Skoda Elroq RS oficjalnie. Osiąga setkę w 5,4 sekundy

2 tygodni temu

Popularna marka z Europy Środkowej stopniowo rozwija swoją gamę samochodów z usportowionym charakterem. Jej nową przedstawicielką jest Skoda Elroq RS. Ma znacznie lepsze osiągi, niż najmocniejsza Octavia, ale raczej nie będzie równie popularna. Powód jest oczywisty – chodzi o układ napędowy.

Skoda Elroq RS – design

Trzeba przyznać, iż to ładnie narysowany SUV. Mimo szeroko pojętej masywności, nie wygląda ociężale. Projektanci zastosowali kilka zabiegów stylistycznych, dzięki którym Skoda Elroq RS wygląda naprawdę okazale i może się podobać szerokiemu gronu odbiorców.

W porównaniu do konwencjonalnej wersji, ta najmocniejsza ma zmodyfikowany front z innym, bardziej wyrazistym zderzakiem, które otrzymał ciemnoszare wykończenie. Niby niewiele, ale różnica jest dostrzegalna.

Skoda Elroq RS – tył, fot. Skoda

Profil zmienił się najmniej, choć i tak widać nowe elementy. Tymi kluczowymi są nakładki progowe. Można dostrzec również lekko zmniejszony prześwit. Uzupełnieniem całości są felgi aluminiowe o niemal pełnym wzorze. Dzięki zróżnicowanym kolorom, nie wyglądają jak talerze. I to jest plus.

Z kolei tylna część karoserii czeskiego samochodu zyskała nieco większą lotkę nad szybą oraz potężną osłonę zderzaka, w którą wkomponowano odblaskową, czerwoną blendę. Nie zabrakło również dedykowanych oznaczeń.

Lekki sport we wnętrzu

W kabinie nie ma mowy o surowym charakterze, co wydaje się wręcz oczywiste. W końcu mówimy o samochodzie, które ma dysponować walorami przekonującymi rodziny z dziećmi. Musi zatem posiadać praktyczne i pragmatyczne rozwiązania. I posiada.

Skoda Elroq RS różni się jednak wykończeniem, które ma w sobie więcej charakteru. Zielone szwy i dekory skutecznie odcinają się od ciemnych plastików można powiedzieć o dedykowanej tapicerce pokrywającej siedzenia i elementy kokpitu.

Skoda Elroq RS – wnętrze, fot. Skoda

Kierownica dysponuje napisem zamiast klasycznego logo. Została spłaszczona na dole i urozmaicona logiem vRS. Przed nią znalazły się cyfrowe wskaźniki, które osadzono na stosunkowo niewielkim wyświetlaczu.

Centralne miejsce zajmuje duży ekran multimedialny, który wystaje poza obrys podszybia. Zawiera wszystkie istotne funkcje – w tym panel klimatyzacji. Szkoda, iż nie udało się wygospodarować miejsca na niezależny instrument, jak choćby w nowym Superbie. Warte wagi są również fotele. Świetnie wyglądają i pewnie tak też podpierają.

Skoda Elroq RS – dane techniczne

Co wiemy o układzie napędowym tego modelu? Całkiem sporo. Skoda Elroq RS posiada dwie jednostki elektryczne, które są zintegrowane z obiema osiami. To oznacza napęd na wszystkie koła i wróży dobre osiągi.

Jak ujawnił producent, kierowca ma do dyspozycji 335 koni mechanicznych, co jest pokaźną wartością. Potwierdzają to osiągi. Czeski SUV z elektrycznym układem napędowym rozpędza się do setki w 5,4 sekundy. To szybciej, niż flagowe wersje Octavii czy Kodiaqa.

Skoda Elroq RS bazuje na architekturze MEB, którą wykorzystuje także Volkswagen ID.4. o ile chodzi o baterię, to ma ona pojemność 79 kWh netto. Całkiem sporo, dlatego zasięg wynosi 547 kilometrów. To o 32 kilometry mniej, niż konwencjonalna wersja z tym samym akumulatorem.

Warte uwagi jest także tempo ładowania. RS to jedyna wersja w tym modelu, która może korzystać z mocy 185 kW. Dzięki temu, uzupełnianie energii w zakresie 10-80 procent trwa o dwie minuty krócej, czyli 26 minut.

Idź do oryginalnego materiału