Mercedes-Benz Trucks ma zamiar zdobyć tytuł GUINNESS WORLD RECORDS™ wykorzystując ciągnik siodłowy eActros 600

2 dni temu

Mercedes-Benz Trucks planuje pobicie rekordu cofania zestawem drogowym (ciągnik siodłowy z naczepą), aby zwrócić uwagę na tematy istotne dla branży transportowej i społeczeństwa: elektryfikację, bezpieczeństwo na drogach i wizerunek kierowcy ciężarówki. W próbie pokonania ponad 100 km bez przerwy na biegu wstecznym zostanie wykorzystany nowy e-flagowy pojazd, akumulatorowo-elektryczny eActros 600 dalekobieżny samochód ciężarowy. Mercedes-Benz Trucks zamierza przywieźć do Niemiec tytuł Światowego Rekordu Guinnessa z 2020 roku, który wynosił około 89 kilometrów i został ustanowiony w USA ciężarówką z silnikiem Diesla. Jazda na biegu wstecznym jest zaplanowana na 4 czerwca w Oschersleben w niemieckim kraju związkowym Saksonia-Anhalt. Mercedes-Benz Trucks planuje ustanowić nowy rekord na zamkniętym torze, a następnie przeprowadzić jazdę cofając około 30 kilometrów na drogach publicznych. Meta znajduje się w centrum części zamiennych – Daimler Truck Global Parts Center w Halberstadt, również w Saksonii-Anhalt. Oficjalne otwarcie tego centrum odbędzie 10 lipca.

Marco Hellgrewe z Werneuchen koło Berlina, oficer niemieckich sił zbrojnych i pasjonat ciężarówek, ustanowił swój rekord w 2008 roku. Wtedy pokonał dystans 64 kilometrów ciężarówką z silnikiem Diesla. Hellgrewe rozpoczął nową próbę pobicia rekordu całkowicie elektrycznego i zasiądzie za kierownicą eActrosa 600.

Marco Hellgrewe i Werner Kempfle.
Akumulatorowa ciężarówka długodystansowa Mercedes-Benz eActros 600 z przyczepą podczas przygotowań do próby bicia rekordu w jeździe tyłem.

Marco Hellgrewe, inicjator próby pobicia rekordu elektrycznego i kierowca eActrosa 600: – Jako zapalony kierowca ciężarówek, to dla mnie zaszczyt spróbować ponownie pobić ten rekord. Wiele wydarzyło się pod względem technologii od czasu mojej pierwszej jazdy rekordowej – i do tej pory nikt na świecie nie pobił tego rekordu ciężarówką elektryczną. eActros 600 reprezentuje przyszłość mobilności elektrycznej w transporcie dalekobieżnym i pokazuje, jak producenci z powodzeniem torują nowe szlaki. Cofanie przez tak wiele godzin to duże wyzwanie, ale dotychczasowe jazdy testowe przebiegły bardzo dobrze. To świetna zabawa i przyjemność być w drodze z eActrosem 600. Chciałbym skorzystać z tej okazji, aby wyrazić moje szczere podziękowania dla Mercedes-Benz Trucks za całe wsparcie.

Rainer Müller-Finkeldei, szef działu inżynierii produktów Mercedes-Benz Trucks: – Jesteśmy bardzo zadowoleni, iż Marco Hellgrewe pomyślał najpierw o Mercedes-Benz Trucks i naszym eActrosie 600 w ramach swojej próby pobicia nowego rekordu. Jego pomysł cofania w całkowicie elektrycznym pojeździe świadczy teraz o pionierskim duchu, z którym my jako siła napędowa transformacji możemy się identyfikować. Jednocześnie ta aktywność daje nam możliwość zwrócenia większej uwagi na ważne przyszłe tematy w domenie publicznej.

