Rok 2025 to dla Audi czas wielu premier. Marka z Ingolstadt przygotowuje także sportową wersję nowego A5, która pojawi się w przyszłym roku. To będzie świetny wydajny i praktyczny model, który za sprawą napędu hybrydowego zyska mocny atut przeciwko rosnącym w siłę rywalom.
Audi RS5 2026 będzie godnie reprezentować kultowe RS4
Wiadomo, iż marka z Ingolstadt poświęciła ostatnie miesiące na zintensyfikowanie prac nad nowym RS5. Sportowa wersja nowego A5, które jest spadkobiercą modelu A4, najlepiej sprzedającego się w historii marki przybędzie z potężnym napędem PHEV. Nastąpi to w 2026 roku, ale rywale z BMW i Mercedesa muszą się liczyć z faktem, iż będzie mocniejsze od nich.
Żyjemy w czasach kiedy różne formy elektryfikacji napędów pozwalają zyskać dodatkowy wiatr w żagle napędów. W związku z tym nie wiemy, gdzie są granice osiągów tak usportowionych wersji. Producenci w tego typu modelach są w stanie uzyskać moc porównywalną z silnikiem V8.
Audi RS5 po raz kolejny dostrzeżono i uwieczniono na zdjęciach szpiegowskich, które można obejrzeć TUTAJ. Model przechodzi testy na wewnętrznym torze fabryki w Ingolstadt. Tradycyjnie przyciąga uwagę szerokimi nadkolami i tyłem z owalnymi wydechami. Te jak dobrze widać na zdjęciach mają klapy sterowane elektronicznie, co obiecuje gamę znacznie ostrzejszego dźwięku nowego RS5. Dodatkowo pod nadwoziem ukryto innowacyjny system hybrydowy typu plug-in. Co o nim wiemy?
RS5 2026 może być świetną alternatywą dla Porsche Panamera
Wiadomo, iż Audi opracowuje innowacyjny system hybrydowy typu plug-in, który ukrywa się pod nadwoziem uchwyconego w obiektywach fotografów sedana. W jego skład wchodzi spalinowy sześciocylindrowy silnik biturbo o pojemności 2,9 litra. Dołączy do niego silnik elektryczny o mocy ok. 150 KM. Silnik benzynowy jest nam dobrze znany, bo z tego samego korzysta poprzednik o tej samej nazwie oraz Porsche Panamera.
W rezultacie przewidujemy, iż nowe Audi RS 5 może władać mocą maksymalną 600 KM. To więcej niż BMW M3 CS. W stosunku do Mercedesa C 63 AMG to blisko o 100 KM, ale Audi będzie mogło skorzystać ze 100 kilometrów autonomii, a niezmienny napęd na wszystkie koła quattro pozwoli utrzymać auto w ryzach. W rezultacie nowe Audi RS5 znacznie przewyższy swojego poprzednika i ma potencjał zdobyć klientów Porsche, jako dobra sportowa alternatywa. Dodatkowo zawrotnie wydajna, która pomimo ciężaru układu hybrydowego powinna być w stanie osiągnąć setkę w niecałe 3,5 sekundy.
Jeśli to brzmi wystarczająco zachęcająco, to warto poczekać na koniec przyszłego lata, kiedy to sedan i avant RS5 pojawią się w salonach. CZYTAJ TAKŻE: Audi drażni rywali nową odsłoną bestsellerowego SUV-a Q3. Premiera ostatniej spalinowej generacji coraz bliżej