Omoda i Jaecoo to marki chińskiego koncernu Chery, które w niecałe pół roku efektownie przekonały do zakupu swoich SUV-ów polskich klientów. Ich liczbę liczy się już w tysiącach, dlatego na 2025 r. planowanych jest sporo nowości. Bestseller koncernu przejdzie lifting, dojdą nowe wersje napędowe, a do oferty dołączą 3 nowe SUV-y.
W tak krótkim czasie dwie chińskie marki poważnie zaistniały na polskim rynku
Oficjalne ogłoszenie wejścia na polski rynek marek Omoda i Jaecoo nastąpiło w czerwcu 2024 r. Dopiero w sierpniu ruszyła sprzedaż pierwszego z nich, benzynowego SUV-a Omoda 5 w cenie 115 500 zł. Jesienią dołączył luksusowy SUV Jaecoo 7 (139 900 zł za podstawową wersję i 157 900 zł za odmianę Off-Road). W zeszłym miesiącu ujawniono jeszcze cenę elektrycznej Omody E5 (169 900 zł).
Wszystkie SUV-y zaczęły mocno interesować Polaków. Bardzo wysokie noty w testach Euro NCAP (zdanych na 5 gwiazdek), przystępne ceny i bogate wyposażenie sprawiły, iż coraz więcej osób zaczęło interesować się nowościami z Chin. Było to tym łatwiejsze, gdy uskuteczniano rozwój sieci salonów i serwisów w Polsce, który jest już 30. W efekcie te kilka miesięcy działalności zupełnie nowych dla Polaków marek okazały się sukcesem.
Z danych dostępnych po listopadzie wynika, iż obie marki koncernu Chery uzbierały 1 186 rejestracji. Do końca roku Omoda i Jaecoo razem wzięte mają przekroczyć próg 1 500 szt. Wynik niezwykły patrząc na to, jak mało czasu miał producent na dotarcie do polskiej klienteli.
Co Omoda i Jaecoo planują w Polsce po nowym roku?
Marki koncernu Chery mają już interesujący harmonogram na 2025 r. W marcu do oferty wejdzie hybryda plug-in Jaecoo 7 PHEV. Luksusowy SUV z nowatorską technologią SHS (Super Hybrid System) zaoferuje zasięg 1 200 km przy średnim zużyciu paliwa 6 l/100 km.
Prawdopodobnie w kwietniu do salonów wjedzie Omoda 9, flagowiec tej marki z segmentu D-SUV. Na drugą połowę roku zostawiono premierę C-SUV-a Omoda 7 oraz Jaecoo 5 (B-SUV). Zaprezentowane zdjęcia nowych modeli mogą jeszcze nie odzwierciedlać ostatecznie zatwierdzonych odmian kolorystycznych lub wyposażeniowych dla polskiego rynku.
W drugiej połowie roku zaplanowano też facelifting bestsellera koncernu, czyli modelu Omoda 5. B-SUV zyska nowy design zewnętrzny oraz odmieniony wygląd wnętrza. Oprócz wszystkich nowości cały czas uruchamiane będą nowe salony i serwisy. Pierwotnie do końca 2025 r. planowano 40 takich punktów. Najnowsza prognoza zakłada jednak 50 placówek dealerskich pod brandem Omoda i Jaecoo.