Nowa Kia EV6 wyceniona

moto-przestrzen.pl 5 godzin temu

Cennik promocyjny nowego EV6 uwzględnia korzyść dla klienta, która maksymalnie wynosi aż 34 388 zł. Obejmuje ona nie tylko rabat finansowy, ale również przenośną ładowarkę Green Cell Habu SE w cenie samochodu. Ceny promocyjne, uwzględniające dopłatę w ramach programu rządowego „NaszEauto”, zaczynają się już od 175 501 zł w wypadku jednoosobowych działalności gospodarczych i osób fizycznych z karta dużej rodziny. Te dwie grupy nabywców korzystają z dopłaty w wysokości 30 tys. zł. Dla osób fizycznych dopłata wynosi 18 750 zł, co oznacza, iż nowym EV6 można wyjechać z salonu za 186 751 zł.

W porównaniu z dotychczasowym modelem poszczególne wersje wyposażenia nowego EV6, zyskały m.in.:

  • wersja Air (dawniej EV6) – pompę ciepła, podgrzewaną kierownicę i podgrzewane przednie fotele oraz monitorowanie martwego pola widzenia w lusterkach
  • Earth (dawniej Plus) – pompę ciepła, adaptacyjne reflektory LED, automatyczne klamki zewnętrzne
  • GT-Line – pompę ciepła, systemy – autonomicznego hamowania z funkcją hamowania na skrzyżowaniach oraz aktywnego wspomagania ruchu kierownicą w celu uniknięcia kolizji; jazdy po autostradzie rozbudowany o funkcję automatycznej zmiany pasa ruchu, unikania kolizji przy niskich prędkościach w przypadku zajechania drogi oraz unikania kolizji z samochodem jadącym sąsiednim pasem niebezpiecznie zbliżającym się do naszego samochodu; monitorujący przestrzeń wokół pojazdu i mogący aktywować hamulce w celu uniknięcia kolizji z pieszym lub przeszkodą podczas manewrowania; zdalnego parkowania obsługujący funkcję parkowania prostopadłego, równoległego i skośnego oraz wjazdu i wyjazdu z miejsca parkingowego; kamery 360 stopni i boczne czujniki parkowania oraz monitorowanie martwego pola z wyświetlaniem obrazu na zegarach przed kierowcą, elektrycznie regulowaną kolumnę kierownicy, cyfrowy kluczyk oraz czytnik linii papilarnych.

Nowoczesny design z charakterystycznym oświetleniem Star Map

Nowe EV6 przejęło wygląd najnowszych modeli marki Kia. Przód samochodu wyróżnia się eleganckimi światłami do jazdy dziennej i oświetleniem Star Map. Z tyłu lampy zespolone również obejmują technologię Star Map i wizualnie potęgują wrażenie szerokości auta.

Do nowego EV6 Kia oferuje wybór siedmiu kolorów nadwozia –, biały Snow Pearl, czerwony Runway, szary Interstellar, czarny Aurora Pearl, beżowy Glacier, , niebieski Yacht, również w wersji matowej i szary Wolf. Dwa ostanie są nowe.

Bardziej komfortowe wnętrze i nowe materiały wykończeniowe

Wnętrze nowego EV6 charakteryzuje się eleganckimi elementami wykończenia, które podkreślają jego jednocześnie luksusową i nowoczesną atmosferę. Sportowy charakter wzmacnia m.in. nowa kierownica. System rozpoznawania odcisków palców zintegrowano wygodnie z konsolą środkową. Umożliwia on uruchomienie samochodu bez kluczyka lub klucza cyfrowego, aktywowanie profilu kierowcy i ukończenie uwierzytelniania w celu uzyskania dostępu do innych usług. Nowa bezprzewodowa ładowarka ma moc 15 W.

Nowe akumulatory i wyższa maksymalna moc ładowania

Nowa Kia EV6 jest wyposażona w nowe akumulatory, które dzięki wyższej gęstości energii potrafią zgromadzić jej więcej niż dotychczasowe. Ich „pojemność” wzrosła z 58 do 63 kWh w wersji Standard Range i z 77,4 do 84 kWh w wersji Long Range. Początkowo, nowe EV6 można zamawiać tylko z tym drugim, który w cyklu mieszanym WLTP zapewnia zasięg do 582 km, a w cyklu miejskim WLTP – do choćby 766 km.

Technologia 800 V i maksymalna moc ładowania wynosząca teraz aż 258 kW (wcześniej – 239 kW), sprawiają, iż akumulator można naładować od 10 do 80 procent w ciągu 18 minut. Po zaledwie 15 minutach ładowania zasięg można zwiększyć o aż 343 km.

Do wyboru są nowe EV6 z napędem na tylne koła i jednym silnikiem o maksymalnej mocy 229 KM (168 kW), który generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 350 Nm oraz z napędem na cztery koła i dwoma silnikami, które zapewniają łączną maksymalną moc 325 KM (239,3 kW) i generują maksymalny moment obrotowy o wartości w sumie 605 Nm.

Bardzo dobry komfort jazdy zapewniają ulepszone amortyzatory, które gwarantują większą stabilność nadwozia podczas jazdy drogami o nierównej nawierzchni. Nowa izolacja akustyczna tylnego silnika przekłada się na niższy hałas i wyższy ogólny komfort podróżowania.

Od czasu premiery w sierpniu 2021 roku EV6 znalazło ponad 210 000 nabywców i zapisało się w historii motoryzacji jako pierwszy koreański samochód, który zdobył tytuł Samochodu Roku 2022 w Europie. Pierwsze egzemplarze nowego EV6 trafią do salonów już w lipcu.

Idź do oryginalnego materiału