Müller-Finkeldei kontynuuje: – Jak żaden inny e-truck z gwiazdą z przodu, nasz eActros 600 jest synonimem tego, iż dostępne są odpowiednie pojazdy elektryczne. Ale potrzeba więcej rozpędu, aby stworzyć dalsze zachęty zakupowe dla naszych klientów i napędzać rozwój infrastruktury ładowania. Jako producent zawsze byliśmy jednym z pionierów w zakresie bezpieczeństwa drogowego dzięki naszym systemom wspomagania. Nasz eActros 600 w niektórych przypadkach przekracza choćby wymogi prawne. Ponadto należy również podnieść świadomość wszystkich użytkowników dróg. Wizerunek zawodowych kierowców w domenie publicznej jest nam bliski, ponieważ budujemy nasze pojazdy dla nich. Zwłaszcza w obliczu rosnącego niedoboru kierowców, ważne jest, aby otrzymali oni również odpowiednie uznanie za swoją ciężką pracę na rzecz społeczeństwa. Cofanie jest centralną częścią ich codziennej pracy, a to, co kierowcy osiągają w tym zakresie, jest niemal sztuką samą w sobie.

Jazda w dobrej sprawie

W ramach próby bicia rekordu Mercedes-Benz Trucks współpracuje ze stowarzyszeniami Blicki e.V. i PROFI – Pro Fahrer-Image e. V. Producent oferuje im platformę do realizacji ich interesów – w szczególności promowania konieczności edukowania dzieci na temat prawidłowego zachowania się w ruchu drogowym i większego doceniania zawodu kierowcy. Na przykład loga stowarzyszeń są wyświetlane na eActrosie 600 i naczepie używanej w próbie bicia rekordu. Stowarzyszenie Blicki planuje przeprowadzenie szkoleń z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego w szkołach w Halberstadt. Ponadto Mercedes-Benz Trucks zapewnia wsparcie finansowe obu organizacjom w ramach próby bicia rekordu.

Prof. dr Dirk Engelhardt, prezes zarządu PROFI – Pro Fahrer-Image e.V., skomentował rekordową jazdę w odwrotnym kierunku w następujący sposób: – Jesteśmy bardzo szczęśliwi, iż możemy wesprzeć ten projekt, ponieważ wzmacnia on świadomość ważnej roli zawodowych kierowców w naszym społeczeństwie. Próba bicia rekordu stanowi doskonałą platformę do zwiększenia uznania dla tego zawodu. Działanie to pokazuje również, w jaki sposób innowacyjne technologie mogą wnieść pozytywny wkład w przyszłość transportu.

Dirk Hendler, dyrektor zarządzający Blicki e.V.: – Ten projekt to świetna okazja do zwiększenia świadomości bezpieczeństwa na drodze wśród dzieci i rodzin. Cieszymy się, iż możemy być jego częścią i w ten sposób szerzyć nasze przesłanie. Dzięki naszym ogólnokrajowym warsztatom pod auspicjami Federalnego Ministra Transportu przeszkoliliśmy już ponad 80 000 dzieci ze szkół podstawowych w zakresie interakcji z dużymi pojazdami.

Cofanie do Halberstadt z eskortą policyjną

Marco Hellgrewe, pomysłodawca próby bicia rekordu i kierowca, zamierza ustanowić nowy rekord, jadąc po torze wyścigowym Motorsport Arena Oschersleben. Tor jest niezwykle wymagający, z 14 ciasnymi zakrętami zaprojektowanymi dla samochodów, ale mimo to oferuje mniej nieprzewidywalnych ryzyk związanych z koniecznością zatrzymania się i przerwania próby bicia rekordu niż drogi publiczne. Po przerwie Hellgrewe zamierza podjąć dodatkowe wyzwanie, jadąc tyłem po drogach publicznych pod eskortą policyjną przez dodatkowe 30 kilometrów do Halberstadt. W obu częściach spodziewane jest, iż będzie jechał głównie z prędkością od 10 do 20 kilometrów na godzinę.

Idź do oryginalnego materiału