Od wielu lat Volkswagen jest w Polsce synonimem czegoś dobrego, jakościowego i wytrzymałego. Lubimy te samochody i chętnie je kupujemy, bo jest to pewna gwarancja klasy i poziomu, poniżej którego niemiecki producent po prostu nie schodzi. W zależności od tego, jakiego auta szukamy, nasze wybory mogą być różne. Natomiast dla wielu osób najlepszym, co można dziś kupić na rynku wtórnym, jest Golf. Której generacji szukać?
Ten Volkswagen jest legendą – dziś ceny są atrakcyjne
Na przestrzeni lat Volkswagen Golf stał się w Polsce modelem absolutnie legendarnym. Samochód ten widywany jest wszędzie, codziennie, w najróżniejszych generacjach. Widujemy zarówno nowe, tudzież „nowsze” egzemplarze, ale nie brakuje też tych starszych, generacji czwartej, trzeciej, czasami choćby drugiej. Dziś szukając złotego środka pomiędzy ceną, praktycznością, jakością i technologią, bardzo często decydujemy się na siódmą generację. Ona pod pewnymi względami okazała się absolutnie przełomowa.
Zacznijmy od tego, iż samochód ten został zbudowany na zupełnie nowej platformie. O ile w przypadku kilku poprzednich generacji design można określić tak naprawdę lekką ewolucją, czy większym faceliftingiem, w przypadku siódmej widzimy wręcz rewolucję. Wyraźne, ostre kształty, dynamiczna, agresywna linia – Golf VII był przedstawicielem nowoczesnej motoryzacji, został skrojony pod nowe czasy i wygląda aktualnie choćby dzisiaj, po 13 latach od jego premiery. I jest to dosyć istotne, bo raczej nie można powiedzieć tego samego o jego poprzednich wcieleniach.
Dlaczego Golf to dziś dobry wybór?
W momencie premiery Volkswagen Golf siódmej generacji przewyższał swoją konkurencję chociażby pod względem technologii i jakości materiałów. Mówiło się, iż samochód ten wkracza powoli w segment premium. Był uniwersalny, bo sprawdzał się zarówno w trasie, jak i w mieście. W zależności od wersji mogliśmy mieć auto na singla, czy pary, ale w przypadku kombi mogliśmy równie dobrze potraktować go jako auto rodzinne. Golf cechował się świetnym prowadzeniem, bogatym wyposażeniem, nowoczesnymi multimediami i systemami bezpieczeństwa, ale też szeroką gamą powszechnie docenianych silników.
Jednostki benzynowe miały pojemność od 1,0 do 1,8 litra i moc od 85 do 180 koni mechanicznych. Diesle to oczywiście 1.6 i 2.0 TDI o mocy od 90 do 184 koni. W przypadku silników napędzanych olejem napędowym, średnie spalanie może spadać w okolice 4 litrów. Ceny Volkswagena Golfa siódmej generacji rozpoczynają się dziś w okolicach 18 tysięcy złotych. Do 25 tysięcy złotych wybór jest naprawdę szeroki i każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. Bez względu na to, czy najważniejszy jest dla was rodzaj silnika, przebieg, czy rocznik.
Zdjęcia: Volkswagen AG