Po rozpoczęciu produkcji seryjnej pod koniec listopada, Mercedes-Benz Trucks dostarczył pierwsze egzemplarze eActrosa 600 do klientów w Niemczech.
Pierwsze seryjnie wyprodukowane eActrosy jadą do przewoźników
Do końca roku planowane jest przekazanie około 50 elektrycznych ciężarówek. Pierwszymi odbiorcami są firmy takie jak August Gschwander Transport GmbH, Blue Känguru GmbH, Brummer Logistik GmbH i inne.
eActros 600 to przełomowy dla producenta pojazd w dziedzinie elektryfikacji transportu dalekobieżnego. Dzięki zasięgowi 500 km na jednym ładowaniu, ma on móc zastąpić większość konwencjonalnych ciężarówek z silnikiem Diesla.
Pojazd wyposażony jest w trzy pakiety akumulatorów o łącznej pojemności ponad 600 kWh, co pozwala na pokonanie choćby 1000 km dziennie z przerwami na ładowanie. Akumulatory oparte na technologii litowo-żelazofosforanowej (LFP) z kolei mają charakteryzować się długą żywotnością i wysoką wydajnością.
eActros 600 został zaprojektowany z myślą o rentowności i spełnieniu wymagań transportu dalekobieżnego. Jego aerodynamiczny kształt i wydajny układ napędowy przyczyniają się do niskiego zużycia energii.
– Dzięki zasięgowi 500 km jako 40-tonowa ciężarówka bez ładowania pośredniego eActros 600 jest prawdziwą zmianą w zakresie elektryfikacji transportu dalekobieżnego. Dzięki bardzo wysokiej efektywności energetycznej eActros 600 przyniesie korzyści również operatorom flot. – mówi Stina Fagerman, Head of Marketing, Sales and Services Mercedes-Benz Trucks
Mercedes-Benz Trucks oferuje klientom nie tylko sam pojazd, ale kompleksowe rozwiązanie transportowe, obejmujące doradztwo, infrastrukturę ładowania i usługi. eActros 600 zdobył już tytuł “International Truck of the Year 2025”.