Chiński Leapmotor na początku stycznia 2025 roku ma wejść na polski rynek z dwoma elektrycznymi modelami. Ale prawdziwą sensację przyniesie połowa roku, kiedy to w sprzedaży pojawi się hybryda plug-in o zasięgu ponad 950 km.
Leapmotor początkowo w Polsce będzie oferował dwa modele. To miejskie T03, składane w Tychach, oraz średniej wielkości SUV o nazwie C10. Cena? Wciąż nie ma oficjalnej informacji na jej temat, ale mniejszy model ma kosztować nieco poniżej 80 tys. zł, a większy – około 160 tys. zł.
https://magazynauto.pl/porady/czy-bac-sie-aut-z-chin-cala-prawda-o-ich-branzy-motoryzacyjnej-marki-jakosc-bezpieczenstwo-ceny-utrata-wartosci,aid,4255Ciężko przypuszczać, aby po te auta ustawiały się kolejki chętnych, ale być może zmieni się to, kiedy na rynek wjedzie C10 REEV, czyli hybryda plug-in. w tej chwili jest za szybko, aby mówić o jej cenie, ale elektryki są droższe niż hybrydy. Poza tym na te ostatnie w Unii Europejskiej nie obowiązują karne cła.
Dwa auta w jednym
Leapmotor C10 REEV ma łączyć w sobie zalety pojazdów elektrycznych i tradycyjnych aut spalinowych. Do jego napędu służy 215-konny silnik na prąd, umieszczony przy tylnej osi. Energię czerpie on z baterii litowo-jonowej o pojemności 28,4 kWh, zapewniającej 145 km zasięgu na samych „elektronach” (według WLTP).
https://magazynauto.pl/wiadomosci/przelomowa-chinska-hybryda-o-bardzo-duzym-zasiegu-trafi-do-modeli-renault-i-volvo,aid,4665Chiński SUV zawiera też spalinową jednostkę napędową, odpowiadającą przede wszystkim za ładowanie akumulatora trakcyjnego. „Dzięki temu systemowi C10 REEV oferuje płynną, cichą i dynamiczną jazdę, która wyróżnia samochody elektryczne, zapewniając jednocześnie elastyczność tradycyjnego silnika benzynowego na dłuższych trasach” – informują Chińczycy.
Łączny zasięg producent ustalił na ponad 950 km. Bateria trakcyjna może być ładowana prądem stałym z mocą sięgającą 65 kW. Dzięki temu wystarczy 18 minut na uzupełnienie jej o połowę.
Osiągów Chińczycy nie podali, ale Leapmotor C10 z napędem elektrycznym i baterią o pojemności 69,9 kWh od 0 do 100 km/h rozpędza się w 7,5 s. Prędkość maksymalna to 170 km/h.
SUV klasy średniej
Leapmotor C10 mierzy 474 cm długości, 199 cm szerokości oraz 169 cm wysokości. Wyróżnia się bardzo obszerną, zaskakująco ładnie wykończoną kabiną, ale niezbyt dużym bagażnikiem o pojemności 435-1410 l .
W Polsce elektryk ma być oferowany w dwóch wersjach – Style i Design. Już podstawowa zapewnia m.in. 2-strefową klimatyzację automatyczną, automatyczne światła LED, zestaw kamer dookoła nadwozia, dach panoramiczny, dwa ekrany w kokpicie (10,25-calowe cyfrowe zegary i 14,6-calowy wyświetlacz centralny) czy komplet systemów wsparcia.
Leapmotor C10 REEV ma zadebiutować na polskim rynku w połowie 2025 roku. Przypomnijmy, iż ten chiński producent samochodów w 21% należy w tej chwili do koncernu Stellantis, będącego właścicielem m.in. Citroena, Opla, Fiata czy Peugeota.