TÜV Süd potwierdza odnowiony certyfikat Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej (GDP) dla systemu telematycznego TrailerConnect®.
Schmitz Cargobull pomyślnie odnowił certyfikat GDP dla systemu telematycznego TrailerConnect®, co pozwala mu przez cały czas oferować klientom z branży farmaceutycznej certyfikowane pojazdy z fabryki.
– Certyfikacja TrailerConnect® umożliwia naszym klientom przedstawienie ważnego certyfikatu za audyty GDP w transporcie w kontrolowanej temperaturze, potwierdzając, iż nasze produkty spełniają wysokie standardy bezpieczeństwa, ochrony i jakości – wyjaśnia Marnix Lannoije, dyrektor ds. rozwoju w Schmitz Cargobull AG. – Dzięki naszemu certyfikatowi GDP klienci mogą zagwarantować i udokumentować pełną niezawodność w całym łańcuchu procesów; od rejestrowania danych w przyczepie, poprzez przechowywanie i wizualizację danych w portalu, aż po przesyłanie danych za pośrednictwem interfejsu API [interfejsu do przesyłania danych do systemów stron trzecich].
Komisja Europejska wprowadziła wytyczne dotyczące GDP produktów leczniczych w 2013 roku w celu zapewnienia jakości i ochrony przed podrabianymi lekami. Producenci, hurtownicy farmaceutyczni i farmaceuci są zobowiązani do poddawania swoich procesów corocznym audytom. Kryteria certyfikacji zgodnie z GDP są weryfikowane co dwa lata. Po kompleksowym audycie przeprowadzonym przez organy TÜV Süd, system telematyczny TrailerConnect® firmy Schmitz Cargobull został ponownie certyfikowany na kolejne dwa lata.
W ramach audytu szczegółowo zbadano następujące obszary tematyczne: opis interfejsu, przechowywanie danych, ochrona danych, analiza ryzyka dla rozwoju oprogramowania, aktualizacje systemu i tworzenie kopii zapasowych danych, procesy i struktury organizacyjne w firmie, podręcznik oprogramowania, specyfikacja czujników, opis firmy, podręcznik zarządzania jakością i norma ISO 9001.