Amerykański magazyn biznesowy „Inc.” nie pozostawił suchej nitki na tym producencie samochodów. Prezentację jego nowego otwarcia określił mianem „największej porażki biznesowej 2024 roku”. Skąd tak krytyczne zdanie?
Tak, chodzi o Jaguara i jego zupełnie nowe otwarcie, które spotkało się z równie dużym odzewem (i w internecie), co krytyką. Brytyjczycy stwierdzili jednak, iż osiągnęli cel, ponieważ nagle stało się o nich tak głośno, jak nigdy wcześniej.
Kampania promującą nową przyszłość Jaguara została zauważona również przez amerykański magazyn biznesowy „Inc.”. Działa on od 1979 roku, ma siedzibę w Nowym Jorku i rocznie publikuje 6 drukowanych wydań.
Jak informuje serwis Wikipedia, „»Inc.« jest najbardziej znany z corocznych rankingów najszybciej rozwijających się prywatnych firm w Stanach Zjednoczonych, zwanych Inc. 500 i Inc. 5000”.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/jaguar-odkupi-od-klientow-elektryczne-i-pacey-powod-moga-stanac-w-plomieniach,aid,4721Zbyt gwałtowna zmiana wizerunku
Za co od Amerykanów dostało się Brytyjczykom? Uznali oni przede wszystkim, iż Jaguar tak gwałtownie zmienił swój wizerunek, iż na filmie zwiastującym jego nowy początek zapomniał pokazać samochód.
Przedstawiał on za to ludzi ubranych w oryginalne stroje, utrzymane w jaskrawych barwach. Towarzyszyło mu hasło „niczego nie kopiuje”. Ale twórcy tego spotu jakby zapomnieli, iż promuje on markę samochodową, a nie np. odzieżową.
„Reklama jest pełna sloganów przedstawiających przejście niegdyś konserwatywnego producenta samochodów w kierunku nowoczesności lub techno-futurystycznej mody. Jednak stwierdzenia, iż Jaguar żyje kolorem czy niczego nie kopiuje oburzyły konserwatywnych klientów, którzy narzekali, iż reklama jest zbyt postępowa” – zauważają eksperci „Inc.”
Copy nothing. #Jaguar pic.twitter.com/BfVhc3l09B
— Jaguar (@Jaguar) November 19, 2024Obok Jaguara „Inc.” skrytykował również niepowodzenia Google'a i jego sztucznej inteligencji, Boeinga za problemy z jakością swoich odrzutowców oraz wydajnością produkcji, a także wytwórcę zabawek Mattel.
Temu ostatniemu dostało się za to, iż na jednym z opakowań umieścił link... prowadzący do strony dla dorosłych. Nie zapomniano także o firmie CrowdStrike, której aktualizacje bezpieczeństwa spowodowały m.in. chaos na lotniskach.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/wyjatkowo-zaawansowany-restomod-na-bazie-jaguara-xjs-twr-supercat-z-doladowanym-silnikiem-v12,aid,4704Elektryczna przyszłość
Krytykowany przez „Inc.” Jaguar praktycznie zaprzestał produkcji samochodów, a jedynym modelem, który można jeszcze zamówić, jest F-Pace. W przyszłym roku pokaże on swoje pierwsze zupełnie nowe auto, mające rywalizować m.in. z Bentleyem i spółką.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/koniec-silnika-w12-w-bentleyach-zastepuje-go-hybryda-plug-in-z-jednostka-v8,aid,4365Zwiastuje je prototyp potężnego coupe, zwanego Type 00. Wyróżnia się on monumentalnym wyglądem, masywnymi liniami i brakiem tylnej szyby, a także prostokątną osłoną chłodnicy oraz żebrowaniem w pokrywie bagażnika.
W kabinie zachowano minimalizm oraz zastosowano rozległą konsolę środkową, wysuwane ekrany i wyjątkowe materiały. Czyli m.in. trawertyn.
Jaguar w przyszłości ma oferować wyłącznie modele na prąd. Zostaną one zbudowane na nowo zaprojektowanej platformie JEA. Pierwszym autem będzie 4-drzwiowe coupe o zasięgu do 770 km i mocy przynajmniej 575 KM.
Szef Jaguara – Rawdon Glover – w ostatnim wywiadzie stwierdził, iż przejście na elektromobilność nie powinno odstraszyć nowej klienteli tej marki. „Kupią oni Jaguara, ponieważ uważają, iż jest piękny, a marka ma coś do zaoferowania”.
1754