Jak wynika z danych opublikowanych na stronie Volkswagen Group Polska, udział jej marek w polskim rynku wyniósł 26,9 procent, co oznacza, iż częściej niż co czwarty nowy osobowy samochód zarejestrowany w 2024 roku w Polsce pochodził z salonów marek Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze, Skoda, SEAT, Cupra, Audi i Porsche.
W sumie, licząc od momentu powstania VGP (od czerwca 2012 roku) liczba rejestracji nowych samochodów dostarczonych przez ten koncern przekroczyła 1,5 miliona.
A jak te liczby VGP dot. Polski wyglądają dla poszczególnych marek wchodzących w skład Grupy? Liderką jest cały czas Skoda, która dostarczyła klientom w 2024 roku 60131 samochodów.
Tak z kolei wyglądają wyniki pozostałych producentów:
Skoda: 60 131 szt. (+16,8 proc.)
Volkswagen*: 38 401 (+13,2 proc.)
Audi: 29 161 (+12,0 proc.)
Cupra: 11 555 (+31,6 proc.)
Seat: 4798 (+2,4 proc.)
Porsche: 4131 (-3,5 proc.)
* wraz z osobowymi modelami marki Volkswagen Samochody Dostawcze
Widać więc, iż jedynie w Porsche VGP zanotowało spadek w ubiegłym roku. A jak wyniki dotyczące nowych rejestracji rozkładają się na poszczególne modele?
Lista Top 5 w VGP w Polsce wygląda tak:
Skoda Octavia: 19 266 szt.
Volkswagen T-Roc: 9218 szt.
Skoda Superb 8306 szt.
Skoda Kamiq: 8082 szt.
Cupra Formentor: 7849 szt.
Volkswagen Group Polska szczególnie jest zadowolona z wyników Audi, które jest liderem w Polsce w bardzo gwałtownie rosnącym w kraju nad Wisłą segmencie aut premium.
Wystarczy spojrzeć na dane. W minionym roku w naszym kraju zarejestrowano ponad 129,5 tys. nowych samochodów z wyższej półki, to o 18,4 procent (20 094 sztuki) więcej niż w roku 2023.
Z tego tortu Audi wykroiło 22,5 procent – 29 161 zarejestrowanych nowych aut marki premium pochodzących z fabryk producenta z Inglostadt. Najwięcej, bo aż 5021 sprzedano modeli Q5. Na drugim miejscu znalazł się model A4 (4853 auta), podium uzupełnił model Q3 (4296 egzemplarzy).
Jak wyniki VGP prezentują się, jeżeli chodzi o elektryki?
Tutaj Volkswagen Group Polska przyznaje, iż rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się zdecydowanie wolniej w odniesieniu do średniej Unii Europejskiej. W sumie w 2024 roku zarejestrowano w naszym kraju 16 563 osobowe auta elektryczne, czyli o 3 procent mniej niż w 2023 roku.
I trzeba przyznać, iż jak ktoś już sięga po elektryka z VGP, to wybiera segment premium lub topowe modele. Największym powodzeniem wśród elektrycznych modeli Grupy Volkswagen cieszyło się Audi Q4 e-tron (702 szt.), kolejne miejsca zajęły Volkswagen ID. Buzz (211 szt.), Volkswagen ID.7 (207 szt.), Skoda Enyaq (201 szt.) i Volkswagen ID.4 (178 szt.).