raz na drożyznę i na dalekie podróżowanie. W efekcie trudno o bardziej prestiżowy, unikalny model. W przeciwieństwie do Formentora nie ma własnego języka marki sportowej, ale jest adaptacją.
Hiszpanie mocno przycięli cennik tego modelu. Choć nie możemy zamieszkać na tylnych siedzeniach jak w Formentorze, a ładowność bagażnika jest mniejsza, to Cupra Leon oferuje tak samo bardzo dobrze wyposażenie. To wszystko, jako całość prawdopodobnie decyduje to tym, iż Leon to bardzo polecany zakup. Na dodatek promocja objęła także korektę cennika Leona w rodzinnej wersji kombi (Sportstourer). Teraz bardziej przystępny cenowo, z dużym bagażnikiem jest w sam raz dla tych, którzy musieli porzucić plany o zakupie czegoś od Hiszpanów. Polacy mogą sobie wybierać między egzemplarzami z rocznika produkcji 2025 i 2026.
foto: CUPRACupra Leon uwzględnia teraz rabat na ponad 20 000 zł
Nowa Cupra Leon sporo potaniała. Model dostępny w dwóch wersjach wyposażenia Leon i VZ kosztuje teraz odpowiednio 112 600 zł i 171 700 zł (PY2025). Wersja dla rodzin zaczyna się odpowiednio od 120 500 zł i 191 200 zł.
Najtańsza kompaktowa Cupra Leon o mocy 150 KM ma więc wartość mocno poniżej podstawowego VW Golfa o tej samej mocy (115 890 zł). Również Leon z rocznika modelowego 2026 ma atrakcyjną, niższą cenę. Za 113 300 zł otrzymujemy samochód o zupełnie inny poziomie wyposażenia względem niemieckiego modelu.
Cupra Leon kładzie nacisk na moc, stylistykę i wrażenia z jazdy. Ponadto można sobie wybrać najlepszą dla siebie opcję mechaniczną i cieszyć się mocą od 150 KM do 272 KM bez rezygnacji z dobrego wyposażenia. Do wyboru są silniki benzynowe (150 KM i 300 KM), hybrydy (mHEV i PHEV) i diesel. Zużycie paliwa tej ostatniej opcji mechanicznej oscyluje między 4,9-5,1 l/100 km i trzeba za nią zapłacić 147 500 zł (2025) lub 140 200 zł (2026).
Najtańsza Cupra Leon uwzględnia szereg funkcjonalności i systemów wspomagania jazdy. Na liście wyposażenia znajdziemy m.in.:
– czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamerę cofania,
– automatyczną klimatyzację trzystrefową Climatronic z filtrem AirCare,
– asystenta świateł drogowych High Beam Assist,
– elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka boczne,
– pełne przednie światła LED,
– Media System Plus z 12.9” kolorowym ekranem dotykowym,
– sportowe fotele przednie,
– 18-calowe felgi aluminiowe,
– system bezkluczykowego uruchamiania,
– aktywny tempomat (ACC),
– elektrycznie otwierane drzwi bagażnika (dla Leona w wersji kombi).
To wszystko, a choćby więcej dostajemy w samochodzie o mocy 150 KM i z manualną skrzynią biegów.
fot. CUPRANajlepszą opcją na drożyznę będzie hybrydowa Cupra Leon
Użytkownicy w Leonie z mechaniką mHEV odnotowują zużycie w przedziale od około 4,4 l/100 km. Wersja z wtyczką umożliwia przejechanie do 131 km na samym prądzie. W praktyce spalanie będzie zależało na przykład od stylu jazdy, długości przejeżdżanych tras i częstotliwości ładowania.
Wybór między Cupra Leon mHEV a PHEV zależy od Twoich potrzeb. Pierwszy wariant będzie w sam raz, jeżeli cenisz prostotę, brak konieczności ładowania i niewielką oszczędność paliwa w jeździe miejskiej. Opcja mechaniczna typu plug-in (PHEV) jest lepszą opcją, jeżeli chcesz pokonywać znaczące dystanse na samym prądzie (do 132 km). Dodatkowo jazda miejska bez emisji daje pełną moc (do 272 KM) na dłuższych trasach. Jednak wymaga regularnego ładowania energią elektryczną.
Volkswagen Golf to wybór konserwatywnego klienta. jeżeli nim nie jesteś, a liczy się cena, wydajność i euforia z jazdy, to trudno o bardziej prestiżowy, unikalny model niż Cupra Leon. CZYTAJ TAKŻE: CUPRA kradnie scenę Audi i Mercedesowi. Najpiękniej brzmiący Formentor to ikona, za którą wielu zapłaci
Cupra Leon w każdej wersji pojedzie z prędkością ponad 200 km
2 godzin temu
















