
Chińczycy znani są z tego, iż bardzo gwałtownie się uczą. Okazuje się, iż wyjątkowo gwałtownie wymieniają też stare generacje samochodów na nowe. Tak właśnie się stało z MG4, które już po 3 latach otrzymało następcę.
Obecnie cykl życia samochodów, w szczególności europejskich marek, jest coraz dłuższy. Wynika to z niepewnej przyszłości modeli spalinowych, ciągle zmieniających się przepisów oraz konieczności inwestowania w rozwój elektromobilności.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/10-lat-i-volvo-odswiezylo-xc90-na-emeryture-poczeka-zapewne-do-2030-r,aid,4486Ale Chińczycy działają znacznie szybciej. Przykład pierwszy z brzegu to choćby, znany również u nas, model MG4. Opracowany na nowej platformie Nebula, debiutował w czerwcu 2022 roku. W zeszłym roku na to auto w Europie skusiło się 51 775 osób, dzięki czemu zajęło ono 9. miejsce na rynku.

W Państwie Środka MG4 nie ma równie dobrej passy. 2024 rok na największym rynku świata zamknęło ze sprzedażą zaledwie 8396 aut. W efekcie zajęło odległą 356. pozycję w rankingu. Co gorsza, w tym roku zainteresowanie tym samochodem niemal całkowicie umarło. W lutym skusił on do siebie raptem 13 osób.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/mg-po-12-miesiacach-uzytkowania-okiem-wlasciciela,aid,3747Łagodniejszy design i niższa waga
Tak marna sprzedaż w Chinach sprawiła, iż MG już po niecałych trzech latach wymienia ten model na nowy. Wyróżnia się on przede wszystkim atrakcyjniejszym designem, czerpiącym inspirację zarówno z najnowszego ZS-a, jak i sportowego Cyberstera.
https://magazynauto.pl/testy/mg-zs-hybrid-exclusive-2025-test-dane-techniczne-silnik-wymiary-zasieg-spalanie-bagaznik-cena-czy-warto-kupic,aid,4996Względem poprzednika nowe MG4 urosło o niemal 11 cm (do 439 cm) i zyskało o 4,5 cm większy rozstaw osi (275 cm). Pomimo to masa własna tego chińskiego elektryka spadła z 1620 do 1485 kg. Może to wskazywać na mniejszą baterię podstawowego modelu lub jej inny skład chemiczny, a co za tym idzie – zwiększoną gęstość.

Do napędu nowego MG4 służy w tej chwili 163-konny silnik elektryczny, rozpędzający to auto do 160 km/h. Więcej informacji technicznych na razie nie podano. Sprzedaż w Chinach rozpocznie się jeszcze przed połową tego roku, natomiast do Europy to auto zawita prawdopodobnie w ostatnim kwartale.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowe-mg3-z-klasycznym-silnikiem-wolnossacym-najtansze-auto-chinskie-w-polsce,aid,4920Ile kosztuje MG4 w Polsce?
MG4 aktualnie sprzedawane w naszym kraju kosztuje od 130 900 zł za wariant wprawiany w ruch przez 170-konny silnik elektryczny. Czerpie on prąd z baterii o pojemności 49 kWh i zapewnia zasięg 350 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 7,6 s, a ładowanie odbywa się z prędkością do 88 kW.
Drugi w ofercie jest 204-konny wariant Comfort, zaopatrzony w baterię o pojemności 64 kWh (465 km zasięgu). Takie auto kosztuje od 147 600 zł. Za odmianę z baterią 77 kWh, zasięgiem 530 km i silnikiem o mocy 245 KM trzeba z kolei zapłacić 171 600 zł.

Najdroższy wariant MG4 to Xpower, dysponujący dwoma silnikami elektrycznymi. Rozwijają one moc 435 KM i zapewniają absolutnie niesamowite przyspieszenia, które najlepiej odzwierciedla 3,8 s, potrzebne na rozpędzenie się tego auta od 0 do 100 km/h. Cena? 175 600 zł. Zasięg? 400 km.