Nowy duży sedan Grupy VW wyceniony na 66 800 zł. Jest większy od Octavii i oferuje więcej niż ktokolwiek inny

2 godzin temu

Tania marka VW rozpoczęła sprzedaż kolejnego nowego modelu, który ma wszystkie papiery na to, aby osiągnąć sprzedażowy sukces. Kosztuje mniej od Fabii, jest większy od Octavii, a wyposażeniem puka do drzwi Superba. Do tego z tyłu przypomina nieco Audi, ale przede wszystkim najważniejsze znaczenie będzie odgrywać tu cena. Bo nieco ponad 66 000 złotych za to wszystko to naprawdę niewiele.

VW musi walczyć o największy rynek świata

fot. VW

O problemach niemieckiej marki w Europie pisaliśmy już niejednokrotnie. Volkswagen musi zamykać fabryki, zwalniać swoich pracowników, dokonywać niezbędnych cięć w budżecie. Sytuacja w Europie – delikatnie rzecz ujmując – nie wygląda zbyt różowo. Wydaje się, iż jednym z powodów było postawienie wszystkich kart na samochody elektryczne. Na pewno nie pomógł też fakt słabnącej popularności w Chinach.

Dla VW od długiego czasu Chiny stanowią największy rynek na świecie. Gdyby więc jego modele z rodziny ID znalazły swoją klientelę w tamtej części świata, z pewnością sytuacja i w Europie wyglądałaby znacznie lepiej. Ale stało się zupełnie na odwrót, a VW zostaje z niczym. W Europie propagują samochody elektryczne (bez skutku), a w Chinach, gdzie elektryki mają się lepiej niż u nas, nikt nie kupuje ich od niemieckiej firmy. Dlatego też Volkswagen musi szukać ratunku gdzie indziej.

fot. VW

Ten sedan ma wszystkie papiery, aby podbić sprzedaż

Skoro samochody elektryczne nie sprzedają się choćby w Chinach, Niemcy muszą próbować czegoś innego. choćby na największym rynku świata silniki spalinowe wciąż sprzedają się bardzo dobrze. Dlatego też VW spróbuje teraz szczęścia z innowacjami w tym zakresie.

Nowy sedan to Jetta, czyli tani samochód marki VW o nazwie VA7. Ma on wiele wspólnego z Sagitarem na rynek chiński. Ma więc 4773 mm długości i osadzony jest na podwoziu o rozstawie osi równym 2731 mm. Jest więc dużo większy od Skody Octavii czwartej generacji. Duża przestrzeń to jedna z największych zalet samochodu – oczywiście obok ceny. Sedan ma mnóstwo przestrzeni dla pasażerów także z tyłu oraz duży bagażnik (533 l).

fot. VW

W samochodzie znajdziemy podwozie z kolumnami MacPhersona z przodu i wielowahacz z tyłu. Na wszystkich kołach znalazły się hamulce tarczowe, a jedynym dostępnym silnikiem będzie 1.4 TSI o mocy 150 koni mechanicznych. Będzie współpracować z 7-biegową przekładnią DSG. Do tego wyposażenie standardowe jest jak na Chiny wyjątkowo bogate. Klienci otrzymają wszystkich potrzebnych asystentów, system multimediów z 10-calowym ekranem, podgrzewane siedzenia przednie, czy klimatyzację. Podobne samochody Grupy VW w Europie kosztują przynajmniej 150 000 złotych. Jednakże, Jetta w Chinach została wyceniona na zaledwie 66 000 zł. U nas za akie pieniądze nie kupimy choćby gołej Fabii.

fot. VW
Idź do oryginalnego materiału