Solidny rodzinny Opel zachęca dziś swoją ceną i jakością. 2-litrowy diesel to niezwykle popularny wybór

8 godzin temu

Ten Opel to potwierdzenie faktu, iż chcąc kupić samochód rodzinny niekoniecznie musimy poruszać się wyłącznie po segmencie SUV. Choć trendy i wyniki sprzedaży jasno mówią jakich aut najczęściej szukają Polacy, nie każdy musi mieć podobne gusta. Dla wielu osób znakomitym rozwiązaniem może być minivan – szczególnie jeżeli jest on nowoczesny i pochodzi z dobrego rocznika. Zafira to potwierdzenie tej tezy.

Rodzinny Opel, który nie zawodzi

Segment minivanów kilkanaście lat temu stracił swoją pozycję i opinię idealnego samochodu rodzinnego na rzecz SUV-ów i crossoverów. Wyniki sprzedaży nie pozostawiają tu żadnych złudzeń i pola do domysłów. Natomiast fakt, iż SUV-y i crossovery globalnie są częściej wybierane, nie oznacza, iż minivany nie mają już swoich fanów. Nic bardziej mylnego. Tego typu auta wciąż są produkowane i ludzie wciąż je kupują. Przykładem jest chociażby Opel Zafira, który właśnie w odmianie minivan przetrwał aż do 2019 roku. I dziś, parę lat po zakończeniu produkcji, może być to świetny wybór jako auto używane – przez cały czas dobre i nowoczesne.

fot. Vauxhall / Stellantis

Opel Zafira zadebiutował na rynku w 1999 roku jako minivan segmentu C. Temat pierwszej generacji był już poruszony na łamach naszego portalu, więc nie będziemy poświęcać mu więcej czasu. W 2005 roku pojawiła się druga generacja – już zdecydowanie bardziej nowoczesna, z ładniejszym designem. Wreszcie – 2012 rok i debiut na rynku Zafiry C, czyli trzeciej generacji. Samochód świetnie się prezentuje. W gruncie rzeczy można by określić go mianem auta kombi, choć powiększonego do rozmiaru XL. Rodzinny samochód uzyskał maksymalną ocenę 5 gwiazdek w teście bezpieczeństwa Euro NCAP.

Opcja na 2025 rok?

Jak łatwo się domyślić, te nowsze wersje zostały dostosowane do najnowszych norm emisji spalin. A to oznacza, iż użytkownicy jeszcze przez długi czas będą mieli z nimi względny spokój. Kierowcy z całą pewnością docenią też gamę silników. W przypadku benzyniaków mowa o jednostkach 1.4, 1.6 oraz 1.8 litra o mocy od 115 do 200 koni mechanicznych. Świetne są diesle, których pojemności to 1.6 i 2.0 a moc to zakres od 110 do 195 koni mechanicznych. Jednostki dieslowskie 2.0 o mocy 165, czy 195 koni to coś, co w dzisiejszej motoryzacji wcale nie jest oczywistością. To silniki, które z całą pewnością znajdą swoich fanów.

fot. Vauxhall / Stellantis

Na portalu „Autocentrum” Zafira C ma dobrą średnią ocenę na poziomie 4,3 na 5. Wśród zalet wymienia się przede wszystkim… a jakże by inaczej – przestrzeń wewnątrz. W końcu to rodzinny minivan – zapakujemy tu wszystko, co przyjdzie nam do głowy. Na rynku aut używanych wybór jest w tym przypadku bardzo szeroki. Ceny rozpoczynają się już od okolic 16 tysięcy złotych, co brzmi bardzo dobrze. W cenie do 20, czy 25 tysięcy złotych wybór jest tak naprawdę nieograniczony.

Zdjęcia: Vauxhall / Stellantis

Idź do oryginalnego materiału