Toyota odświeża swojego elektrycznego SUV-a. Nowa bZ4X otrzymała kompleksowy pakiet technicznych modyfikacji – mocniejsze silniki, nowe akumulatory, krótszy czas ładowania i poprawione osiągi. Do tego dochodzi przeprojektowane wnętrze z nowym systemem multimedialnym. W Polsce ruszyła już przedsprzedaż.
Nowe baterie i szybsze ładowanie
Model po modernizacji oferuje dwa akumulatory:
- 57,7 kWh – dostępny w wersji Style (FWD),
- 73,1 kWh – w odmianach FWD i AWD.
Największy zasięg zapewnia konfiguracja 73,1 kWh FWD na 18-calowych kołach – do 569 km WLTP. Wersja AWD może teraz holować przyczepę z hamulcem o masie do 1500 kg.
Szybsze jest też ładowanie. W Executive standardem jest ładowarka pokładowa 22 kW AC, a w Style – 11 kW. Dodano również funkcję wstępnego podgrzewania akumulatora, która skraca czas szybkiego ładowania. Przy optymalnej temperaturze ładowanie DC od 10 do 80% trwa ok. 28 minut, a wydajność utrzymywana jest w temperaturach od –10 do +25°C.
Mocniejszy napęd – choćby 343 KM
Modernizacja objęła także układ eAxle.
- Silnik przedni: wzrost mocy z 150 do 165 kW
- Silnik tylny (AWD): z 80 do 87 kW
Topowa odmiana AWD generuje teraz 252 kW (343 KM), co czyni bZ4X najmocniejszym modelem Toyoty w Europie.
System X-MODE i funkcja Grip Control poprawiają możliwości w terenie. Auto potrafi brodzić w wodzie o głębokości do 500 mm, a opcjonalny Multi-Terrain Monitor (kamery 360° znane z Land Cruisera) pokazuje także obraz spod pojazdu.
Zmiany we wnętrzu
Toyota przeprojektowała konsolę środkową, dodała 14-calowy ekran multimedialny, podwójną ładowarkę indukcyjną i poprawiła ergonomię. W standardzie pojawiają się także nowe materiały wykończeniowe.
Ceny i wyposażenie w Polsce
Przedsprzedaż już trwa. Ceny rozpoczynają się od 165 900 zł.




![Porsche Panamera Turbo „Sonderwunsch”. Humidor, szampan i złoto w bagażniku [galeria]](https://imagazine.pl/wp-content/uploads/2025/11/S25_1488_a3_rgb.jpg)











