Ford E-Transit Custom jest drugim w pełni elektrycznym samochodem dostawczym Forda, który pojawił się na rynku. Model dostępny jest w szerokim zakresie konfiguracji, obejmujących różne wersje wyposażenia i wiele możliwości konfiguracji.
Cztery wersje wyposażenia
Ford E-Transit Custom jest dostępny w Polsce w czterech wersjach wyposażenia i trzech konfiguracjach – van, van brygadowy oraz kombi. Do wyboru są także trzy układy napędowe – o mocy 136, 218, a choćby 286 KM w wersji MS-RT. Ceny modelu rozpoczynają się od 145 849 zł netto. Wersja kombi jest dostępna do dofinansowania w ramach programu NaszEauto, co może obniżyć koszt zakupu samochodu do 116 136 zł
E-Transit Custom 2025 jest dostępny w czterech wersjach wyposażenia, z których każda została zaprojektowana z myślą o specyficznych potrzebach użytkowników. Wersja Trend, będąca punktem wejścia do gamy, oferuje bogate wyposażenie standardowe, obejmujące reflektory LED, przednie i tylne czujniki parkowania, kamerę cofania, automatyczną klimatyzację oraz system infotainment Ford SYNC 4 z 13-calowym ekranem dotykowym i bezprzewodową obsługą Apple CarPlay/Android Auto. Dodatkowo, w standardzie znajdują się zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszymi czy rozpoznawanie znaków drogowych oraz automatyczne hamowanie awaryjne.
Wersja Limited podnosi poprzeczkę, oferując dodatkowe elementy podnoszące komfort i funkcjonalność, takie jak reflektory Full LED, składane elektrycznie lusterka boczne czy system centralnego zamka z kluczem elektronicznym.
Wersje Sport i MS-RT wyróżniają się sportową stylistyką i wyższą mocą. Sport oferuje silnik o mocy 218 KM z 17-calowymi felgami i dynamicznymi akcentami nadwozia, takimi jak czarne pasy. Jest też automatyczna klimatyzacja dwustrefowa czy podgrzewane przednie fotele. MS-RT zapewnia natomiast stylizacyjny pakiet sportowy z dużym tylnym spojlerem czy poszerzonymi nadkolami oraz ekskluzywne detale, takie jak sportowe fotele i unikalne oznaczenia. MS-RT w wersji van jest dostępne o mocy 218 KM, ale w wersji van brygadowy MS-RT dysponuje mocą aż 286 KM.
Każda wersja może być dodatkowo personalizowana dzięki szerokiej jak na samochód dostawczy liczbie kolorów nadwozia czy opcji dodatkowych.
Wersje nadwozia Ford E-Transit Custom
Klienci mogą także wybierać spośród trzech rodzajów nadwozia. Van to klasyczne rozwiązanie z maksymalną przestrzenią ładunkową, idealną dla firm kurierskich czy budowlanych. Van brygadowy oferuje drugi rząd siedzeń z trzema miejscami, dzięki czemu samochodem może podróżować do sześciu osób. Kombi (niedostępne w wersjach Sport i MS-RT) zapewnia miejsce dla choćby 9 podróżujących, co czyni go odpowiednim dla firm potrzebujących elastyczności w zakresie aranżowania przestrzeni ładunkowej i pasażerskiej.
E-Transit Custom jest dostępny w Polsce w dwóch długościach nadwozia, aby sprostać różnorodnym wymaganiom użytkowników. Wersja L1 (krótki rozstaw osi, długość całkowita 5050 mm, 5130 mm w MS-RT) jest idealna do poruszania się po zatłoczonych miastach, oferując kompaktowe wymiary i ładowność do 1054 kg. Wersja L2 (długi rozstaw osi, 5450 mm, 5530 mm w MS-RT) zapewnia większą przestrzeń ładunkową i jest doskonała dla firm transportowych lub potrzebujących maksymalnej pojemności. Obie długości są dostępne w dwóch wysokościach dachu: L1 1959-2040 mm albo L2 1963-2031 mm, co pozwala na dopasowanie pojazdu do potrzeb transportowych.
E-Transit Custom oferuje maksymalną ładowność do 1135 kg, co plasuje go wśród liderów w segmencie elektrycznych vanów średniej wielkości. Dzięki konstrukcji z napędem na tylne koła i akumulatorem umieszczonym pod podłogą, przestrzeń ładunkowa pozostaje w pełni dostępna, bez kompromisów wynikających z obecności elementów napędu. W zależności od konfiguracji, pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi do 6,8 mł, co pozwala na transport szerokiej gamy towarów, od palet po długie elementy, takie jak rury czy drabiny. Dodatkowo, E-Transit Custom oferuje zdolność holowania do 2300 kg.
E-Transit Custom jest napędzany akumulatorem o pojemności użytecznej 64 kWh, który zapewnia zasięg do 327 km w cyklu WLTP, w zależności od konfiguracji i warunków eksploatacji. Dostępne są trzy warianty mocy silnika: 136 KM (dla wersji van, van brygadowy i kombi), 218 KM (dla wersji van, van brygadowy i kombi) oraz 286 KM (dla wersji van i van brygadowy).
Wszystkie warianty oferują moment obrotowy 415 Nm, co zapewnia dynamiczne przyspieszenie i łatwość w transporcie ciężkich ładunków. Szybkie ładowanie DC o mocy do 125 kW pozwala na uzupełnienie akumulatora od 10% do 80% w 39 minut, a ładowanie AC (11 kW) od 0% do 100% trwa około 6,7 godziny, co jest idealne dla firm korzystających z nocnego ładowania.
Ceny E-Transita Customa na polskim rynku zaczynają się już od 145 849 zł netto za vana w promocyjnej ofercie dla przedsiębiorców i 152 865 zł za vana brygadowego. Wersja MS-RT kosztuje natomiast od 247 658 zł. Ceny wersji kombi startują od 156 136 zł, a wszystkie dostępne wersje mogą być zakwalifikowane do dofinansowania w ramach programu NaszEauto, za pomocą którego można obniżyć koszt pozyskania samochodu choćby o 40 tysięcy złotych. Oznacza to, iż z maksymalną dopłatą na samochód można wydać zaledwie 116 136 zł.