Skoda Octavia to potężny europejski hit. Samochód ten znajduje zastosowanie zarówno w przypadku klientów indywidualnych, jak i firm. Cieszy się znakomitą opinią od wielu lat a rozwój technologii sprawia, iż często nie patrzymy choćby w kierunku konkurencji. Natomiast która generacja jest dziś uznawana za najlepszą, jeżeli szukamy odpowiedniego samochodu używanego o świetnym stosunku ceny do jakości?
Która używana Skoda Octavia jest dziś najlepsza?
Skoda Octavia to flagowiec czeskiego producenta, który produkowany jest od 1996 roku. Na przestrzeni lat samochód ten się zmieniał a technologia się rozwijała. Pozycja Octavii na rynku była coraz lepsza i coraz więcej osób zwracało na nią swoją uwagę. Czy to w wersji liftback, czy kombi, Skoda coraz bardziej zyskiwała na znaczeniu. jeżeli dziś szukamy samochodu używanego, dla wielu ekspertów najlepszym wyborem będzie trzecia generacja modelu, która została zaprezentowana w 2012 roku i produkowano ją przez kolejnych 8 lat.
Dlaczego właśnie trzecia generacja Octavii jest dziś uważana za najlepszy wybór? Zacznijmy od faktu, iż jest ona idealnym połączeniem istotnych cech i jednocześnie sztuką kompromisu. Mamy tutaj wysoki poziom komfortu i jakości. Samochód jest wyposażony w nowoczesne systemy i technologie, jest bezpieczny, oszczędny i uznawany przez wielu ekspertów jako jeden z najmniej awaryjnych w swojej klasie. Potwierdzają to chociażby raporty ADAC, czy Dekry. Wspominając o kompromisach, mam na myśli przede wszystkim stosunek ceny do jakości. Dostaniemy tu zaskakująco sporo… za zaskakująco niewielką, atrakcyjną cenę.
Jaki wybrać silnik?
Wiemy już, iż dla wielu osób najlepszą opcją będzie dziś Skoda Octavia trzeciej generacji. Natomiast jakie dokładnie silniki cieszą się najlepszymi opiniami? Dieslowskie 1.6 i 2.0 TDI to absolutna klasyka gatunku. Mowa tu o mocy od 90 do 184 koni mechanicznych (RS) i średnim spalaniu pomiędzy 4 a 5 litrów na 100 kilometrów. jeżeli chodzi o benzynowe jednostki, docenia się 1.4 i 1.5 TSI. W tym przypadku mowa więc o mocy 140, lub 150 koni mechanicznych. Tutaj średnie spalanie to najczęściej okolice między 5 a 5,5 litra na 100 kilometrów.
Wersje z silnikami typu diesla jesteśmy w stanie kupić dziś już za niecałe 20 tysięcy złotych. jeżeli chodzi zaś o benzynowe 1.4 i 1.5, ceny startują w okolicach 22 tysięcy złotych. Bardziej zadbane egzemplarze ze zdecydowanie mniejszym przebiegiem to już okolice 30 tysięcy złotych. Pamiętajmy jednak o tym, iż mówimy tutaj o europejskim, jakościowym hicie, z roczników 2014, czy 2015. Weźmy pod uwagę fakt, iż na rynku nie brakuje aut starszych, ale jednocześnie wyraźnie droższych.
Zdjęcia: Skoda