Porsche 911 GT3 RS na torze Nurburgring prezentuje swoje możliwości

profiauto.pl 1 rok temu

Porsche 911 GT3 RS właśnie pokonało 20,8-kilometrowy odcinek Nordschleife szybciej niż jakiekolwiek inne wolnossące auto produkcyjne. Za kierownicą GT3 RS siedział niemiecki kierowca wyścigowy, Jorg Bergmeister.

Najnowsze Porsche 911 GT3 RS zanotowało świetny czas okrążenia: 6 minut i 49,328 s

Nie jest to może tak dobry rezultat, jak ten uzyskany przez 911 GT2 RS rok temu. Wtedy zmodyfikowane przez firmę Manthey Performance (podwozie, układ hamulcowy, wiele elementów aerodynamicznych) 700-konne turbodoładowane GT2 RS pokonało Północną Pętlę w czasie 6 minut 43,3 s.

W tym przypadku mówimy jednak o wolnossącej bestii. Z 4-litrowym, 6-cylindrowym bokserem o mocy 525 KM, które za sprawą 7-biegowej dwusprzęgłowej przekładni PDK trafiają na tylną oś. Jego konstrukcja wykorzystuje rozwiązania bezpośrednio zaczerpnięte z motorsportu. Ma rozbudowaną aerodynamikę, wloty w nadkolach i specjalne dokładki, które ukierunkowują przepływ powietrza po bokach. Dzięki zastosowaniu w szerokim zakresie włókna węglowego waży zaledwie 1450 kg.

Porsche 911 GT3 RS wyposażono w opcjonalny pakiet Weissach z lekkimi kutymi obręczami z magnezu i oponami Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Monstrualne regulowane elektrycznie tylne skrzydło zapewnia maksymalnie 860 kg docisku przy prędkości 285 km/h. Według Porsche odegrało ono istotną rolę w osiągnięciu takiego czasu. Co ciekawe, jak twierdzi Jorg Bergmeister, który zaangażowany był w rozwój GT3 RS, wynik byłby jeszcze lepszy, gdyby nie pogoda i porywisty wiatr.

A tak prezentuje się zapis onboard:

Click here to view the video on YouTube.

Znakomity czas na Nurburgringu to najlepsza wizytówka dla 911 GT3 RS

Fani auta muszą przygotować się jednak na duży wydatek. Cena tej torowej maszyny z homologacją drogową zaczyna się od 1 232 000 zł.

Źródło: Porsche

Idź do oryginalnego materiału