Spółka zależna Porsche zajmująca się akumulatorami stoi w obliczu likwidacji

2 tygodni temu

Producent samochodów sportowych Porsche z siedzibą w Stuttgarcie planuje w dużej mierze zamknąć swoją spółkę zależną Cellforce, produkującą akumulatory. Odpowiednie zwolnienia grupowe zgłoszono do odpowiedniej agencji zatrudnienia w Reutlingen, informuje SPIEGEL . Dotyczy to około 200 pracowników.

Co najwyżej niewielka jednostka badawczo-rozwojowa pozostanie w siedzibie Cellforce w Kirchentellinsfurcie w Szwabii. Według informacji uzyskanych przez dpa, prezes Porsche, Oliver Blume (57), poinformował o tym planie rząd landowy Unii Chrześcijańsko-Zielonych (GDP) pod przewodnictwem premiera Winfrieda Kretschmanna (77, Partia Zielonych). Magazyn „Manager” niedawno doniósł o planach Blumego dotyczących restrukturyzacji producenta samochodów sportowych.

Lokalizacja w Kirchentellinsfurcie została sfinansowana z pieniędzy podatników. Ogłoszono kwotę około 60 milionów euro. Dokładna kwota początkowo nie była znana. Rzeczniczka Porsche odmówiła komentarza. Rzecznik Kretschmanna poinformował, iż firma nie komentuje wewnętrznych rozmów.

Pod koniec kwietnia producent samochodów ogłosił, iż nie będzie kontynuował niezależnej działalności swojej spółki zależnej zajmującej się ogniwami akumulatorowymi. Ostatnio poszukiwano inwestorów. Jak informuje dalej SPIEGEL, przedstawiciele BMW odwiedzili Kirchentellinsfurt na początku sierpnia. Mówi się również, iż firmy zbrojeniowe są zainteresowane częściami Cellforce do opracowywania akumulatorów do dronów wojskowych.

Porsche chciało zostać pionierem w dziedzinie pojazdów elektrycznych

Porsche ogłosiło rozpoczęcie produkcji wysokowydajnych ogniw akumulatorowych latem 2021 roku w obecności premiera Kretschmanna. Początkowo planowano zwiększyć produkcję w Tybindze, ale z powodu przeszkód prawnych plan ten upadł. Według firmy, w tej chwili zatrudnia ona około 280 osób. Oprócz produkcji w Kirchentellinsfurcie, rozważano również znacznie większą fabrykę akumulatorów Porsche. Plany te jednak nie doszły do skutku.

Koniec Cellforce to istotny krok dla spółki zależnej VW. Prezes Blume chciał przekształcić producenta samochodów sportowych w pioniera w dziedzinie samochodów elektrycznych, z własną produkcją akumulatorów. Jednak transformacja w kierunku e-mobilności przebiega znacznie wolniej, niż oczekiwano. Porsche od początku roku ponownie inwestuje w nowe silniki spalinowe. Teraz menedżer, który jednocześnie kieruje Grupą Volkswagen , stoi w obliczu niepowodzenia w realizacji swoich ambicji. Według raportu, amortyzacja zakładów produkcyjnych Cellforce kosztuje Porsche 295 milionów euro.

Według informacji związkowych, wszyscy pracownicy zostali zaproszeni na walne zgromadzenie w przyszły poniedziałek. Dyrektor ds. Rozwoju Porsche, Michael Steiner (61), ma tam wygłosić przemówienie. Wielu pracowników Cellforce może stanąć w obliczu bezrobocia, ponieważ, w przeciwieństwie do spółki macierzystej, nie ma gwarancji zatrudnienia.
Idź do oryginalnego materiału