Porsche 911 Carrera T – nie ma tylnych siedzeń i jest głośniejsze w środku

profiauto.pl 2 lat temu

Porsche 911 Carrera T nie jest ani najszybsze, ani najmocniejsze. W standardzie ma manualną skrzynię biegów i cieńsze szyby. Waży za to mniej od Carrery z PDK, oferując przy tym analogowe wrażenia z jazdy.

T jak Touring

Tę nazwę pokochają puryści. Kryje się za nią prostota, lekkość i sport kosztem komfortu. Porsche 911 Carrera T seryjnie posiada 7-biegową manualną skrzynię, która zapewni pełną kontrolę nad pojazdem. Można sobie co prawda zażyczyć automatyczną przekładnię, która poprawi osiągi, ale niekoniecznie musi się to przekładać na euforia z jazdy.

Dodatkowo jest też system Porsche Torque Vectoring, który dostaniemy w wersji Carrera S, ale już nie ma go w podstawowej odmianie auta. Standardowo wariant Touring ma sportowe obniżone względem podstawowego modelu zawieszenie PASM. Nie brakuje pakietu Sport Chrono i sportowego układu wydechowego, a za dopłatą może być tylna skrętna oś.

Sercem Porsche 911 Carrera T jest 3-litrowy bokser

Podwójnie doładowana jednostka rozwija 385 KM i 450 Nm momentu obrotowego. To wystarczy, by pierwsza setka na zegarach pojawiła się po 4,4 s (PDK skraca ten czas o 0,5 s). Prędkość maksymalna bez względu na wybór skrzyni wynosi 291 km/h.

W środku znajdziemy nowe sportowe fotele Plus i kierownicę GT

Można domówić pakiet wnętrza Carrera T, który obejmuje pasy bezpieczeństwa w kolorze Slate Grey lub Lizard Green oraz paski na fotelach i kontrastowe szwy. Są nowe dywaniki podłogowe i logo 911 na zagłówkach.

Wnętrze jest odchudzone nie tylko przez brak tylnej kanapy

Porsche wyposażyło Carrerę w cieńsze szyby, które nie izolują tak hałasu z zewnątrz, a co za tym idzie dźwięk 911-tki w kabinie jest lepiej słyszalny. Do niskiej masy przyczynia się również bardziej kompaktowy akumulator. W sumie Carrera z literką T waży 1476 kg, czyli o 45 kg mniej od standardowego modelu.

Porsche 911 Carrera T wyróżni się też z zewnątrz

Przede wszystkim kołami z nowymi felgami w kolorze Titanium Grey, które mają 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu. Czarne wykończenie detali oraz czarne końcówki układu wydechowego ciekawie komponują się zarówno z zielonym, jak i szarym lakierem.

Na koniec cena tej przyjemności

Porsche 911 Carrera T startuje od 616 000 zł. Można je już zamawiać, szczególnie iż kto pierwszy, ten lepszy – dostawy do pierwszych klientów rozpoczną się w lutym 2023 roku.

Zdjęcia: Porsche

Idź do oryginalnego materiału