Renault Austral po face liftingu – odświeżone, zoptymalizowane, udoskonalone | Pierwsza jazda

1 dzień temu

Renault Austral to „od urodzenia” udany i chwalony model. Dlatego przeprowadzony właśnie lifting to nie tyle poprawki, co przede wszystkim udoskonalenia. Co dokładnie się zmieniło, sprawdziliśmy podczas pierwszych jazd wersją z napędem, który do tej pory stanowił aż 80% sprzedaży modelu. A teraz ma być jeszcze lepszy.

  • Kompaktowy SUV Renault doczekał się liftingu już po trzech latach od debiutu
  • Poprawiono komfort, pojawiły się nowe rozwiązania.
  • W gamie dwie hybrydy

Austral debiutował w 2022 r. i od razu spotkał się z ciepłym przyjęciem. Ten sukcesor nieco mdłego Kadjara w zasadzie pod każdym względem był autem o wiele lepszym i bardziej dopracowanym od poprzednika. Na efekty nie trzeba było długo czekać, bo Austral skutecznie umacnia pozycję Renault w segmencie kompaktowym (sprzedano ponad 200 tys. sztuk). Teraz przechodzi lifting, upodabniając się do flagowego Rafale.

https://magazynauto.pl/testy/cupra-terramar-renault-rafale-toyota-rav4-test-porownanie-dane-techniczne-wymiary-zasieg-spalanie-bagaznik-cena,aid,5031

W przypadku swojego kompaktowego SUV-a Renault stawia na komfort oraz przyjazne technologie wpływające na warunki podróżowania. Poza wyraźnymi zmianami w projekcie przodu auta skupiono się właśnie na wspomnianych zagadnieniach.

Renault Austral walczy on klientów w jednym z najpopularniejszych segmentów – kompaktowych SUV-ów. Konkurencja jest tu liczna i często już mocno doświadczona, to m.in. VW Tiguan i Kia Sportage. fot. Renault

Wygodniej i ciszej

Wszystko zaczyna się od zajęcia pozycji za kierownicą. Przekonstruowano bowiem fotele, skupiając się na poprawie podparcia bocznego oraz w obrębie barków. Skorygowano też umieszczenie dźwigni biegów – tak, żeby uniknąć przypadkowego pomylenia jej z manetką wycieraczek.

Kolejnym krokiem w kierunku poprawy komfortu jest wprowadzenie rozwiązań dotyczących akustyki. Tu zadecydowano o umieszczeniu materiału wygłuszającego w przegrodzie czołowej i przepustach kablowych, zastosowano nowe uszczelki drzwi, przeprojektowano lusterka, a w topowej wersji esprit Alpine wykorzystano klejone trójwarstwowe szyby boczne o zwiększonej grubości (obniżają hałas słyszalny przez kierowcę i pasażera siedzącego z przodu aż o 6 decybeli). Trzeba przyznać, iż komfort akustyczny w odnowionym Australu nie pozostawia wiele do życzenia, choćby przy prędkościach autostradowych nie trzeba podnosić głosu w kabinie.

2007

W gamie: miękka i pełna (ulepszona) hybryda

Gama silnikowa Australa składa się z dwóch jednostek: na wybranych rynkach (w tym polskim) dostępne są odmiana mild hybrid z silnikiem 1.3 turbo i bezstopniową przekładnią CVT oraz pełna hybryda, czyli E-Tech full hybrid 200.

Renault Austral FL: silniki, osiągi, spalanie, ceny Dane techniczne mild hybrid full hybrid Silnik Pojemność/układ Maks. moc benz./systemowa Maks. mom. obr. benz./elektr. Napęd; skrzynia biegów Osiągi Prędkość maksymalna Przyspieszenie 0-100 km/h Średnie zużycie paliwa CENA
benzynowy, turbo benz., turbo + elektr.
1332 cm3/R4 1199 cm3/R3
158/– KM 130/199 KM
270/– Nm 205/205+50 Nm
przedni; aut./bezstopn. przedni; aut./wielotryb.
175 km/h 175 km/h
9,7 s 8,4 s
6,2-6,5 l/100 km 4,6-4,8 l/100 km
139 900 zł 152 900 zł

Podczas pierwszych jazd mieliśmy okazję zapoznać się z tym drugim wariantem, który w Europie stanowi aż 80% sprzedaży. Trudno się dziwić tej popularności, bo napęd Australa składa się praktycznie z samych zalet. W tym układzie wykorzystywany jest silnik 1.2 turbo o mocy 130 KM, współpracujący z jednostką elektryczną (70 KM, 205 Nm) oraz dodatkowym silnikiem elektrycznym (25 KM, 50 Nm), który odpowiada za rozruch silnika spalinowego i zmianę biegów.

https://magazynauto.pl/testy/renault-symbioz-e-tech-full-hybrid-145-iconic-test-opinie-zasieg-spalanie-bagaznik-kompaktowy-suv-czy-kupic,aid,4679

W praktyce ten złożony układ działa płynnie, cicho i daje poczucie naturalnej pracy. To skutek poprawionego oprogramowania, które skróciło czasy reakcji i wrażenia bezwładności w przypadku bardziej zdecydowanego przyspieszenia, także przy wyższych prędkościach. W efekcie daje poczucie dobrej dynamiki i bezpośredniej reakcji na ruch prawej stopy kierowcy.

Zachowuje przy tym umiarkowany apetyt na paliwo, bo przy dosyć dynamicznej jeździe, na testowym 130-kilometrowym odcinku, uzyskaliśmy wynik na poziomie 6,3 l/100 km. Przy większym udziale jazdy w mieście można jeszcze wyraźnie obniżyć ten rezultat.

Zużycie paliwa na poziomie 6,3 l/100 km to wynik uzyskany na 130-kilometrowej trasie testowej (drogi lokalne w górach plus autostrada). 39 kilometrów pokonaliśmy w trybie elektrycznym. fot. Wojtek Jurko/Motor

Mocnym punktem Australa jest opcjonalny system 4Control (skrętna tylna oś), który ze średnicą zawracania 10,1 m czyni go wyjątkowo zwrotnym na tle większości rywali.

Renault Austral po face liftingu: naszym zdaniem

fot. Renault

Komfortowy i przyjazny w obsłudze, mimo wielu zaawansowanych funkcji, które w Australu nie irytują kierowcy. Wersja hybrydowa łączy dynamikę, niskie zużycie paliwa, wygodę i przyjemność prowadzenia.

Ocena:5/5

Austral po aktualizacji to jedna z ciekawszych propozycji w mocno obsadzonym segmencie kompaktowych SUV-ów. Do licznych zalet dodaje przy tym rozsądną cenę.

Wojtek Jurko
„Motor”

Idź do oryginalnego materiału