Nowy SUV Dacii za 99 900 zł sadza w kącie wszystkich rywali w segmencie. Salony pękają w szwach od kolejnych klientów

2 godzin temu

Wprowadzenie Dacii Bigster (w Polsce ceny od 99 900 zł) zapowiada się na niemały sukces rumuńskiej marki. SUV swoją przygodę zaczyna od mocnego uderzenia na kilku rynkach. Pzykładowo w Austrii, gdzie w ścisłym czubie sprzedaży widuje się zwykle tylko samochody niemieckich koncernów, Bigster już drugi miesiąc z rzędu jest na sprzedażowym podium.

Z danych niezależnego instytutu Statistik Austria wynika, iż w tym kraju kupuje się coraz więcej nowych samochodów (+10,7 proc.). Może i liczba 189 370 szt. w 8 miesięcy nie robi wrażenia, ale to tylko około dwóch razy mniej niż w dużo większej Polsce. Zwłaszcza sierpień był tam bardzo udany. Do bazy dopisano bowiem 21 452 nowych aut, czyli o 25,3 proc. więcej niż w sierpniu 2024 r.

Kolejne podium Dacii Bigster

Hitem ostatniego miesiąca wakacji były tradycyjnie Skoda Octavia (494 szt.) i Volkswagen Golf (470 szt.). Jednak drugi miesiąc z rzędu na podium była Dacia Bigster (437 szt.). Nowy SUV Dacii tak mocno przypadł do gustu Austriakom, iż w przyszłym roku można w nim upatrywać realnego kandydata do walki o triumf przynajmniej w segmencie. W sierpniu pokonał choćby Skodę Karoq (432 szt.). Jej do wygrania miesiąca w grupie SUV-ów nie pomógł choćby dwukrotny wzrost sprzedaży.

Dacia Bigster. // fot. materiały prasowe

Po 8 miesiącach na prowadzeniu w austriackim rankingu modelowym jest Skoda Octavia (5 207 szt.). Ubiegłoroczny bestseller, Volkswagen Golf (4 684 szt.) oddał pozycję lidera, bo sprzedaż spadła o ok. jedną trzecią (-33,1 proc.). W czołowej trójce jest też przystępny cenowo SEAT Ibiza (3 787 szt.). Na najniższy stopień podium poluje też BMW X1 (3 778 szt.). Skoda Karoq (3 181 szt.) jest już w austriackim Top 5.

Niemiecka dominacja

Patrząc na ranking marek, widać od razu, iż Austria przez cały czas jest pod panowaniem niemieckich koncernów. Dominuje tu oczywiście Grupa VW, mająca dublet za sprawą Volkswagena (26 637 szt.) i Skody (20 454 szt.). Tylko BMW (13 880 szt.) zapobiega zawłaszczeniu przez koncern z Wolfsburga całego podium. Czwarte jest bowiem Audi (11 964 szt.), a następny w kolejce SEAT (8 929 szt.). jeżeli w Austrii kupuje się coś z salonu bez niemieckiego właścicielstwa, to najczęściej klienci kierują się do dealerów Dacii (8 893 szt.).

Idź do oryginalnego materiału