Porsche wycofuje tysiące swoich pojazdów elektrycznych Taycan ze względu na ryzyko zwarcia, które może spowodować pożar. Według danych wycofanie dotyczy 27 527 egzemplarzy Taycana wyprodukowanych między 21 października 2019 r. a 1 lutego 2024 r. Raport NHTSA dotyczący bezpieczeństwa.
Problem został zawężony do modułu bloku ogniw w akumulatorach firmy LG Chem stosowanych w Taycanie. Jednak Porsche tak naprawdę nie wie, w których samochodach występuje problem i twierdzi, iż nie może uzyskać dostępu do analiz, aby to sprawdzić:
To wycofanie (ARB6/ARB7) dotyczy populacji pojazdów, w przypadku której Porsche nie ma w tej chwili pozytywnej wiedzy o istnieniu anomalii w danych w modułach akumulatorów wysokonapięciowych… choćby jeżeli Porsche nie ma w tej chwili pozytywnej wiedzy o istnieniu anomalii w danych, Porsche nie może wykluczyć iż te moduły akumulatorów wysokiego napięcia mogą w przyszłości wykazywać anomalie w danych.
Aby ustalić, czy problem występuje, Porsche zaleca właścicielom udanie się do dealera w celu zainstalowania systemu diagnostycznego umożliwiającego monitorowanie akumulatora. Aktualizacja będzie „ostatecznym rozwiązaniem” tego wycofania, ale nastąpi dopiero w pierwszym kwartale 2025 r. Porsche zaleca również klientom, aby do czasu wymiany akumulatora (w razie potrzeby) ładowali go tylko do 80 procent pojemności.