Lexus LM to pierwszy van od tej japońskiej marki i zarazem pierwszy, seryjny tak luksusowy samochód z tego typu nadwoziem. To rzadki widok na drodze i jeszcze rzadszy… na rynku sprzedażowym. Ze względu na bardzo nieoczywisty wybór, LM trafiał zwykle w ręce bardzo świadomych nabywców, którzy raczej zamierzali się z nim „związać” na dłużej. Dlatego też nie często gości na rynku wtórnym.
Dla przykładu, w momencie przygotowywania tej publikacji, w Polsce, na najpopularniejszej platformie sprzedaży używanych samochodów jest 17 sztuk Lexusa LM, podczas gdy luksusowego coupe i kabrioletu LC – 31 sztuk, a topowego LS’a najnowszej generacji, 27 egzemplarzy.
To pokazuje, iż LM to nie lada gratka, a taki właśnie, używany egzemplarz zagościł w Lexus Trójmiasto. Jest to model LM 350h Prestige z 2023 roku, z przebiegiem 54 tysiące kilometrów, wyceniony na 410 000 zł brutto.




Wprowadzony do oferty w 2023 roku Lexus LM to absolutnie unikalny model w segmencie luksusowych minivanów, ponieważ został zaprojektowany od podstaw z myślą o wygodzie przemieszczania się, a nie jako konwersja auta dostawczego. LM to pierwszy model tej marki, który łączy komfort ekskluzywnej limuzyny z nadwoziem przestronnego minivana. O ekskluzywności niech świadczy również nazwa, z literą „L” , czyli segement najbardziej luksusowych Lexusów, obok limuzyny LS, coupe i kabrioleta LC oraz oferowanego na wybranych europejskich rynkach SUV-a LX.
Auto ma 5130 mm długości, 1890 mm szerokości oraz 1945 mm wysokości, a także bardzo duży rozstaw osi (3000 mm), który jest najważniejszy dla komfortu pasażerów. LM powstał na platformie GA-K, z której wcześniej korzystały modele NX i RX.
W Europie Lexus LM występuje w wersji LM 350h z 2,5-litrowym napędem hybrydowym. Jego łączna moc maksymalna wynosi 250 KM, a maksymalny moment obrotowy to 239 Nm. Pozwola to osiągnąć maksymalnie 190 km/h. W standardzie LM ma inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR ze zwiększonym poziomem przekazywania momentu obrotowego na tylną oś. System może rozdzielać napęd między przodem a tyłem w proporcjach od 100:0 do 20:80 w zależności od sytuacji na drodze.
Lexus LM oferowany jest z dwoma rodzajami kabiny – siedmiomiejscową oraz czteromiejscową. Prezentowany egzemplarz to odmiana z siedmioma fotelami. Środkowy rząd ma najwięcej przestrzeni i oferuje miejsca z funkcją masażu, wentylacją, podgrzewaniem oraz z wysuwanymi stolikami. W dodatkowym trzecim zamontowane są składane fotele, które można złożyć, gdy potrzebna jest większa przestrzeń bagażowa.



Polscy klienci najchętniej wybierają wersję 7-miejscową
LM gwałtownie zbudował mocną pozycję na rynku. W 2023 roku sprzedano globalnie 5,4 tys. tych Lexusów. W Europie jednym z najważniejszych rynków dla tego typu samochodów jest Polska. Zdecydowana większość zamówionych u polskich dealerów Lexusa aut – 70%, to wersja z siedmioma miejscami. Najczęściej LM wyjeżdża salonów z czarnym lakierem oraz z jasnym wnętrzem.
To auto idealnie sprawdza się do przewożenia gości ekskluzywnych hoteli czy prestiżowych wydarzeń artystycznych i kulturalnych. Aby zwiększyć przyjemność przemieszczania się zastosowano 21-głośnikowy system audio Mark Levinson oraz dodatkowy 14-calowy ekran dla pasażerów w drugim rzędzie siedzeń, do którego mogą podłączyć urządzenie przez złącze HDMI. Szyby boczne oraz tylna są przyciemniane, auto ma panoramiczny dach oraz elektrycznie sterowane rolety boczne.